Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä johtuu, että en saa luottokorttia, en voi ostaa Klarnan kautta laskulla tai käyttää mitään muitakaan osamaksupalveluita?

Vierailija
27.05.2024 |

Nettotulot on noin 3000 euroa kuussa, tosin kaikkiin noista ei ole edes kysytty tuloja eikä näy kyselynä positiivisessa luottotietorekisterissä. Asun omistusasunnossa. Lainaa minulla on noin 12 000 euroa. Lainassa ei ole rästejä. Työsuhteeni on määräaikainen, mutta olen viimeksi ollut työtön joskus kuusi vuotta sitten muutaman kuukauden. Sen jälkeen tehnyt määräaikaisuuksia, johtuen pääasiassa työni luonteesta, mutta kuitenkin ihan tauotta. Minulla ei ole luottotietomerkintää. Luottoluokitus on se perus A, ei yritysyhteyksiä nostamassa sitä. 

Pankista pyysin vastausta kielteiseen luottokorttipäätökseen, sain vastaukseksi että "kokonaisarvio" enkä ole saanut vieläkään papereita, joista tein tietopyynnön. Klarnan ja yhden toisen vastaavan kokeilin ihan mielenkiinnosta, pienellä ostoksella, eikä hyväksynyt 30 päivän maksuaikaa. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on koskaan ollut mikään lasku myöhässä niin et saa Klarnalta tai pankilta lainaa.

Höpö höpö. Mä olen ADHD jolla laskut vähän väliä myöhässä ja makselen niitä vasta kun muistutuksia tulee, mutta olen saanut lainaa sekä pankista että Klarnalta luotolla ostettua.

Vierailija
22/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sinulla olla vapaaehtoinen luottokielto luottotietorekisterin tai esim asiakastiedon kautta? 

Ehkä kyse on vain pätkätyöläisyydestä. Lainoittajat eivät pidä pätkätyöläisistä.

Klarnan kohdalla pätkätyöläisyys ei vaikuta. Kyse on jostain muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy.

Vierailija
24/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sinulla olla vapaaehtoinen luottokielto luottotietorekisterin tai esim asiakastiedon kautta? 

Ehkä kyse on vain pätkätyöläisyydestä. Lainoittajat eivät pidä pätkätyöläisistä.

Tämän ymmärrän luottokortin osalta, mutta Klarna ei edes kysy työsuhdettani tai kuukausituloja. 

Klarna kylläkin kysyy kuukausitulot (en ole varma kysyykö joka kerta), mutta aina voi valehdella.

Vierailija
25/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on joutunut tekemään luottokiellon vastaamo keissin takia.

Vierailija
26/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa luonnossa

ei kelpaa Temulle

Vierailija
27/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään saa. Oon tosin köyhä. Debit kortti on. Saan heti pankista saarnan ja kyselyn työssäkäynnistä, jos tiedustelen miten voin maksaa ulkomaiseen verkkokauppaan. En tiedä onko jo muuttunut maksutavat helpommiksi ja vaihtoehtoja. En etsi luottoa tosin, vaan maksuvaihtoehtoja.

Vierailija
28/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on joutunut tekemään luottokiellon vastaamo keissin takia.

mitä sinun mt-ongelmien paljastuminen vaikuttaa luottokieltoon?

Vierailija
29/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut liian rehellinen, jos määräaikainen työsuhde, niin menee hylkyyn.

Laita vkituinen työ, ei sitä kukaan tarkista manuaalisesti. toki jos olet juuri äsken hakenut, niin sittten ei samasta paikasta kannata hakea.

Vierailija
30/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tuo Klarna. Itse olen työttömänä saanut tilattua osamaksulla, eihän Klarna tsekkaa kuin luottotiedot. 

Vierailija
31/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyseessä on annatti+määräaikainen työsuhde+iso laina valmiiksi. Yleensä määräaikainen työsuhde, joka jäljellä vähän on este ilman alakohtaistakin tarkastelua.

Vierailija
32/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla hulttio täyskaima, ja hänen tietonsa menevät sinun synneiksi

Vierailija
33/58 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortteja tyrkytetään jo opiskelijoille..! Ainakin ennenwanhaan.

Vierailija
34/58 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortteja tyrkytetään jo opiskelijoille..! Ainakin ennenwanhaan.

Opiskelijana varmaan saisinkin! Mutta en saa, koska teen asiantuntijatyötä määräaikaisissa projekteissa.

Vierailija
35/58 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottotiedot miinuksella,eli et saa ostaa kuin käteisellä,taikka suoraan maksamisella,osamaksut hylätty........

Vierailija
36/58 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi hyvin koodattu tekoäly tulkitsi 12 000 euron lainasi pikavipiksi. Se + työsuhteen laatu = varma hylsy.

Yritä päästä ihmismuotoiselle lainakäsittelijälle. 

Vierailija
37/58 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. En tiedä mistä kiikastaa.

Vierailija
38/58 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luottotiedot miinuksella,eli et saa ostaa kuin käteisellä,taikka suoraan maksamisella,osamaksut hylätty........

miten ne on miinuksella, jos ei ole luottohäiriömerkintää, nettotulot on 3000 euroa kuussa, asuu omistusasunnossa ja lainaa on vajaa 12 000 euroa? 

Vierailija
39/58 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliksi hyvin koodattu tekoäly tulkitsi 12 000 euron lainasi pikavipiksi. Se + työsuhteen laatu = varma hylsy.

Yritä päästä ihmismuotoiselle lainakäsittelijälle. 

Pankissa luottokortin käsittely ihmismuotoinen käsittelijä. Tekoälyn alustava päätös oli positiivinen, ja hylkäyksen teki virkailija perustuen "kokonaisarvioon". En hakenut isoa lainaa, vaan luottorajallista pankkikorttia aiemman debit-kortin rinnalle. 

Ihmettelen vaan, että mitä muita tietoja voidaan oikein käyttää, jos 3000 euron nettopalkoilla ja puhtailla luottotiedoilla ei voi hakea luotollista korttia. Vai onko määräaikaiset työsuhteet niin iso virhe? Nyt olen ollut samalla työnantajalla kohta vuoden ja olen vielä vuoden loppuun, edellinen oli vajaa 1,5 vuotta, sitä edeltävä 4 kuukautta, sitä edeltävä 2 vuotta ja niin edelleen.... eihän ne edes varmaan noinkaan pitkälle niitä katso! Näiden päälle olen lisäksi tehnyt toista työtä yhteensä kolmella 2-6 kk sopimuksella (tuntityötä). 

Vierailija
40/58 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriömerkintä. Mistä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä