Pasta on uusi peruna
Varakkaat syövät pastaa (ei makaronia), köyhät pottuja
Kommentit (43)
Toimiiko viljely samalla tavalla?
Heitän pussinjämät peltoon ja kohta tulee uutta satoa.
En syö pastaa koska se on pelkkää vehnäjauhoa. En myöskään perunoita, koska niiden ravintoarvo on aika surkea.
Vierailija kirjoitti:
Makaroni on myös pastaa, senkin jälkeenjäänyt ameeban esiaste.
Eipäs olekaan. Pastaksi sanotaan durumvehnästä tehtyä, ja makaroniksi sanotaan vehnästä tehtyä. Varsinkin italialaisille tämä on tärkeää erottaa. Itse syön pääasiallisesti pastaa, mutta lihamakaronilaatikkoon ostan pussillisen myllyn paras makaronia.
Sellainen asia vielä, että kannattaisiko opetella hillitsemään omaa impulssikontrollia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myllyn makaroni ei ole kunnon pastaa, jatka vaan perunan puputtamista
Niin jatkankin, perunassa on sentään ravintoaineita, makaroneissa ei ole.
Pasta, tuo eteläeuroopan lahja suomalaiselle ruokakulttuurille ja ylipainolle ja terveydelle :) Lapset kyllä tykkää makkaroonista ja ketsupista.
Virolainen työtoveri lastentarhanopettaja aina naureskelee että mitä moskaa lapsille syötetään. Vankien ruokaa :)
Vierailija kirjoitti:
Ei pasta ole peruna, ei uusi eikä vanha. Typerys!
Hom*!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasta, tuo eteläeuroopan lahja suomalaiselle ruokakulttuurille ja ylipainolle ja terveydelle :) Lapset kyllä tykkää makkaroonista ja ketsupista.
Jep, Ap:n kaltaiset muka trendikkäät ihmiset syövät käytännössä lastenruokaa koko ikänsä. Toinen herkku on sitten sosekeitto. Liekö limsat ja energiajuomat vieneet hampaat huit helkkariin.
Peruna on paras. Halpaa ja terveellistä nyt on uusia perunoita. Näin se on.
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen jo ylipaino-ongelmasta, että pastaa menee nykyään - ihan sosioekonomisesta asemasta riippumatta.
Kyllä se suomalaisten ylipaino johtuu aivan muusta kuin "pastan puputtamisesta". Aivan liian isot ruoka-annokset, kaloripitoisten juomien juominen, viikoittainen herkuttelu, ja joillakin lähes jokapäiväinen herkkujen syöminen. Suomalaisten on myös vaikea ymmärtää, että terveellinen ja kevyt välipala ei ole kahvi ja pulla, tai pari ruisleipää täytteillä. Noissa on jo lounaan kalorit.
Hoikat syö pastaa ja perunaa. Tietäjät tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Eurooppa, makaroni
Me Italiassa söimme pastaa jo silloin kun te suomalaisey asuitte maakuopissa ja luolissa
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko viljely samalla tavalla?
Heitän pussinjämät peltoon ja kohta tulee uutta satoa.
Tiesitkö että jalkapalloilija Wayne Makarooney löysi ensimmäisenä makaroonin pellolta.
Vierailija kirjoitti:
kuka mitään makaroonia syö,potut on sata kertaa parempia!
Minä ainakin syön makaroonia 4-6 kertaa vuodessa. Viimeksi maaliskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Peruna on paras. Halpaa ja terveellistä nyt on uusia perunoita. Näin se on.
Nimenomaan halpaa, halpaa ruokaa köyhille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs olekaan. Pastaksi sanotaan durumvehnästä tehtyä, ja makaroniksi sanotaan vehnästä tehtyä. Varsinkin italialaisille tämä on tärkeää erottaa. Itse syön pääasiallisesti pastaa, mutta lihamakaronilaatikkoon ostan pussillisen myllyn paras makaronia.
Sellainen asia vielä, että kannattaisiko opetella hillitsemään omaa impulssikontrollia.
Monissa makaroneissa on durumvehnää, kvg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka mitään makaroonia syö,potut on sata kertaa parempia!
Taidat olla 50+ juntti maalta?
En todellakaan,asun kyllä kaupungissa ja olen 24.
Kuvitteletko sinä että vain maalaiset syö perunaa?
Jos tässä joku on juntti niin se olet sinä.
Itse olen karsinut tuttavapiiristä kaikki perunansyöjät
Vierailija kirjoitti:
Me Italiassa söimme pastaa jo silloin kun te suomalaisey asuitte maakuopissa ja luolissa
Otan osaa. Ei ole rahasta kiinni. Kumpikin on halpaa mutta maku ratkaisee ja monipuolisuus, siksi peruna.
Olihan se Perluskooni oikeassa: suomalainen "ruoka" on pahaa ja roskaa
Mietipä itse, pottuja syödään myös Briteissä ja Jenkeissä. Ranskalaisille myös erittäin tuttu ruoka-aines.