Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko lähteä kotoa, jos pesukone on päällä?

Vierailija
27.05.2024 |

Olen kuullut monen sanovan, että eivät uskalla lähteä pois kotoa, jos pesukone on päällä, jos vaikka jotain sattuu. Jos kuulut näihin ihmisiin, niin mitä oikein odotat/pelkäät tapahtuvan pesukoneen ollessa käynnissä ?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ota tuommosia turhia riskejä.

Vierailija
2/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... uskallan. Kone on kylpyhuoneessa ja lähinnä kai riskinä se, että vedet vuotaa lattialle. Koska minulla kone on kaakeloidussa kylppärissä ja lattiassa on kaadot kohdallaan ja kaivo keskellä, niin ei kovin suurta vahinkoa voi syntyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykkiä vain ollessani kotona.

Et ole vissiin kuullut tai lukenut pesukoneiden oikosuluista ja tulipaloista.

Vierailija
4/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä päällä?

Vierailija
5/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos jotain tapahtuu, vakuutus ei korvaa, jos en ole ollut paikalla asunnossa. 

Vierailija
6/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla. Aika moni tulipalo on lähtenyt liikkeelle pesukoneesta, ja jos olen kotona kyseisen tapahtuman sattuessa, pystyn paremmin minimoimaan vahinkoja.

Vierailija
7/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus ei korvaa, mikäli et ole kotona, sama tiskikoneen kohdalla. Ja ajattelitko sitten valehdella?

Vierailija
8/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai.

Vierailija
9/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö... uskallan. Kone on kylpyhuoneessa ja lähinnä kai riskinä se, että vedet vuotaa lattialle. Koska minulla kone on kaakeloidussa kylppärissä ja lattiassa on kaadot kohdallaan ja kaivo keskellä, niin ei kovin suurta vahinkoa voi syntyä. 

Heh. Toivottavasti asut jossain torpassa keskellä metsää. Olet harvinaisen tyhmä. 

Vierailija
10/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittapaaka elää ohjeiden mukaan. Autostakin pitäisi tarkistaa renkaat ja öljy ennenkuin lähet ajamaan jne. Näitä on kokeiltu ja normaali elämiseen ei riitä tunnit vuorokaudessa jos noudatat valmistajan manuaaleja

Vierailija
11/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä pesukoneita päälle kotoa lähtiessä. En jätä edes kahvinkeittimen johtoa kiinni pistorasiaan. 

Vierailija
12/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Ihme porukkaa, kun pitää konetta vahdata himassa.

Siinä se pyörii itekseen ja jos tulee jotain vikaa siihen, niin voi voi.

Vierailija
13/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä kantakaupunkia. Harmittaako?

Vierailija
14/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran asukkaan pesukoneen vesiletku irtosi ja valtava vesimassa valui kaikkialle ja ihan alakertaan asti. Näin miten vesi tippui pisaroina betonikatosta läpi.

Mielestäni ei ollut ihan pieni vahinko.

Vierailija
15/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi syttyä palamaan, ja jos et ole kotona, vakuutusyhtiö ei korvaa. Koska laitteita ei saa jättää valvomatta.

Siskoni pyykkikone, vaan 10 vuotta vanha, meinasi juuri aiheuttaa tulipalon kun sillä tuli kilometrit täyteen ja sai jonkin oikosulun. Oli vielä kallis Miele.

Vierailija
16/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykit taloyhtiön pesutuvassa. En todellakaan istu siellä kyttäämässä josko kone hajoaisi. 

Vierailija
17/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viikonloppuna estin isomman vesivahingon, kun en lähtenyt kotoa pois tiskikoneen ollessa päällä. Vuoden vanhassa koneessa oli poistoletkussa valmistusvika ja vedet alkoivat tulla lattialle. Ripeällä toiminnalla saatiin vahingot minimoitua.

Vierailija
18/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kodissa on kerran syttynyt tulipalo, niin en viitsi turhia riskejä ottaa. Voi kai ne pyykit pestä silloin, kun on himassa?

Vierailija
19/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähden harvakseltaan, niin että olen max. 2h poissa. Elämää reunalla.

Vierailija
20/49 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran asukkaan pesukoneen vesiletku irtosi ja valtava vesimassa valui kaikkialle ja ihan alakertaan asti. Näin miten vesi tippui pisaroina betonikatosta läpi.

Mielestäni ei ollut ihan pieni vahinko.

Sun valtava vesimassa on maksimissaan 100l vettä. Yksikään kone ei käytä nykyään edes tuota, mutta vanhat koneet saattoi käyttää. Mä en pelkää lähetä ulos, kaikki koneet on sen verran uusia että niissä on vikavirtakytkin, eli jos poistopumppu ei toimi (letku tukossa tms), kone pysähtyy niille sijoilleen. Toki mun poissaolot on noin 1h tienoilla, en jätä konetta päälle kun lähden viikon reissuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi