Miten ratkaisisitte ongelman, lapsi päiväkotiin kesäksi?
Oltiin suunniteltu lomat niin, että lapsi saisi olla koko kesän kotona lomailemassa mutta elämä niin sanotusti tuli tielle, ja joudun selkä leikkaukseen lähipäivinä. Olen leikkauksen jälkeen 8 viikkoa nostokiellossa ja näin ollen en lasta (2,5v) voi kotona hoitaa vaikka haluaisinkin. Kotona portaita yms, että perässä pitää pysyä.
Nyt onkin pohdinnan paikka, onko ainoa mahdollisuus että lapsi on isän kesälomaa saakka päivät päiväkodissa, vaikka minä olen kotona?
Mummot saa unohtaa, ovat niin huonossa kunnossa etten kehtaa edes kysyä.
Kommentit (17)
Päiväkotiin vaan, että saat parantua. Lapsi tarvitsee parantuneen äidin pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on 2,5 ja mummot huonossa kunnossa??
Olen eri, mutta meillä lapsen ollessa tuossa iässä toinen mummo oli vainaa ja toinen 70.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mieheni on iltatähti, vanhempansa ovat reilusti yli kahdeksankymppisiä ja oma äitini sairastaa reumaa ja on kovin kipeä. Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, muuten kuin että mummoista ei nyt apua ole. -Ap
Jos rahaa löytyy, niin voisi kai sen hoitajan palkata kotiinkin, mutta lähtökohtaisesti päiväkoti varmaankin on järkevin ratkaisu. Saa lapsi kuitenkin lomaa isän loman aikana.
Eikös sinulla jää itsellä sitten kesäloma pitämättä, jos joudutkin sairaslomalle? Pidät kesälomasi toisessa kohtaa, kun olet kunnossa ja lapsi on silloin kotona kanssasi?
Miksi ei päiväkotiin? Meillä on hyvin kallis päivähoitojärjestelmä, jonka hallintokulut pyörivät koko vuoden, vaikka vanhemmille vakuutellaan, että päivähoitoa ei kesällä kukaan tarvitse. Lapsen paikka on päivähoidossa, kun vanhemmilla ei ole mahdollisuutta työn, opiskelun tai sairauden vuoksi hoitaa ja lisäksi jokaisella, ihan jokaisella lapsella on oikeus varhaiskasvatukseen.
Siellä on koulutettua väkeä, joka valittaa, kun joutuu tekemään töitä, mutta heille voi aina todeta, että se on ammatinvalintakysymys.
Vie vaan päiväkotiin. Ykkösprioriteetti on nyt sinun paranemisesi. Ehditte kyllä nauttia perheenä kesästä ja lomasta.
Sinähän olet varmaan sitten sairaslomalla leikkauksen jälkeen? Eli saat pitää kesäloman syksymmällä ja lapsi voi olla sitten sinun kanssa!
Eikö 2,5 vuotias ole jo siinä iässä, että kävelee ja osaa istua? Tarvitseeko vielä nostelua?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä leikkausta voi siirtää.
No ei oikein, spinaalistenoosi. Leikkauksen pitkittämisestä voisi seurata mahdollisesti halvaus. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö 2,5 vuotias ole jo siinä iässä, että kävelee ja osaa istua? Tarvitseeko vielä nostelua?
Kyllä, vähän turhan ripeästikin. En millään voi pysyä perässä. Tarvitsee vielä nostelua ja syliä. -Ap
Päiväkotiin, tottakai. Sen vuoksi tuosta järjestelmästä maksetaan, että vanhemmat saavat apua ja lapsi laadukasta varhaiskasvatusta. Lomankin lapsi saa, kun isä on lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Aattele, mun lapsi oli 1v kun molemmat mummot oli HAUDASSA. Niin se voi elämä olla kummallista
Lapsikin ansaitsisi lomaa päivähoidosta. Ja vanhemmat voisivat tutustua enemmän omaan lapseensa. Säälittää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsikin ansaitsisi lomaa päivähoidosta. Ja vanhemmat voisivat tutustua enemmän omaan lapseensa. Säälittää.
Sisälukutaito on ilmiselvästi katoavaa kansanperinnettä.
Voi vee tätä nykyäitien avuttomuutta kun ei yhden lapsen kanssa pärjää