Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rauhoittelette itseänne kun pelkäätte, että olette tehneet töissä virheen?

Vierailija
27.05.2024 |

Minä olen tunnollinen ja pyrin aina tekemään työn hyvin. 

Kuitenkin pelottaa jos en olekaan toiminut oikein ja minulle jää helposti stressi päälle. 

Miten rauhoitella itseään? Välillä unohdan joitakin pieniä asioita jos on ollut kiire päivä ja näistäkin onnistun solvaamaan itseäni. 

Itse yritän nytkin ajatella, että no pahin mitä voi tapahtua on se, että saan potkut (joka on hyvin epätodennäköistä) ja sitten ei voi mitään. 

Kamalaa kun on näin tossukka. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditoin ja menen laiturinnokalle makaileen.

Vierailija
22/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut asiasta omahoitajallesi tai virkaholhoojallesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa sellaista ihmistä, joka ei koskaan virhettä tee.

Vierailija
24/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miettiä.

Esimies ottaa välittömästi yhteyttä. Outoa, kuiinka osastoltamme lähtee enemmän ihmisiä, kuin koko muusta talosta yhteensä.

Vierailija
25/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne pikkujutut jotain sellaista epäolennaista, kun kukaan ei ole huomannut niitä?

No en osaa sanoa. Kyllä ne kai huomataan. Esim unohdin jonkin asian. Toisaalta välillä unohtelee muutkin.

Nytkin melkein tärisen kun pelkään että olen tehnyt kammottavan virheen. En ymmärrä miksi olen näin kauhea stressaaja. -ap

Oletko tutustunut vaativaan persoonallisuuteen? Tunnelukkoihin? 

Jos terapia ei tule lukuun, suosittelisin self helpiä.

Tai OCD

Vierailija
26/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samanlainen. Periaatteessa voisin tehdä aika isojakin virheitä. Olen taloushallinnon töissä. Yhtenä kesänä heti loman alettua aloin miettiä yhtä hommaa, että teinkö sen oikein silloin kuukausia sitten 🤪😬 Sain jopa rytmihäiriöitä kun mietin sitä ja lietsoin itseäni paniikkiin. No, en ollut kuitenkaan sitten tehnyt virhettä...

Ja olen oikeasti tosi huolellinen ihminen. Mutta emme ole robotteja, vaan ihmisiä. Kaikkea voi siis tapahtua.

Vierailija
27/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran töissä yhdessä lafkassa jonne ekläkevskuutusyhtiöt loppusijoitti näitä ei työelämässä enää pärjääviä.

Sellaista silmät kiinni onnistuvaa työtä (tein siellä itse keikkaa sivutyönä = helppoa rahaa)

Oli pakko lopettaa, kun siellä oikeasti vahdittiin ihan kaikkea ja kaikkia. Kerran siis koodasin yhden palautuneen tuotteen 05, vaikka palautuskoodi olisi ollut 02. Siitä tuli osastotunti aihe, jota jauhettiin ainakin tunnin verran.

Luojalle kiitos, että tuo oli sivuduuni.. eihän tuollaisessa paikassa olisi kestänyt kukaan täysjärkinen. 

Vierailija
28/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittelen sillä että olen nainen. Minua ei voi koskaan syyttää koska työpaikalla on miehiäkin. 

Vierailija
29/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuumin että kesseraa, eihän sitä virheitä tee kuin ne jotka ylipäätään tekee jotain.

Vierailija
30/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa ymmärtää miten politiikan edustajat pystyvät nukkumaan yönsä rauhassa kun kuitenkin kritiikkiä sataa teit niin tai näin (osa toki aiheellisia). Myös miten lääkärit ja ylipäätään he joilla on suuri vastuu työssään niin jaksavat. 

Minulla on jokin alemmuuskompleksi ja kaikki mikä voi mennä persiilleen niin pelottaa.

Joskus mietin jopa olenko narsisti kun olen niin herkkiä ja pelkään kritiikkiä. En kuitenkaan suutu muille tai Kohtele toisia tahallisesti ainakaan huonosti vaan päinvastoin haluan olla ystävällinen ja tukea antava. En myöskään toisten virheitä jaksa niin huomioida vaan ennemminkin ymmärrän kun sätin mielessäni. 

Jotenkin tämä elämä on hirveän hankalaa tällaisen luonteen kanssa. Nytkin vaan kuuntelen rauhallista musiikkia ja yritän hengittää. Vaikka en edes tiedä olenko tehnyt virheen vaan on vain sellainen tunne, että olen saattanut tehdä virheen. Toisaalta kun mietin niin mielestäni toimin ihan ammattietiikan mukaisesti ja varman päälle ja kyselin myös kollegoilta neuvoja tilanteessa. -ap 

Vierailija
31/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa ymmärtää miten politiikan edustajat pystyvät nukkumaan yönsä rauhassa kun kuitenkin kritiikkiä sataa teit niin tai näin (osa toki aiheellisia). Myös miten lääkärit ja ylipäätään he joilla on suuri vastuu työssään niin jaksavat. 

Minulla on jokin alemmuuskompleksi ja kaikki mikä voi mennä persiilleen niin pelottaa.

Joskus mietin jopa olenko narsisti kun olen niin herkkiä ja pelkään kritiikkiä. En kuitenkaan suutu muille tai Kohtele toisia tahallisesti ainakaan huonosti vaan päinvastoin haluan olla ystävällinen ja tukea antava. En myöskään toisten virheitä jaksa niin huomioida vaan ennemminkin ymmärrän kun sätin mielessäni. 

Jotenkin tämä elämä on hirveän hankalaa tällaisen luonteen kanssa. Nytkin vaan kuuntelen rauhallista musiikkia ja yritän hengittää. Vaikka en edes tiedä olenko tehnyt virheen vaan on vain sellainen tunne, että olen saattanut tehdä virheen. Toisaalta kun mietin niin mie

Jos se on terve merkki, että huomaa virheensä. Ja voi korjailla. Ehkä psykopaatit taas eivät välitä mitä tuhoa syntyy.

Vierailija
32/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sattuu usein pikkukämmejä. Useimpia ei huomaa kukaan paitsi minä itse. Korjailen sitten vuosien mittaan vanhojakin virheitä, kun perussetti työssäni toistuu aika usein ja ne vanhatkin virheet tulevat joskus takaisin (vaikkei kukaan olisi niitä edes bongannut). Jos joku taas on huomannut virheen, sanon että oho, niinpäs on päässyt käymään, ja korjaan sen. Onneksi ei ole toistaiseksi ollut mitään aivan kriittisen hirveitä nuo virheet.  Kop kop.

Vierailija
33/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nykyistä työpaikkaani olin itselleni todella vaativa. En tehnyt juuri koskaan virheitä. Olen työskennellyt nykyisessä työpaikassa n 2 vuotta ja olen sinä aikana tehnyt jo enemmän virheitä kuin 20 vuoden aikana aikaisemmissa työpaikoissa. Huono perehdytys, liikaa töitä, osittain omakin puutteellinen osaaminen. Ensimmäiset virheet ottivat todella koville. Mutta näköjään kaikkeen tottuu, viimeksi tein virheen tänään, pyysin anteeksi ja korjasin asian. Huomenna on uusi päivä taas, eikä maailma siihen kaatunut. Kuten jo aikaisemmin joku totesi, kukaan ei tule muistamaan sinun virheitäsi sen jälkeen kun sinua ei enää ole, älä hyvä ihminen uhraa terveyttäsi stressaamalla siitä, jos kukaan ei niihin kuole. 

Vierailija
34/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadan vuoden päästä ketään ei voi vvähempää kiinnostaa mitä sä oot tehnyt tai ollut tekemättä.

Näinkin yritän ajatella, ettei pienillä virheillä ole väliä jos sentään yrittää parhaansa eikä laiminlyö tahallisesti asioita. -ap

Jos kukaan ei kuole niin kaikki on ok. No, tietysti kannattaa välttää myös mahdottoman suuria rahallisia tappioita työssä. 

Vierailija
35/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lääkäri sinun on pakko korjata virheesi. Muilla ei ole niin hirveää jos virheitä sattuu.

Vierailija
36/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole täydellinen, rapatessa roiskuu. Jos virhe huomataan, niin myönnä rehellisesti, ota vastuu ja pahoittele, korjaa virhe. Ei kannata keksiä tekosyitä (en huomannut, koska x syy tai y ei kertonut tmv). Jos kukaan ei kuollut niin voit nukkua yösi rauhassa.

Vierailija
37/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työssä ne virheet voi korjata jälkikäteen eikä ne maailmaa kaada. Siis todella harvoin teen virheitä, mutta jos teen, niin en sitä mieti kuin vain vähän kiroilen ylimääräisestä työstä virheen takia. 

Vierailija
38/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. En ole vakituinen, joten selvitelkööt sitten joskus. Minä en ole enää silloin paikalla.

Vierailija
39/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulostaa siltä, että sinun hermostosi menee helposti tuollaiseen tilaan, eli mahdollisesti traumataustaa tai erityisherkkä ihan muuten vaan. Tunnistan siis itseni tässä, eli en mitenkään kritisoi. Varmaan samanlaista oirehdintaa on muistakin asioista kuin töistä, eli suosittelen aloittamaan hermoston korjaamisen. Voisit aloittaa lukemalla polyvagaalisesta teoriasta, ja sitten erilaisia kirjoja aiheesta. Jos siis haluat ihan yleisesti parantaa elämänlaatua. 

Mitään poppakonsteja en osaa suositella tähän spesifiin tilanteeseen. Kaikki tekee virheitä, töissäkin, eli jos työpaikkasi etsii täydellistä työntekijää, niin voipi olla hiukan vaikea missio heillä. Tod.näk. esimiehesikin piilottelee jotain omia mokiaan. Jos on jostain vakavasta kyse, niin sitten vaan kertomaan jollekin, joka voi auttaa korjaamaan tilanteen.

Vierailija
40/54 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei kuole, niin ei ole vakavaa. Hoitajilla tms tämä ei tietenkään toimi.