Kengistä ei enää valmisteta puolinumeroa esim 37 1/2 joutuu ottamaan 38. Kuulutko niihin jotka tuntee kulkevansa liian isoissa kengissä vai
Kengistä ei enää valmisteta puolinumeroa esim 37 1/2 joutuu ottamaan 38. Kuulutko niihin jotka tuntee kulkevansa liian isoissa kengissä vai tungetko jalkasi liian pieniin? Niistäkö saa liikavarpaita ja varpaiden vääristymiä? Joissakin tämä vielä menee, esim kumisaappaat tai lenkkarit, mutta inhottavaa korkkareissa ja sandaaleissa. EI OLE KIVAA eikä tunne itseään puetuksi!!! Käytän kumisaappaita varsinkin kun en halua kastua ja saada jotain flunssaa mutta inhottaa että ne ovat tommoset liian suuret. Valitsetko itse siis liian pienet vai suuret? Kyllä näkyy ihmisten jalkateristä että tunkeneet jalkojaan ties mihin kokoon. Ei ole hienoa kulkea vääränkokoisissa kengissä. Mitä vääristymiä sinulla on jo jaloissasi? Kuka määrää että meillä ei enää ole kunnon kenkiäkään? Muistatko vielä ajan kun sai oikeankokoisia kenkiä?
Kommentit (9)
Valitsen isomman ja laitan joko pohjalaisen tai paksumman sukan että kengästä tulee sopiva. Nykyään on saatavana kaikenlaisia kantakupin pehmikeitäkin, joten ei tarvitse kulkua jalassa hölskyvissä kengissä.
Minä olen juurikin tuollainen 37,5 ja lisäksi jalkani on hyvin kapea. Valitsen mieluummin pienemmän, koska iso ja leveä kenkä vain heiluu jalassa ja se inhottaa. Pieni saattaa venyä.
Jokaisen kengän lesti on erilainen, joten kengän numerot ovat suuntaa-antavia ylipäänsä. Se ei ole mikään millin tarkka standard. Niinpä puolen numeron tarkkuudella ei ole juuri väliä, kun voi valita toisen saman näköisen hieman eri lestillä. Tarjontaa on käytännössä rajattomasti.
Jos ostat käsin tehdyn jalkineen suutarilta, saat tarkalleen omaan jalkaasi tehdyn kengän.
Ja tietyillä kalliimmilla kenkävalmistajilla, jotka ovat olleet bisneksessä 100+ vuotta, muuten on välikokoja heidän yleisimmissä lesteissään.
Mun kokoni on 36,5 ja ihan kengästä riippuen otan jo sen kolmekutosen (joskus on löytynyt ihan sopivia) tai kolmeseiskan minkä tuunaan pohjallisilla ja kantapääpehmusteilla.
et oo sitten kuullu pohjallisista?
tietoa löytyy kyllä = netti
Ei ole piilovittuileva vakooja sitten itse mennyt oikeisiin töihin. Tuskin koskaan on päivääkään tehnyt oikeita töitä. Syntynyt vaan rikkaaseen sukuun.
Mitenkäs olisi kengät kokoa 4 tai 4,5?
Kengänkoko riippuu käytännössä kenkämallista. Oikeastaan jalan koon kertominen kengännumeron mukaan ei voi mennä oikein. Jalassa on tietyt mitat ja ominaisuudet, jotka vielä usein ovat vasemmassa ja oikeassa jalassa erilaiset. Eri kenkämerkeillä mittataulukot antavat suuntaa esimerkiksi verkkokauppaostoksille, mutta itse on arvioitava haluamansa käyntivara ja jalkojen erikokoisuuden vaikutus valintaan. Joskus jotkut juhlakengät voivat istua "kuin hansikas", mutta siinä on sitten ollut hyvää tuuria matkassa.
Riippuu kengästä. Lenkkareissa ja tennareissa on.