Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuinalueista taas: Puotila, Mellunmäki vai Vuosaari?

Vierailija
27.01.2007 |

Itä-Helsingistä ostamassa asuntoa, mikä näistä olisi paras alue ja miksi? Ei lapsia, työ keskustassa ja varaa asuntoon noin 120 000¿, ja kaksiota etsitään. Mielipiteitä siis kaivataan!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellunmäki on asunaluista huonomaineisin, Puotila aika samaa pataa, Vuosaari ehkä alueena näistä huonoista vaihtoehdoista parhain.

Vierailija
2/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä koulu, merenranta lähellä, metrolla keskustaan vartissa. Erittäin kiva leikkipuisto, pieni ostoskeskus omiin tarpeisiin ja sopivasti lapsiperheitä.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junat ovat myös kulkuyhteyksiltään nopeita, ja Espoo on asuinalueena arvostetumpi kuin Itä-Helsinki.

Vierailija
4/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Helsinkiin, vaikka Tapaninkylään.

Vierailija
5/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hinnat on jo nousseet?

Ja ainakin meidän kämpän hinta kaksinkertaistui neljässä vuodessa - ihan Itä-Helsingissä.

Vierailija
6/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ihan kamalia paikkoja. Puotila noista vaihtoehdoista paras.

Vierailija
7/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kävelymatka junalle, juna noin vartissa Rautatieasemalla.

Vierailija
8/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kamalaa täällä Vuosaaressakin on ? kysyn vaan. Pois en muuttais vaikka nuorassa vietäs.

Vierailija
9/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut siellä kirkon ja kartanon vieressä. Tykkäsin kovasti. Rauhallista ja kivaa seutua. Metroaseman läheisyydessä olevista taloista en sitten tiedä.

Vierailija
10/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Marjaniemessä), eikä todellakaan vaikuta Itiksen " levottomuudet" täällä. Joka päivä käydään Puotilan leikkipuistossa, eikä edelleenkään häiritse... Käydään itse asiassa myös Itiksessä joka päivä ja edelleenkään en voi väittää niiden häiritsevän. Stoan edessä on joskus vähän aggressiivisempia pultsareita.

Vierailija
11/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitähän kamalaa täällä Vuosaaressakin on ? kysyn vaan. Pois en muuttais vaikka nuorassa vietäs.

Vuosaari on täynnä sossupummeja, somaleita, mustalaisia ja juoppoja. Ja turha vetää tähän mitään aurinkolahtea, se on ihan eri maailma. Ja aurinkolahtelaiset tuskin edes käyttää vuosaaren palveluja. Kukaan järkevä ihminen ei astu vuosaaren metroasemalle vapaaehtoisesti.

Vierailija
12/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden somalinaisen tiedän näillä nurkilla että joo eikä asuta Aurinkolahdessa. Kannaisko tarkistaa vähän tietojas?

Vierailija
13/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, vieläpä useammassa paikassa enkä ikinä ostaisi sieltä omaisuutta. Sen alueen asukkaat olisivat varmasti onessaan, jos kommunismi tulisi takaisin.

Vierailija
14/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotilassa, Vuosaaressa ja Mellunmäessä on sossupummeja ja somaleja, jotka aiheuttava ongelmia. Itse en missään nimessä muuttaisi alueille, missä näitä vähemmistöryhmiä majailee.

Vierailija
15/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää mielikuvanne kiitos.

Vierailija
16/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sieltä ovat hyvät yhteydet metrolla keskustaan, Itäväylä ja Kehä I myös lähellä. Vartiokylän lahden ulkoilumaastot ja uimarannat lähellä, ostarilla vielä peruspalvelut (kauppa, kapakka, kampaamo, kioski) eikä Itiksen palvelutkaan ole sen kauempana kuin kävelymatkan päässä.

Puotila on mainitsemistasi vaihtoehdoista ehkä kallein, lukuunottamatta Vuosaaren uudistuotantoa (Aurinkolahti jne.) Mellunmäki on edullinen, mutta sieltä kämpän myyminen onkin jo hankalampaa, ostaminen (ainakin nyt just) helppoa.

Puotilassa asuu paljon lapsiperheitä, vaikka asuntokanta pääosin onkin 50-60-luvun muodin mukaan rakennettua (pienet kylppärit, pienet keittiöt) sekä vanhuksia. Rantakartanontie, Puotilantie ja Klaavuntie ovat rauhallisia asuinalueita, levottominta lienee lähellä metroasemaa (eikä sielläkään kovin levotonta, lapsiperheitä enimmäkseen).

T: Puotilassa itsekin perheensä kanssa asustanut

Vierailija
17/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotila taitaa siis tämän ketjun perusteella olla ykkönen. Kävimme katsomassa asuntoa siinä kartanon kulmilla - tykästyimme alueeseen (kivat vanhat talot ja ranta lähellä). Mutta mutta, vuosaaressa olisi enemmän asuntoja tarjolla (ehkä hieman halvemmallakin irtoaisi), samoin Mellunmäessä, joten mietitään kovasti alueiden plussia ja miinuksia.

Ja itseäni ei kiinnosta siis alueen status sinänsä, joten emme halua muuttaa jonnekin ainoastaan siksi, että on arvostetumpaa. Mutta vinkkejä edelleen kuunnellaan!

ap

Vierailija
18/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tällä kaupunginosalla on aina vaan huono maine. En ole ikinä kohdannut täällä mitään ongelmia. Olen asunut Meri-Rastilassa, Rastilassa ja nyt Keski-Vuosaaressa.

Täällä on hyvät palvelut ja hyvät ulkoilu-, lenkkeily- ja uintimahdollisuudet. Toki on ongelma-alueita tai ehkä paremminkin ongelmataloja, tiettyjä vuokrataloja, mutta jos ei itse asu niiden välittömässä läheisyydessä, niin ei mitään hätää. Ja Vuosaaren halvimmat asunnot ovat huonompien liikenneyhteyksien Keski- ja Pohjois-Vuosaaressa, joissa on vanhoja omistuskerrostaloja ja " häirikköjä" varmaan aika vähän...

Vierailija
19/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu olevan aktiivisia lapsiperheitä.

Vierailija
20/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrolla pääsee, palvelut hyvät, uimahalli, luonto, meri jne.

Älä usko niitä jotka mollaa Vuosaarta! Tuskin ovat itse koskaan siellä asuneet, saati käyneet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän