Ei osteta mitään. Hallituksen leikkaukset.
Eikö ole hyvä, että ei osteta mitään, kun hallitus leikkaa?
Luonto säästyy ja tulee käytettyä vanhat tavarat loppuun.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut, että tukirahat tulevat tarvitseville, hädänalaisille, lähinnä ruokaan ja asumiseen. En ole tiennyt, että moni käy tukirahoilla vaateshoppailuilla ja kampaajilla ym.
Hyvä vaan, että shoppailurahansa jokainen joutuu hankkimaan itse. Oikeasti - valtaosa suomalaisista maksaa itse työnteollaan shoppailunsa ja tekee niin edelleen huolimatta tällaisista Putinin teollien muka positiivisista krijoituksista. Ja edelleen oikeasti - töitä löytyy kaikille halukkaille, elleivät vaatimukset ole pilvissä.
Kuule, osa ei saa koskaan vakituista työtä tai koko-aikatyötä.
Kaupan alalla 60 % tekee osa-aikatyötä. Työtunteja ei saa enempää.
Meinaatko, että ihmisillä ei ole oikeutta käydä kampaajalla?
Entä yritystuet? Ja verovähennykset ja moni yrittäjä laittaa yellit pieneksi ja hakee asumistukea, onneksi se muuttuu.
Ja eläkkeitä maksetaan 35 miljardia, ansiosidonnaista vain 1,9 miljardia.
Se on hyvä, että yrittäjillä katsotaan jatkossa kaikki tulot asumistukea hakiessa, ei pelkkiä yel tuloja ja yrittäjä ei saa omistusasuntoon asumistukea enää tammikuussa ja myynnit vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla osa-aikatyötä tekee 60 %
Hallitus leikkasi heiltä 300-500 kuukaudessa.
Sitten pyytää työnantajalta täydet tunnit ja jos ei auta, niin varmaan sitten se ammatti-liitto auttaa asiassa
Niinhän sinä luulet.. t: entinen kaupan työntekijä, nykyään teollisuuden alalla. Ammattiliitto on aika voimaton jos työnantajalla on peruste osa-aikatyölle, mitä kaupan ala on.
Kilometrikorvauksia saa vähentää tänä vuonna vain 7000 eli veroprosentti ei kaikilla laske. Ennen sai vähentää 8400.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa päästä työkokeiluun vahtimaan vakituisten tupakalla käynnit ja kahvitaukojen pituudet ja päästä ilmoittamaan niistä korkeammalle taholle.
Irtisanomissuoja heikkenee, ei tarvitse enää kuunnella katsoitko mun Espanjan matkakuvat juttuja.
🤣🤣🤣🤣🤣
Joo sairas olet, sinusta on ihana tehdä hommia 9 e päiväpalkalla, kun muut saa oikeata palkkaa? Joo, et ole terve.
Ihan tiedoksi, että kohta sut saa helposti irtisanoa ja jos et mene työkokeiluun kun määrätään niin siitä tulee karenssi.
Miksen menisi työkokeiluun, jos jäisin työttömäksi? Etsisin kokeilun aikana uuden työn, ei työhakemuksissa tarvitse kertoa että on työkokeilussa eikä töissä. Eikä ole mitään työallergiaa, hyvin voisin mennä oppisopimuksella vaikka sairaalaan töihin, ja sitten valmistuutua saada uuden ammatin.
Mutta en olekaan Hönö.
Lopettakaa jo ruikutus, se vaan todistaa että tukia olisi jo aikaa sitten pitänyt leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa päästä työkokeiluun vahtimaan vakituisten tupakalla käynnit ja kahvitaukojen pituudet ja päästä ilmoittamaan niistä korkeammalle taholle.
Irtisanomissuoja heikkenee, ei tarvitse enää kuunnella katsoitko mun Espanjan matkakuvat juttuja.
🤣🤣🤣🤣🤣
Joo sairas olet, sinusta on ihana tehdä hommia 9 e päiväpalkalla, kun muut saa oikeata palkkaa? Joo, et ole terve.
Ihan tiedoksi, että kohta sut saa helposti irtisanoa ja jos et mene työkokeiluun kun määrätään niin siitä tulee karenssi.
Miksen menisi työkokeiluun, jos jäisin työttömäksi? Etsisin kokeilun aikana uuden työn, ei työhakemuksissa tarvitse kertoa että on työkokeilussa eikä töissä. Eikä ole mitää
Kuule hönö, ei sairaalaan niin vain mennä oppisopimuksella.
Ja töihin on satoja hakijoita.
Lisäksi opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta. Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien töitä eikä ota eläkkeelle jäävien tilalle ketään.
Hallitus leikkasi sotesta 500 miljoonaa euroa.
Minusta on hyvä, että hyvinvointialue ei käytä enää keikkahoitajia ja vain vakituiset saa jatkaa.
Lisäksi hyvinvointialue irtisanoo tukipalveluista eli ruokahuolto, siivous ja ict-tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hallituksen leikkaamiset vaikuttaa millään lailla kulutukseen?
Ihan samalla lailla mä käyn ruokakaupoissa kuin ennenkin, tai parturissa/ravintolassa/keilaamassa yms.
Kyllä hallitus leikkasi ansiosidonnaiset sijaisuuksia tekeviltä ja kausityöntekijöiltä ja sovitellut 400 000 osa-aikatyöntekijältä.
Niin, mitä sitten?
Miten tuo vaikuttaa työssäkäyviin?
On tulossa paljon konkursseja. Oli netissä juttu.
Ja irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös julkisella.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta.
Niin. Nettiä se on tääkin palsta
"Oli netissä" voi tarkoittaa mitä vaan
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että hyvinvointialue ei käytä enää keikkahoitajia ja vain vakituiset saa jatkaa.
Lisäksi hyvinvointialue irtisanoo tukipalveluista eli ruokahuolto, siivous ja ict-tuki.
Niillä ketkä jää työttömiksi hyvinvointialueelta elokuussa ja ansiosidonnainen alkaa syyskuussa tulee heti porrastus voimaan. Muilla työttömillä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut, että tukirahat tulevat tarvitseville, hädänalaisille, lähinnä ruokaan ja asumiseen. En ole tiennyt, että moni käy tukirahoilla vaateshoppailuilla ja kampaajilla ym.
Hyvä vaan, että shoppailurahansa jokainen joutuu hankkimaan itse. Oikeasti - valtaosa suomalaisista maksaa itse työnteollaan shoppailunsa ja tekee niin edelleen huolimatta tällaisista Putinin teollien muka positiivisista krijoituksista. Ja edelleen oikeasti - töitä löytyy kaikille halukkaille, elleivät vaatimukset ole pilvissä.
Entä yritystuet? Ja verovähennykset ja moni yrittäjä laittaa yellit pieneksi j
Teillä on joku ihmeellinen käsitys yritystuista. Verotus on yrityksille päällekkäistä. Joku firman omistama asia voi nostaa yrityksen verotusta
Ei kannata yrittää tässä maassa. Tässä maassa kannattaa oastaan nostaa tukia ja valittaa keskustelupalstoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hallituksen leikkaamiset vaikuttaa millään lailla kulutukseen?
Ihan samalla lailla mä käyn ruokakaupoissa kuin ennenkin, tai parturissa/ravintolassa/keilaamassa yms.
Kyllä hallitus leikkasi ansiosidonnaiset sijaisuuksia tekeviltä ja kausityöntekijöiltä ja sovitellut 400 000 osa-aikatyöntekijältä.
Niin, mitä sitten?
Miten tuo vaikuttaa työssäkäyviin?
On tulossa paljon konkursseja. Oli netissä juttu.
Ja irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös julkisella.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta.
Netissä konkurssi juttu.
Juu tässä
Vierailija kirjoitti:
No ruokaan, asumiseen ja lääkkeisiin ne tukirahathan lähinnä menevätkin. Tämä on tutkittu juttu. Luuletko, että jollain toimeentulotuella tai päivärahalla jotenkin herrastellaan? Ei veikkonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pyytää työnantajalta täydet tunnit ja jos ei auta, niin varmaan sitten se ammatti-liitto auttaa asiassa
Niinhän sinä luulet.. t: entinen kaupan työntekijä, nykyään teollisuuden alalla. Ammattiliitto on aika voimaton jos työnantajalla on peruste osa-aikatyölle, mitä kaupan ala on.
Minkähän takia siihen ammattiliittoon siis kuuluttiin? Siksikö, että joku sAKn päällikkö voi kasvattaa jäsenmaksuilla ja verovapailla vuokra-asunnoilla pötsiään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä yritystuet? Ja verovähe
Maksa palkka täysistä työtunneista niin ei tarvitse maksaa työntekijälle asumistukea.
Ja kyllä me osataan netistä katoa sun yrityksen saamat yritystuet ja maksetut osingot.
Hyvä ja kannatettava idea, paino putoaa ja monen mamman terveys paranee samalla. Säästöä terveydenhoitomenoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia siihen ammattiliittoon siis kuuluttiin? Siksikö, että joku sAKn päällikkö voi kasvattaa jäsenmaksuilla ja verovapailla vuokra-asunnoilla pötsiään?
No, parin vuoden sisällä tiedät, kun tessit poistuu.
Sähän et kuulu ammattiliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja kannatettava idea, paino putoaa ja monen mamman terveys paranee samalla. Säästöä terveydenhoitomenoissa.
Eläkeläisiä sairaalat täynnä on. Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta joista työkyvyttömyyseläkkeellä 181000 ja vanhuuseläkkeellä miljoona neljäsataa tuhatta.
Eläkkeitä maksetaan 35 miljardia ja 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240 000 leskeneläkettä.
Mikä rikas? Ei Suomessa ole huippurikkaita kerrostalon pitentiweleja ostajia juurikaan. Kun Norjassa on 8,2 prosenttia väestöstä miljonäärejä, Suomessa on vain 2 prosenttia. Ruotsissakin on 6 prosenttia. Suomi on köyhä maa jopa Italian ja Espanjan rinnalla, joissa on rikkaita monin verroin enemmän. Lakatkaa siis puhumasta Suomen rikkaista. Meillä varakkaat maksavatt tulositaan jopa yli puolet, 50 - 60 prosenttia veroina muille jaettaviksi. Tehkää sama perässä ja lakatkaa kadehtimasta ja levittämästä väärää tietoa.