Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mammat! MITEN varakkaaksi tullaan? tai hyvintoimeentulevaksi edes?

Vierailija
27.01.2007 |

Mies tienaa parisen tonnia kuussa nyt mutta tulee vielä etenemään tuosta. Minä opiskelen oikeustiedettä. Perintöjä EI, varallisuutta EI.. joten aika toivottomalta vaikuttaa.. (lapsiakaan ei siis ole vaan olemme nuori pariskunta)

Miten alkaa tästä vaurastumaan? Sijoitusasuntoja pariko, jotka pyörittävät itse itseään? Rahastoja? Yritystoimintaa?

Sanokaa te, mua kyllästyttää tämä ainainen penninvenytys:)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan sitäkin että pääsisin itse töihin ja tottahan ihan säästämälläkin pääsee varmaan alkuun.

mutta kun asuntokin olisi oltava ja yksi auto, ruokaa pöydässä, vaatteita, joten aina ne vähät rahat johonkin hupenee.

ap

Vierailija
2/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu kiinteistösijoittaja iskee kun hinnat ovat alhaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin ison lainan, tein edullisen remontin Hesan keskustan kämppiin ja saan niistä ihan mukavasti vuokratuloa.

Vierailija
4/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarviko takaajia? sinulla taisi ola melkoisesti varallisuutta tai sait ostettua asunnot omilla varoillasi?

ap

Vierailija
5/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siinä otsikossahan se oikeastaan oli. Kesätyöt aloitin 14 vuotiaana ja silloin aloin säästää (oikeastaan kaiken mitä tienasin kun kotona kuitenkin asuin) opiskelua varten. Ja aina olen laittanut ylimääräisen jemmaan ja niinpä oli helppoa opiskella ilman lainaa ja sittemmin rakentaa talo iman lainaa. Joskus on ollut pari vuotta niin että olen kuluttanut enemmän kuin tienannut opiskellessa ja hoitovapaalla kotona mutta silloin olen sitten käyttänyt niitä säästöjä...

Itse olen sijoittanut rahaa osakkeisiin, rahastoihin, korkeakorkoisille tileille, metsään

Vierailija
6/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tähdätä siihen, että saa mahdollisimman paljon pääomatuloja, se on hyvän toimeentulon avain Suomessa, jossa palkkatuloja verotetaan paljon rankemmin kuin pääomatuloja.

Vierailija
7/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

* kulutusluottojen välttely; korot syövät älyttömästi rahaa - periaatteena mieluummin se, että aina kaikki ostetaan säästöstä eli säännöllinen säästäminen, 5-10% käyttövaroista koko ajan talteen yllättäviä menoja varten

* asuntokeinottelu; valtio maksaa verohyötynä 29-30% asuntolainan korosta, lisäksi omistusasuntojen hintakehitys on ollut erittäin suotuisaa ja kahden vuoden asumisen jälkeen myyntituotto on verovapaata. Ostetaan 70%:n lainoituksella ja pitkällä laina-ajalla asunto, joka on hyvältä alueelta ja mielellään pintarakenteiltaan huonokuntoinen, tingitään kuin perkeleet asuntoa ostettaessa ja valitetaan kovaan ääneen kamalasta ulkonäöstä. Ei HITAS, ei osaomistus tms, ne eivät ole rikastujan koteja.

Rempataan asunto omin voimin, vaikka huone kerrallaan ja asennetaan laadukkaat kaikkia miellyttävät materiaalit, jotka löytyvät hiljakseen Bauhausista tai merkkiliikkeiden alennusmyynneistä. Asutaan kaksi vuotta ja laitetaan asunto myyntiin, kovalla hinnalla tietysti. Asunnonmyynnistä kertynyt tuotto laitetaan saman tien kiertoon ostamalla uusi asunto, jossa taas pitkä laina-aika, 70% pankkilainaa ja pintaremontin tarpeessa..

Juju on siinä, että veroprosentti säilyy asunto-lainan takia alhaisena, ette maksa vuokrakuluja, ja vältätte kokonaan verotuksen asuntojen arvonnoususta. Ainoita keinoja Suomessa tienata laillisesti verovapaasti. Olemme itse 8 vuoden aikana nostaneet oman omaisuutemme arvon tällä tavalla 40 000e -> 160 000e ilman remonttikuntoisiakin asuntoja, remontoimalla arvonnousu voi olla moninkertainen.

* Säännöllinen sijoitusrahastosäästäminen; asuntolaina pidetään suotuisan korkokehityksen aikana maksimaalisella tasolla, koska valtio tukee koroissa. Ylimääräinen raha sijoitetaan sen sijaan rahastoihin, joissa riski on hajautettu ja pitkän tähtäimen korko-odotus on tasainen. Toimii puskurina ja säästämismallina, tarpeen mukaan.

Vierailija
8/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnat korkeella nyt!

me ostettiin 5 vuotta sitten osake kerrostalosta ja on nyt maksanut itse itsensä vuokrarahoilla velattomaksi!

sitten on muutamia pitkäkorkoisia rahastoja joihin kannattaa satsata.

meillä esim lapsilisät menee rahastoon joka kasvaa kunnolla korkoa!

ei meilläkään ole mitään perintöjä tulossa, siksi aloitettiin säästäminen jo parikymppisenä,

kiva kun on rahaa turvata lasten opiskelut ym...

Vierailija
9/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan vaikea saada tingittyä huonokuntoistakaan kämppää jos se sijaitsee oikeasti hyvällä ja halutulla alueella Helsingissä. Kun alue on tarpeeksi haluttu, niin huonokuntoisetkin kämpät viedään käsistä.

nimim. " kokemusta on"

Vierailija
10/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opsikelut kannattaa tehdä " ajoissa" ja valmistua suht nopeasti ja hankkia työkokemusta...

itse olemme menneet korkeakouluun heti lukion jälkeen, valmistuneet noin 3 vuodessa ja keränneet hyvää työkokemusta vuosia. nyt kun lähestymme 40 vuotta, tienaa mies ihan superhuippupalkkaa ja minä ihan hyvää palkaa.

kaksi lasta, jotka saanut 30-33 v ikävuosien välillä ja elämä oikein mallillaan.

Vierailija
11/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuottoisia ammatteja (tutkintoja) ovat juuri juristi (joksi olet opiskelemassa), lääkäri, diplomi-insinööri.

Vierailija
12/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suht harvalla on, ainakin veropörssin mukaan. Progressiivinen verotus ja pk-seudun asuntojen hinnat pitävät huolen siitä ettei elintaso pääse liiaksi nousemaan niillä, joilla ei ole pääomatuloja.

Vierailija
13/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Suomessa ei työtä tekemällä rikastu" on totta.

Muuta ulkomaille, ainakin muutamaksi vuodeksi. Niin mekin teimme ja taloutemme koheni uusiin sfääreihin.

Vierailija
14/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vasta sitten kun olisi aika ostaa se omakotitalo, kun lapsetkin tuli tehtyä ja olet hoitovapaalla.

Vaikka säästäisit vaan 50e kuussa, sekin kannattaa.

Aloita vaikkapa ASP tilillä tai joku muu hyvä vaihtoehto.

Ja ala säästämään ihan omiin nimiin eikä miehen kanssa yhdessä, sillä et koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan 10, 20, 30 vuoden päästä kun alat päästä nauttimaan niistä rahoista.

Nim. 35v ja juuri avioero aalto tuttava ja ystäväpiirissä menneillä

Vierailija
15/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) yrittää

2) sijoittaa

3) menee rikkaisiin naimisiin

4) voittaa lotossa.

Jos sijoittaminen kiinnostaa niin aiheesta on paljon hyvää kirjallisuutta, esim. just Puttonen on kirjoittanut paljon. Osakkeet on ne millä rikastutaan.

Vierailija
16/16 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin sanottu kuin tehty...kuitenkin ostan aina Lidlistä ja useimmat vaatteet alennusmyynneistä, esim. tänään neljät housut, paitoja (myös viime viikolla 5 puseroa) - 50%. Kiva muuten nähdä, että ne saappaat, joita halusin marraskuussa, ovat nyt -50%...Eli aletavara ei ole aina vain erikoiseriä, vaan todellakin ennen kalliilla myytyä...

Rahastossa kannattaa myös pitää rahaa...tosin itse laitoin aikoinaan (keväällä 2005) 5000 e, ja nyt se on 5300 (Sampo Kompassi 25), eli aika hyvin on kasvanut! Toisaalta ajattelin lyhentää sillä asuntolainaa, koska korot ovat nousseet.

Kyllä se " tavallisen tallaajan" , joka ei ymmärrä osakkeista tms., paras tapa on kuluttaa vähemmän kuin tienaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi