Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei osteta mitään. Hallituksen leikkaukset.

Vierailija
29.05.2024 |

Eikö ole hyvä, että ei osteta mitään, kun hallitus leikkaa?

Luonto säästyy ja tulee käytettyä vanhat tavarat loppuun.

Kommentit (445)

Vierailija
21/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta yhtään vaatetta tänä kesänä.

Ihanan vapauttava tunne.

Voi vain käydä suihkussa ja olla vaan.

Vierailija
22/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä edes ole varaa mitään ostella. Ei oikeastaan edes niitä lääkkeitä.

Moni ihminen syökin paljon turhia lääkkeitä, kun vaivat olisi korjattavissa ruokavaliolla ja liikunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hallituksen leikkaamiset vaikuttaa millään lailla kulutukseen?

Ihan samalla lailla mä käyn ruokakaupoissa kuin ennenkin, tai parturissa/ravintolassa/keilaamassa yms.

Kyllä hallitus leikkasi ansiosidonnaiset sijaisuuksia tekeviltä ja kausityöntekijöiltä ja sovitellut 400 000 osa-aikatyöntekijältä.

Niin, mitä sitten?

Miten tuo vaikuttaa työssäkäyviin?

On tulossa paljon konkursseja. Oli netissä juttu.

Ja irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös julkisella.

Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta.

Joo, tuota sä jaksat täällä hokea.

Mutta ei tuolla silti ole merkitystä, yrityksiä on ennenkin mennyt nurin.

Minunkin "alta" muutamat, työttömyyttä ei silti päivääkään takana 25 työvuoden aikana.

Vierailija
24/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hallituksen pitäisi mahdollistaa se, että.ihminen voisi ostella tavaroita?

Minusta he, jotka elävät Kelan etuuksilla, saavat juuri sen mitä tarvitseekin, asunnon ja elannon ja mahdollisesti toimeentulotukea (lääkkeet, silmälasit ym).

Olen itse ostanut palkallani sen mihin on varaa ja jättänyt ostamatta, jos ei ole varaa. Eikä ole ollut turhaa kuluttamista.

Sama jatkuu eläkkeellä.

En saa mitään tukia enkä tosin tarvitsekaan.

Siis moni ei saa kelan etuutta vaan ansiosidonnaista jota leikattiin.

Kaikki leikkaukset lähtevät yritysten myynneistä 800 miljoonaa.

On hienoa nähdä kuinka uusilla omakotitaloalueilla yrittäjät menettävät kotinsa.

Vierailija
25/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulle jää joka kuukausi 78 e enemmän rahaa palkasta omaan käyttöön kuin ennen. Hallituksen toimet vaikuttavat veroprosenttiin ja kaltaiseni keskituloinen hyötyy. Voin siis kuluttaa enemmän. Minusta se on oikein: miksi omasta halustaan työtön on aikaisemmin saanut tämänkin summan itselleen, vaikka minä tein työt?

Vierailija
26/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi osa-aikatyötä tekeviltä 300 - 500 kuukaudessa.

On vapauttava tunne, että ihmiset ei ota enää kestoväriä parturissa ja kemikaalikuorma vähenee.

Alamme nähdä luonnollisia hiusvärejä työssäkäyvillä.

Vierailija
27/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulle jää joka kuukausi 78 e enemmän rahaa palkasta omaan käyttöön kuin ennen. Hallituksen toimet vaikuttavat veroprosenttiin ja kaltaiseni keskituloinen hyötyy. Voin siis kuluttaa enemmän. Minusta se on oikein: miksi omasta halustaan työtön on aikaisemmin saanut tämänkin summan itselleen, vaikka minä tein työt?

Hallitus leikkasi myös osa-aikatyötä tekeviltä ja esim. Asfalttimiehiltä 300 -500 kuukaudessa.

Ei kausityöntekijöillä ja sijaisilla ole töitä ympäri vuoden.

Vierailija
28/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa joku 100 euron peruukki. Ajaa hiukset pois ja tadaa, hiusongelmat on mennyttä!

Vierailija
29/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalla osa-aikatyötä tekee 60 % 

Hallitus leikkasi heiltä 300-500 kuukaudessa.

Vierailija
30/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyötä tekee 400 000 ihmistä ja hallitus leikkasi heiltä 300 -500 kuukaudessa.

Ei oteta enää kestoväriä, raitoja eikä permanenttikiharoita parturissa.

Tuo oli se mitä hallitus halusi.

Vierailija
31/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemme kuinka partureilta lähtee omistusasunto.

Vierailija
32/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi myös osa-aikatyötä tekeviltä ja esim. Asfalttimiehiltä 300 -500 kuukaudessa.

Ei hallitus ota asfalttimieheltä yhtään sen enempää kuin ennenkään, mistä keksit, että heillä vero% olisi nostettu vai kuvitteletko, että palkkansa on viime vuodesta noussut jopa 1500 eurolla?

Vierailija
33/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten heräsin, lähdin käymään puutarhakaupassa ja huomasin siellä olevan kauhea ruuhka 

Vierailija
34/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hallitus ota asfalttimieheltä yhtään sen enempää kuin ennenkään, mistä keksit, että heillä vero% olisi nostettu vai kuvitteletko, että palkkansa on viime vuodesta noussut jopa 1500 eurolla?

Asfalttimiehet on talvet kotona ja ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastetaan eli leikkaus on 300 -500 kuukaudessa.

Vierailija
35/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla osa-aikatyötä tekee 60 % 

Hallitus leikkasi heiltä 300-500 kuukaudessa.

Sitten pyytää työnantajalta täydet tunnit ja jos ei auta, niin varmaan sitten se ammatti-liitto auttaa asiassa 

Vierailija
36/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hallituksen pitäisi mahdollistaa se, että.ihminen voisi ostella tavaroita?

Minusta he, jotka elävät Kelan etuuksilla, saavat juuri sen mitä tarvitseekin, asunnon ja elannon ja mahdollisesti toimeentulotukea (lääkkeet, silmälasit ym).

Olen itse ostanut palkallani sen mihin on varaa ja jättänyt ostamatta, jos ei ole varaa. Eikä ole ollut turhaa kuluttamista.

Sama jatkuu eläkkeellä.

En saa mitään tukia enkä tosin tarvitsekaan.

Siis moni ei saa kelan etuutta vaan ansiosidonnaista jota leikattiin.

Kaikki leikkaukset lähtevät yritysten myynneistä 800 miljoonaa.

On hienoa nähdä kuinka uusilla omakotitaloalueilla yrittäjät menettävät kotinsa.

Ansiosidonnainen onkin ollut ihan älytön, eikä kannusta hakemaan töitä kun voi lupota vapaalla isolla tuella. Hyvä kun leikattiin vihdoinkin.

Vierailija
37/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten heräsin, lähdin käymään puutarhakaupassa ja huomasin siellä olevan kauhea ruuhka 

Luin karun "konkurssiennusteen: hotelli- ja ravintola-ala, vähittäiskaupat, rakennusalalla ei näy valoa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010345749.html

Vierailija
38/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa joku 100 euron peruukki. Ajaa hiukset pois ja tadaa, hiusongelmat on mennyttä!

Miksi ei vain anna kasvaa? Niin minäkin olen tehnyt jo 20 vuotta. Olen säästänyt pitkän pennin ja sijoittanut nekin rahat. 

Vierailija
39/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tää yksi sama huutaja, joka suuttui siitä, kun osa-aikaisilta poistettiin 300 euron omavastuu työttömyyskorvauksista. Tää jankkaaja oli niin tottunut tekemään pelkkää vajaata päivää. Nyt harmittaa se 300 euroa, kun kokopäivätyötäkään ei millään viitsisi tehdä 

Ottakaa vastuu omasta elämästänne. Aikuiset ihmiset. Ette ole mitää vauvoja ja jos olette, niin toivottavasti ette hanki ainakaan omia lapsia 

Vierailija
40/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kyllä mä olen ostanut kuten ennenkin. Sen mitä tarvitsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi