Miten miehen kuuluu pukeutua näillä keleillä parempaan ravintolaan?
Meille tuli kutsu illalliselle parempaan ravintolaan. Minulla on kesämekko ja uskoisin sen olevan sopiva kyseiseen paikkaan. Mutta mies... kulkee kulahtaneissa maastokuvioisissa reisitaskuhousuissa tai -shortseissa ja omien sanojen mukaan ei muita sopivia edes ole. Hänen mielestä ne reisitaskushortsit ovat nyt sopivat näin helteellä. Jotain siistimpää pitäisi käydä ostamassa. Puku on olemassa, mutta tuntuu että se olisi liian hieno. Harvemmin on tullut hienommassa ravintolassa käytyä. Mietityttää, miten miehet yleensä pukeutuu tuommoiseen paikkaan tai kuuluu pukeutua?
Toki miehen kuuluisi itse hoitaa omat vaatteet asian mukaiselle tasolle. Mutta valitettavasti näin ei ole nyt asia.
Minunkaan vaateymmärtämys ei ole kummoinen, mutta sen verta tajuan, että nyt ei ole miehellä sopiva asu tilaisuuteen.
Kommentit (70)
Ohuet puuvillaiset tai pellava suorat housut
Lyhythihainen kauluspaita
Älkää käyttäkö lyhythihaisis kauluspaitoja. Tyylikäs vaihtoehto on väljästi leikattu pitkähihainen pellavapaita jonka hihat on kääritty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässäkin huomaa miten valtaosa ei tajua mikä on illallinen. Masentavaa että herrat saapuu paikalle henkkamaukan räteissä. T-paita, voi hyvänen aika.
No voi hyvänen aika sentään! Entisajan pukupakko miehillä on keventynyt siihen, että pukeutuu siististi. Michelin-ravintolaankin voi mennä esim. siistissä T-paidassa, siisteissä farkuissa ja asiallisissa kengissä. Toisille puku on luonnollinen asu, mutta myös vapaampi asu sallitaan. Pönötys epämukavissa vaatteissa ei ole enää se juttu. Pääsääntönä on, että pitkät lahkeet, puhtaat ja ehjät vaatteet sekä siisti kokonaisuus, esim. yksivärisyys rennommissa vaatteissa.
Muutama Michelin-paikka käyty ja lukematon määrä parempia fine dining-paikkoja, Suomessa ja ulkomailla, joten ihan kokemuspohjalta tieto. Viikon päästä seuraava Misukka-paikka testissä, johon mieheni pukeutuu mustaan pellavapaitaan ja
Jos se puku on epämukava niin tee kerrankin palvelus itsellesi ja teetä puku mittatilauksena. Mukavampaa asua ei ole ja näyttääkin mokoma tyylikkäältä. Älä säästä väärässä paikassa, jätä dressmanin jne puvut myymälään.
Miehelläni on ihan mukavia pukuja, mutta hän ei pahemmin käytä niitä vapaa-ajalla. Mä en viitsi pukua teettää itselleni turhaan kaappiin seisomaan, kun ei sellaiselle ole ikinä tarvetta. Kiitos kuitenkin opastuksestasi asiassa, joka ei tullut uutena asiana tietooni.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on ihan mukavia pukuja, mutta hän ei pahemmin käytä niitä vapaa-ajalla. Mä en viitsi pukua teettää itselleni turhaan kaappiin seisomaan, kun ei sellaiselle ole ikinä tarvetta. Kiitos kuitenkin opastuksestasi asiassa, joka ei tullut uutena asiana tietooni.
Jos satut olemaan ap: jos ei miehesi käytä pukuja vapaa-ajalla niin on kai turha kysellä asioita joihin oikea vastaus on puku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos satut olemaan ap: jos ei miehesi käytä pukuja vapaa-ajalla niin on kai turha kysellä asioita joihin oikea vastaus on puku.
Ap:t allekirjoittavat yleensä viestinsä. Tämä Ap ei myöskään vaikuta henkilöltä, joka ravaisi MIchelin-ravintoloissa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos satut olemaan ap: jos ei miehesi käytä pukuja vapaa-ajalla niin on kai turha kysellä asioita joihin oikea vastaus on puku
En ole ap. Kun luit mun viestit, niin kerroin käyväni paljon fine dining-paikoissa, enkä todellakaan tarvitse pukeutumisvinkkejä vauva-palstalta. Puku ei ole enää ainoa mahdollinen vaihtoehto, eikä näin ollen oikea vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos satut olemaan ap: jos ei miehesi käytä pukuja vapaa-ajalla niin on kai turha kysellä asioita joihin oikea vastaus on pukuEn ole ap. Kun luit mun viestit, niin kerroin käyväni paljon fine dining-paikoissa, enkä todellakaan tarvitse pukeutumisvinkkejä vauva-palstalta. Puku ei ole enää ainoa mahdollinen vaihtoehto, eikä näin ollen oikea vastaus.
Aikoinaan Pahkasian seuranhakupalstaparodiassa: olen 23-vuotias Miss Suomi kandidaatti, Mensan jäsen ja miljoonaperijä. Minun ei todellakaan tarvi etsiä seuraa tältä palstalla mutta tykkään kertoa itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos satut olemaan ap: jos ei miehesi käytä pukuja vapaa-ajalla niin on kai turha kysellä asioita joihin oikea vastaus on pukuEn ole ap. Kun luit mun viestit, niin kerroin käyväni paljon fine dining-paikoissa, enkä todellakaan tarvitse pukeutumisvinkkejä vauva-palstalta. Puku ei ole enää ainoa mahdollinen vaihtoehto, eikä näin ollen oikea vastaus.
Aikoinaan Pahkasian seuranhakupalstaparodiassa: olen 23-vuotias Miss Suomi kandidaatti,
Kivat sulle. Mä en ole 23 v., missikandidaatti, miljoonaperijätär tai mensan jäsen, mutta kukin sijoittaa rahansa kuten haluaa ja me sijoitetaan usein ravintolaillallisiin. Harrastus se on sekin. Pahkasikaa en koskaan myöskään lukenut.
Kesämekkoa saa käyttää sukupuolesta riippumatta jos siltä tuntuu. Itse en koe oloani epämukavaksi isojen poikien housuissa, paidassa ja irtotakissa. Jos materiaalit ja leikkaukset ovat kohdallaan niin ne ovat mukavia ja kevyitä. Tai no, sen verran epämukavaksi että laitan mieluummin puvun kuin irtotakin.