Te, joilla ei riitä töitä koko päiväksi, mitä teette ajallanne?
Olen ilmeisesti vähän liian tehokas, ja teen päivän duunit vähän päivästä riippuen joko vajaassa päivässä tai jopa muutamassa tunnissa. Olen sen virheen tehnyt aiemmin, että olen tällaisesta tilanteesta maininnut esimiehelle, jolloin palkintona on lisää töitä, lisää vastuuta, sama palkka ja lopulta burn out. Samaa virhettä en enää siis tee (mulla ei ole mitään urahaaveita enää, voin tehdä näitä samoja hommia vaikka hamaan tappiin saakka).
Mitä te muut, joilla jää toimistopäivinä luppoaikaa, täytätte päivänne? Ja huom, tämä kysymys on nyt vain niille, joilla on toimistotyö ja jotka tekevät päivän duunit nopeasti, mutta eivät voi lähteä kotiin. Hatunnosto kaikille bussikuskeille ja sairaanhoitajille ja poliiseille ja linjastokokeille, joilla vastaavaa tilannetta ei ole, ja duunia on niin paljon, ettei kuselle jouda, mutta teidän ei tarvitse vastata mun kysymykseen.
Kommentit (32)
Nyt otan aurinkoa ja palstailen. Jos en ota aurinkoa, palstailen. Vielä noin 3,5h palkallista palstoilla jäljellä,
Kieltäydyn täydestä tuntimäärästä, koska joutuisin silloin menenään toimistolle. Voisin kyllä ihan hyvin mennä, mutta töitä ei ole yleensä tarpeeksi koko päivälle ja silloin pitäisi teeskennellä. Etätöissä on tietysti helpompaa. Toimistolla luen yleensä jotain sellaista mikä pikavilkaisulla voisi jollain lailla liittyä työnkuvaan, mutta jos nyt pitää 5 tuntia päivässä lukea niin ei sitä montaa päivää viikossa kestä.
Jos olen kertonut että töitä on liian vähän, saan lähtökohtaisesti oman kompetenssialueeni ulkopuolisia tehtäviä, joista en selviä ilman tukea, eli se työllistää taas muita. Aluksi podin kokonaisuudesta huonoa omatuntoa, mutta nyt olen tajunnut että ongelma on organisaatiossa: väkeä palkataan ihan miten sattuu työnkuvia liikaa miettimättä. Tilanne on kaiketi ihan hyvä, koska voin tehdä etänä, mutta palkka on sitten tietysti vähän turhan matala koska pakosta lyhensin työviikkoa. Kokonaisuus kuitenkin passivoi ja etsin muita töitä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama. Nyt palstailen teidän kanssa ja samalla jalat lilluvat jalkakyvyssä. Kohta lakkaan kynnet. Sitten käyn lounasaikaan päiväkävelyllä ja teen sen jälkeen eväät, jotka syön koneella, että olen vihreällä pallolla :D. Palkkaan saan reippaasti yli 3300 €. Toki enemmän tarvitsin, mutta kyllä tämäkin kelpaa.
Aivan mahtavaa!
Missä sää oot töissä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama. Nyt palstailen teidän kanssa ja samalla jalat lilluvat jalkakyvyssä. Kohta lakkaan kynnet. Sitten käyn lounasaikaan päiväkävelyllä ja teen sen jälkeen eväät, jotka syön koneella, että olen vihreällä pallolla :D. Palkkaan saan reippaasti yli 3300 €. Toki enemmän tarvitsin, mutta kyllä tämäkin kelpaa.
Aivan mahtavaa!
Missä sää oot töissä :D
Tai millä alalla*
Ei tosiaan kaikkea tarvi kertoa :D
Sävellän musiikkia ja huollan/korjaan soitintarvikkeita käyttöön/myyntiin.
Sen takia on internet ettei aika tule pitkäksi.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia on internet ettei aika tule pitkäksi.
No ihan totta, mutta vinkkejä hyvistä sivuista otetaan vastaan.
Finna.fi on pelastanut minut. Lisäksi luen vanhoja sanomalehtiä netistä, siis 100 vuotta vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt just on semmoinen tilanne. Kehitän töitä ja sitten teen ne vieläkin nopeammin. Just hoksasin uuden asian mikä automatisoi lisää. Mua on joka ikisellä työpaikalla sanottu nopeaksi. En ole sen nopeampi kuin muutkaan, vaan teen työt järkevästi ja osaan kehittää niitä. En siis hosu ja sählää.
En minäkään. Mutta mitä sä teet sillä ajalla, minkä automatisointi vapauttaa?
Keksin lisää millä tehostaa töitä. Siitä on sitten hyötyä kun on joskus kiirekin. Tänään myös siivosin sähköpostin, poistin turhatntiedostot latauskansiosta ja arkistoin valmiita projekteja. Katsoin yhden toimittajan mainosvideon alaltani. Joskus järkkään arkistoa tai luen alan lehtiä netistä. Olen teknisellä alalla, joten tietoa netissä kyllä riittää. Joskus sitten järkkään pöytälaatikon. En tee etätöitä sillä kotona ei ole tarpeeksi tilaa kaikelle mitä tarvitsen, mm. kaksi 32 (muistaskseni) tuuman näyttöä.
Voisitko aloittaa jotkut opinnot, mitä tehdä työn ohessa? Joku työpaikka saattaa jopa kannustaa ja kustantaa tällaista toimintaa. Esim. Avoimen yo:n/ AMK:n kursseja, oman alan lisäopintoja, kieliä?