saiko kaikki lapsilisänsä? minä en saanut :/
Kommentit (15)
eihän ole teidän perheen ensimmäinen lapsilisä?
miksi ihmeessä en saanut lapselleni kuuluvaa lapsilisää? tässä kuussa? tämän piti olla ensimmäinen lisäkuukausi, mutta tilille ei ollut räpsähtänyt senttiäkään..
Onko lapsilisää teidän kohdalla juuri tarkistettu tai puuhattu jotain muuta juttua Kelassa? Meillä nimittäin yh-korotuksen poiston yhteydessä unohtui virkailijalta rasti jostain ruudusta pois ja seurauksena oli, että lapsilisä ei mennyt lainkaan maksuun. Sitä sai sitten odottaa muutaman päivän ennenkuin saivat aikaiseksi niin paljon, että saivat sen tililleni asti.
Jos syntyi tässä kuussa saat vasta ensi kuussa lapsilisän.
se pitää hakea omalla kaavakkeellaan, jotta sitä alettaisiin maksaa
7
päätös normaalista lisästä oli jo tehty ja virkailija sanoi että minulle maksetaan normaali lapsilisä tässä kuussa. yksinhuoltajalisä tulee sitten taannehtivasti tästä kuusta maksuun kun asia on käsitelty. nyt en saanut lisiä lainkaan..
voi hitsi, se satanen olisi todella tullut tarpeeseen!
Sorry, kaavake kuin kaavake ;) En jaksanut kirjoittaa koko litaniaa että sitä haetaan sillä samalla millä blaa blaa blaa...
7
eikö minun pitäisikin saada lisät tässä kuussa?! näin olen itse käsittänyt.
Automaattisesti kelaa saa tiedon kun saa sostunnuksen.
eli kun lapsi on rekisteröity kuntalaiseksi ja Suomen sos. turvan piiriin kuuluvaksi.
Väestörekisteriin kuuluvat vain ilmoittavat lapsen maistraattiin ja sotun saa vaikka heti, seurakunnan käytännöistä en ole ihan varma, mutta nimettömällehän ei voida sotua antaa eli saisko sen sitten ristiäisten jälkeen?
Olen synnyttänyt viimeksi 8 v. sitten eli en tosiaankaan tiedä nykykäytännöstä :)
7
Vierailija:
eli kun lapsi on rekisteröity kuntalaiseksi ja Suomen sos. turvan piiriin kuuluvaksi.Väestörekisteriin kuuluvat vain ilmoittavat lapsen maistraattiin ja sotun saa vaikka heti, seurakunnan käytännöistä en ole ihan varma, mutta nimettömällehän ei voida sotua antaa eli saisko sen sitten ristiäisten jälkeen?
TÄYTYNEE TARKASTELLA ASIAA JOSKUS. VAIKKAPA SITTEN KUN TILIOTE SEURAAVAN KERRAN TULEE.
Ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin.
En minäkään saanut rahoja omaan käyttööni. Eikä saa mun lapset, jokainen sentti on tässä elämäntilanteessa tarpeen perheen elättämiseksi!