Onko lasun paikka? Naapurin 3V lapsi usein yksin taloyhtiön leikkipaikalla
Ties mitä voisi sattua, kun kiipeilee ilman aikuista pihalla. Huomautin äitiä pari viikkoa sitten, mutta suuttui ja meno ei ole muuttunut.
Kommentit (89)
Ihan normaalia täällä Helsingissä lähellä työpaikkaani olevassa Helkan talossa. Sonppupojat jotkut 3v. ajaa siellä fillareilla autotiellä eikä vanhempia mailla halmeilla. Sitten ihmetellään lasten ja nuorten pahoinvointia. Kotoa se lähtee. Jos ei vanhempia kiinnosta yhtään, niin ei ulkopuoliset voi mitään.
🇺🇦🇮🇱
On lastensuojeluilmoituksen paikka. Tämän ikäisen ei kuulu ulkoilla yksin. Ilmoitus velvoittaa lastensuojelun tutkimaan asiaa ja se voi paljastaa erinäisiä asioita mitä neljän seinän sisällä tapahtuu. Lastensuojelun ensimmäisiä keinoja on tukea perhettä selviytymään itse. Ilmoitus kannattaa aina tehdä huolen syntyessä, viranomaiset tekevät sitten palveluntarpeen arvioinnin.
Terv. Lastensuojelun ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Mitä vain voi satua, vaikka aikuinen olisi vieressä.
Lässyn lässyn.
Eikö työttömillä ole muuta tekemistä kuin kytätä naapurien lapsia ja muita tekemisiä? Luulisi, että vapaa-ajan voisi käyttää johonkin hyödyllisempään?
Kyllä 3 - vuotias on liian pieni olemaan pihalla.
3-vuotias kiukuttelee, heittää hiekkaa muiden päälle, 3-vuotias voi lyödä muita lapsia.
Osa lapsista soittelee koko ajan naapureiden ovikelloa.
Itse tekisin lasun.
Itse joskus katselin, kun naapurin 4 - vuotias ajeli pyörällä tuijottaen pelkkää eturengasta ja samaan aikaan nuoret vetää bemarilla ylinopeutta.
Parempi pitää itse verhot kiinni.
Naapuri meinasi soittaa poliisit paikalle, kun meidän KISSA oli yksin pihalla. Terassin ovi oli auki ja vahdin kissaa miltei koko ajan. Samalla tavalla kai sitä taaperoa voi vahtia? Siis jos ei ole kovin vilkas tapaus.
Vierailija kirjoitti:
On lastensuojeluilmoituksen paikka. Tämän ikäisen ei kuulu ulkoilla yksin. Ilmoitus velvoittaa lastensuojelun tutkimaan asiaa ja se voi paljastaa erinäisiä asioita mitä neljän seinän sisällä tapahtuu. Lastensuojelun ensimmäisiä keinoja on tukea perhettä selviytymään itse. Ilmoitus kannattaa aina tehdä huolen syntyessä, viranomaiset tekevät sitten palveluntarpeen arvioinnin.
Terv. Lastensuojelun ammattilainen
Me ei haluta stasia tähän maahan. Tuliko selväksi?
Meillä 3v oli usein rivarin leikkipaikalla yksin, minä tein ruokaa ja vilkuilin keittiön ikkunasta, Ikkunan ja leikkkipaikan välillä muutama metri, Kuulin myös tuuletusikkunan kautta. Rauhallinen taloyhtiö,lähinnä lapsia ja vanhuksia.
Jossain levottoman kerrostalon kuudennessa kerroksessa olisi ollut eri juttu.