Te, joilla ei riitä töitä koko päiväksi, mitä teette ajallanne?
Olen ilmeisesti vähän liian tehokas, ja teen päivän duunit vähän päivästä riippuen joko vajaassa päivässä tai jopa muutamassa tunnissa. Olen sen virheen tehnyt aiemmin, että olen tällaisesta tilanteesta maininnut esimiehelle, jolloin palkintona on lisää töitä, lisää vastuuta, sama palkka ja lopulta burn out. Samaa virhettä en enää siis tee (mulla ei ole mitään urahaaveita enää, voin tehdä näitä samoja hommia vaikka hamaan tappiin saakka).
Mitä te muut, joilla jää toimistopäivinä luppoaikaa, täytätte päivänne? Ja huom, tämä kysymys on nyt vain niille, joilla on toimistotyö ja jotka tekevät päivän duunit nopeasti, mutta eivät voi lähteä kotiin. Hatunnosto kaikille bussikuskeille ja sairaanhoitajille ja poliiseille ja linjastokokeille, joilla vastaavaa tilannetta ei ole, ja duunia on niin paljon, ettei kuselle jouda, mutta teidän ei tarvitse vastata mun kysymykseen.
Kommentit (32)
olispa sellainen tilanne. t.lastentarhan täti
Nyt just on semmoinen tilanne. Kehitän töitä ja sitten teen ne vieläkin nopeammin. Just hoksasin uuden asian mikä automatisoi lisää. Mua on joka ikisellä työpaikalla sanottu nopeaksi. En ole sen nopeampi kuin muutkaan, vaan teen työt järkevästi ja osaan kehittää niitä. En siis hosu ja sählää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt just on semmoinen tilanne. Kehitän töitä ja sitten teen ne vieläkin nopeammin. Just hoksasin uuden asian mikä automatisoi lisää. Mua on joka ikisellä työpaikalla sanottu nopeaksi. En ole sen nopeampi kuin muutkaan, vaan teen työt järkevästi ja osaan kehittää niitä. En siis hosu ja sählää.
En minäkään. Mutta mitä sä teet sillä ajalla, minkä automatisointi vapauttaa?
Onpas outo työpaikka. Minulla ei tunnit meinaa riittää vaikka teen jo nyt töitä juosten.
Tuollaista tapahtuu harvoin, mutta kuten esim tänään niin olen tässä koneen äärellä tavoitettavissa mutta Netflix pyörii 😅
Teen 2 työtä. Oon vastaanottovirkailija ja en saa poistua paikalta. Samalla teen toista työtä, vakuutustoimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista tapahtuu harvoin, mutta kuten esim tänään niin olen tässä koneen äärellä tavoitettavissa mutta Netflix pyörii 😅
Mä joudun olemaan toimistolla ja semi-avoin konttori, joten ihan mitä tahansa en voi tehdä kauhean avoimesti. Muutenhan se Netflix ois just pop. AP
Vierailija kirjoitti:
Onpas outo työpaikka. Minulla ei tunnit meinaa riittää vaikka teen jo nyt töitä juosten.
Haluatko että kiillotan vähän tuota sun sädekehää, vai kiillotatko itse?
En ole ikinä ollut töissä niin kiireinen että olisi pitänyt paahtaa 9-17.
Markkinointialalla työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Olet vaan tyypillinen nainen.
Opiskelen. Olen avoimen yliopiston kursseilla, aina on jotain uutta opittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko että kiillotan vähän tuota sun sädekehää, vai kiillotatko itse?
Ei tarvitse kiillottaa, irtisanon itseni tänään. Saavat muut juosta vaihteeksi.
Lakkasin olemasta tehokas, tein työt tragikoomisen hitaalla tahdilla. Vietin paljon aikaa vauva.fi:ssä ja välillä joogasin jos kukaan ei ollut lähettyvillä. Sittemmin vaihdoin työpaikkaa, pää ei kestänyt sitä toimettomana kekkaloimista.
Tiirailen jos jostain olisi tipahtanut jotain tekemistä. Järjestelen tai siivoan, kysyn jos muut työkaverit tarvii apua
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin olemasta tehokas, tein työt tragikoomisen hitaalla tahdilla. Vietin paljon aikaa vauva.fi:ssä ja välillä joogasin jos kukaan ei ollut lähettyvillä. Sittemmin vaihdoin työpaikkaa, pää ei kestänyt sitä toimettomana kekkaloimista.
Tuo toimettomuus on oikeasti todella syvältä. Itsekin olen ollut työpaikassa missä ei ollut mitään tekemistä. Vaikka luulisi, että on kiva vaan lusmuilla ja palkka juoksee niin ei se ole.
Aloitan kuuden-seitsemän aikoihin ja olen saanut työt tehtyä viimeistään puoliltapäivin. Lopun päivää kuntoilen tai opiskelen harrastukseeni liittyen. Olen siis etätöissä, vaikea sanoa mitä tekisin jos toimistolla pitäisi olla. Joskus 20 vuotta sitten kun olin työpaikassa jossa piti olla koko ajan paikalla ja oli tiukka 8-16 työaika niin luin kirjoja silloin kun pomo ei ollut paikalla. Tuossa työpaikassa pomo tuli töihin joskus 9-10 aikoina, kävi pitkällä lounaalla ja lähti kotiin kahden-kolmen välillä eli oli paljon aikaa lukea.
Tein avoimen yliopiston kursseja. Lopulta vaihdoin työpaikkaa kun meinasin seota bore-outin takia.
Osa-aikatyössä henkilökohtaisena avustajana olen mutta yhdellä mun avustettsvista vuoro kestää 4 tuntia.
Hommia ei ajallisesti paljoa ole ( tiskaan, imuroin/lakaisen lattiat, käyn kaupassa, pesen pyykit koneessa jos on pestävää ja laitan kuivumaan) ja sen lopun aikaa juon kahvia ja istun sohvalla ja jutellaan niitä näitä ,katotaan televisiota.
palstailen