Ei osteta mitään. Hallituksen leikkaukset.
Eikö ole hyvä, että ei osteta mitään, kun hallitus leikkaa?
Luonto säästyy ja tulee käytettyä vanhat tavarat loppuun.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ostan kaiken tarpeellisen kuten ennenkin. Leikkaukset koskee niitä jotka ovat eläneet muiden rahoilla.
🤣🤣🤣🤣🤣
Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti.
Me työkokeilijat ilmoitetaan eteenpäin, että sä olet yli 10 min. kahvitauolla.
Kyllä sä jaksat jankuttaa tuota.
Tuo irtisanomisen helpottaminen on erittäin tervetullut uudistus, lähes kaikkien mielestä.
Hyvin työnsä tehneitä ei jatkossakaan irtisanota, se on aivan varma.
Ja mitä se sua kiinnostaa, et sä ole ikinä töitä tehnyt?
Mulla on cv 2 sivua.
Kyllä irtisanotaan. Hallitus alkaa seuraavaksi käsitell
Ethän ole saanut töitä tähänkään mennessä? Jotain hullujen työkokeiluja vain. Miksi kukaan haluaisi palkata sinua jatkossakaan? Ymmärrätkö, ettet ole ihan terve päästäisi. Siksi et työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin asunto lähtee, mutta asuntovelka jää."
No on yleensä sen yhtiön tontilla ja rakennuksilla edelleen ihan huomattava arvo. Ja kun ne konkurssissa myydään velkojen kattamiseksi niin loppu rahasta jaetaan osakkaiden kesken.
Aika moni talo on kyllä vuokratontilla.
Silloinkin sillä itse rakennuksella on huomattava arvo. Eihän pankki hyväksyisi asunto-osaketta lainan vakuudeksi jos se asunto voisi vain äkkiä kadota ilman että siitä jää mitään rahaa kellekään.
Taloyhtiön konkurssissa asunto lähtee, mutta asuntovelka jää.
Ja siihen riittää, että osa osakkaista ei maksa yhtiölainoja ja vastikkeita.
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta.
Ei minulla ennenkään ole ollut varaa kuluttaa joten mikään ei ole muuttunut, paitsi että joutuu miettimään ruokakaupassa enemmän että mihin on varaa:). Ja kyllä olen töissä käyvä ihminen.
Olen kyllä tehnyt myös sijaisuuksia, en pelkkää työkokeilua. Ja arvostelu paras mahdollinen.
Kokoomus on fiksu puolue.
Kaikki etenee aikataulussa.
Parin vuoden sisällä ihmiset eroaa liitoista ja tessit lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on fiksu puolue.
Kaikki etenee aikataulussa.
Parin vuoden sisällä ihmiset eroaa liitoista ja tessit lähtee.
Liittoon eroamiseen riittää myös se, että kaikki saa ansiosidonnaisen.
Ei silloinkaan sitten liiton jäsenmaksua makseta.
Tämä on järkyttävää.
Konkurssien ja työttömien määrä vain kasvaa ja hallitus höpöttää tyytyväisenä, että nousu on jo alkanut ja työttömyys vähenee ensi vuonna.
Ei hallituksella tai kenelläkään ole mitään kristallipalloa jolla näkisi tulevaisuuteen. Konkursseja pystytään ennustamaan siitä kuinka paljon yritysten asiakkaat jättävät laskuja maksamatta, ja niiden osuus on kasvanut merkittävästi. Ei yritys pysty jatkamaan toimintaansa jos asiakkaat eivät maksa laskujaan.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/jarkyttavat-talousluvut-suomesta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hallituksen leikkaamiset vaikuttaa millään lailla kulutukseen?
Ihan samalla lailla mä käyn ruokakaupoissa kuin ennenkin, tai parturissa/ravintolassa/keilaamassa yms.
Kyllä hallitus leikkasi ansiosidonnaiset sijaisuuksia tekeviltä ja kausityöntekijöiltä ja sovitellut 400 000 osa-aikatyöntekijältä.
Niin, mitä sitten?
Miten tuo vaikuttaa työssäkäyviin?
Olet elävä esimerkki siitä miten korkealla koulutuksella ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInulle jää joka kuukausi 78 e enemmän rahaa palkasta omaan käyttöön kuin ennen. Hallituksen toimet vaikuttavat veroprosenttiin ja kaltaiseni keskituloinen hyötyy. Voin siis kuluttaa enemmän. Minusta se on oikein: miksi omasta halustaan työtön on aikaisemmin saanut tämänkin summan itselleen, vaikka minä tein työt?
JUURI NÄIN!!
Sanoit sen, mitä jokainen työssäkäyvä miettii. Miksi minun työlläni elätetään nekin, joita työnteko ei kiinnosta.
Syytä niitä ketä keksi Valtion. Se tulee älyttömän kalliiksi yhteiskunnalle. Suurella velalla pilattu jo syntymättömien sukupolvienkin tulevaisuus.
Mitä hyötyä on laskea hyvätuloisen miehen veroa, jos se ei ota 160 euron permanenttikiharoita pitkiin hiuksiin naisten puolesta joilta leikattiin ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat.
Vierailija kirjoitti:
Tukipummieliitti käyttää kaiken valtiolta rahansa elämiseen saivat he sitä enemmän tai vähemmän. Ei voi olla niin että kansantalous pyörii velkarahan varassa kun ei ole mitään kriisiä päällä. Maassa pitää olla oikeasti tuottavaa liiketoimintaa ja työttömiä on kannustettava työn vastaanottamiseen tukia vähentämällä.
On se kumma miten ulkomailta viime vuonna tulleet 70 000 työllistyvät mutta suomalaiset pitkäaikaistyöttömät vaan jatkavat elämistään tukien varassa. Olisiko aika tehdä jotain näille että hekin olisivat osa työtä tekevää yhteiskuntaa. Ei voi olla niin että koulutuksen puuten estää työllistymisen tai että työpaikkaa ei voisi ottaa vastaan toiselta paikkakunnalta. Pitää laittaa tuilla elävät kuriin voimatoimin.
Miten olisi, jos niiden pitkäaikaistyöttömien terveys laitettaisiin ensin kuntoon. Saataisiin ensin työkykyisiksi tai edes osatyökykyisiksi.
Sen jälkeen työnantajille velvoitteita palkata näitä ihmisiä. Nythän pitkäaikaistyöttömiä ei juuri kukaan palkkaa, edes niitä harvoja täysin terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallituksen pitäisi mahdollistaa se, että.ihminen voisi ostella tavaroita?
Minusta he, jotka elävät Kelan etuuksilla, saavat juuri sen mitä tarvitseekin, asunnon ja elannon ja mahdollisesti toimeentulotukea (lääkkeet, silmälasit ym).
Olen itse ostanut palkallani sen mihin on varaa ja jättänyt ostamatta, jos ei ole varaa. Eikä ole ollut turhaa kuluttamista.
Sama jatkuu eläkkeellä.
En saa mitään tukia enkä tosin tarvitsekaan.
TOTTA!!!
Lopultakin tästä aletaan puhua ääneen!
Aloittaja voi jankata jankkaustaan, mutta oikeasti työssäkäyvät ovat tyytyväisiä.
Me työttömät ollaan tyytyväisiä, että irtisanomissuoja heikkenee myös julkisella. Työttömiä on työkokeilusssa ja
Kuule Hönö, työtön sinä silti olet. Ihmiset nauraa sun ilmiantokirjeille, ja valkotakkiset hakee.
Mihin ihmiset on sitten aiemmin tuhlanneet niitä tukirahoja, kun nyt ei sitten enää tuhlata? Ihan hyvä jos verovaroilla tuhlailu loppuu, ja ostetaan vaan tarpeellista. Ei tuilla ennenkään ole mitään asuntoja osteltu, ja ihmisestä päästään kyllä halutessa eroon, yt:t on jo aikaa sitten keksitty.
Tiltun hysteriaa tämäkin, ja tyhmä Hönö komppaa ilman palkkaa.
"Konkurssien määrä Suomessa nousee yhä kuin raketti 6700 M€ luottovakuuttaja tylyttää: Lama jatkuu vielä, optimismit väärässä."
Miten kukaan työssä käyvä tai kukaan muukaan voi olla tyytyväinen kun koko maa on sukeltamassa aina vaan pahempaan jamaan. Työttömien kyykyttäminen ei estä konkursseja eikä korjaa tätä tilannetta.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/konkurssien-maara-suomessa-nouse…
Ihanaa päästä työkokeiluun vahtimaan vakituisten tupakalla käynnit ja kahvitaukojen pituudet ja päästä ilmoittamaan niistä korkeammalle taholle.
Irtisanomissuoja heikkenee, ei tarvitse enää kuunnella katsoitko mun Espanjan matkakuvat juttuja.
🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallituksen pitäisi mahdollistaa se, että.ihminen voisi ostella tavaroita?
Minusta he, jotka elävät Kelan etuuksilla, saavat juuri sen mitä tarvitseekin, asunnon ja elannon ja mahdollisesti toimeentulotukea (lääkkeet, silmälasit ym).
Olen itse ostanut palkallani sen mihin on varaa ja jättänyt ostamatta, jos ei ole varaa. Eikä ole ollut turhaa kuluttamista.
Sama jatkuu eläkkeellä.
En saa mitään tukia enkä tosin tarvitsekaan.
TOTTA!!!
Lopultakin tästä aletaan puhua ääneen!
Aloittaja voi jankata jankkaustaan, mutta oikeasti työssäkäyvät ovat tyytyväisiä.
Me työttömät ollaan tyytyväisiä, että irtisanomissuoja heikkenee m
Kuule hönö itse
Valtio irtisanoo ensi vuonna tuhansia virkamiehiä, eikös ne HÖNÖT irtisanota?
Valkotakkiset vie sinut, kun omistusasuntosi menee ulosottoon ja sekoat. 37 vuotta turhaa työssäkäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa päästä työkokeiluun vahtimaan vakituisten tupakalla käynnit ja kahvitaukojen pituudet ja päästä ilmoittamaan niistä korkeammalle taholle.
Irtisanomissuoja heikkenee, ei tarvitse enää kuunnella katsoitko mun Espanjan matkakuvat juttuja.
🤣🤣🤣🤣🤣
Joo sairas olet, sinusta on ihana tehdä hommia 9 e päiväpalkalla, kun muut saa oikeata palkkaa? Joo, et ole terve.
Täällä ollaan kovin tyytyväisiä kun elämä helpottuu eikä "tarvitse" enää shoppailla.
Mutta valtionvelka kasvaa hirvittävää vauhtia samalla kun veronmaksajien palkat pienenee ja veroa maksavat yritykset menee konkurssiin, niin että valtionvelan kasvu vain kiihtyy.
Tosi hyvä, että ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyystuista.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Ja jotta pääsee leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Onneksi työkkärin ei enää tarvitse hommata uutta työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen 57- vuotiaana irtisanotulle.
Kohta saa helposti irtisanoa kenet tahansa.
Jos menit töihin 20 -vuotiaana ja irtisanotaan 37 -vuotiaana niin se on oma vika.
Nuoremmilla toi eläkeikä onkin jo 69-vuotta, että ei siinä ilman isoja säästöjä omistusasuntoa pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣
Joo sairas olet, sinusta on ihana tehdä hommia 9 e päiväpalkalla, kun muut saa oikeata palkkaa? Joo, et ole terve.
Ihan tiedoksi, että kohta sut saa helposti irtisanoa ja jos et mene työkokeiluun kun määrätään niin siitä tulee karenssi.
Me työttömät ollaan tyytyväisiä, että irtisanomissuoja heikkenee myös julkisella. Työttömiä on työkokeilusssa ja jos olet kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia tai liian usein tupakalla niin lähetetään sun nimi kaupunginvaltuustoon ja viesti, että sua ei kiinnosta työnteko.
Eikö ole kiva juttu?