Minusta on tullu tuhma
Kun mutin suomiin, omassa maasa oli viisas muta taalla vaikuta tuhmala.
Kommentit (15)
Mulla paljo suolikainen mahasa. Niitä tulla kakka kanssa pois. Ma käyttää niitä syötti. Tulla paljo kala.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla paljo suolikainen mahasa. Niitä tulla kakka kanssa pois. Ma käyttää niitä syötti. Tulla paljo kala.
Ap
Sulla on kyllä ne suolinkaiset päässä 🙄
Ma syoda paljo raaka kala. Mulla paljo lapamato mahasa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko joku märkäselkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko joku märkäselkä?
Ai wetback vai??
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muista järvikalassa ei matoja. Hauki, ahven ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muista järvikalassa ei matoja. Hauki, ahven ym.
No niissähän niitä sastana on, matoja. Tosin jos on ma tu, niin ei haittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hei Pallopää-mies! Heti täällä vastailemassa? Taidat olla aamuvirkku! T. Vauvan moderaattori
TUHMA : Ihminen joka on ILKEÄ
TYHMÄ : KETÄÄN EI SAA HAUKKUA
TÄLLÄISELLÄ SANOILLA MUTTA TÄSSÄ ON KAKSI SUOMALAISTA NEGATIIVISTA SANAA JOILLA ON EROJA
se taas on TYHMÄ jolla on oppimisvaikeuksia koulussa .
ero on VIISAAN VASTAKOHTA
Eli tuhma on ilkeä ihminen ja tyhmä taas on , jolla on esimerkiksi oppimis- vaikeuksia koulussa.
Tämä sana on nykyään koulussa KIELETTY EI SAA OPETTAJA ENÄÄ
OPIMMISBAIKUSISSA OLEVAA OPPIMINEN LASTS SANOA TÄLLÄ SANALLA .
SILLÄ SE : Loukkaa , lamauttaa opilkaqn saa traumoja.
TOISTA SE ENNEN KOULUSSA OLI:
Ennen kun oli kova kuri , opettajat saatoii lyuä karttakepillä , käteen ,
Jos ei oppinut tai ei totellut tunnilla voi vaikka miten kurittianut oppilaita.
Kunnes sitten 1990 luvun jälkee alkoi Eduskunnassa tulla käsittelyä lasten ja nuorten Varhaiskasvatuksessa tuli paljon Uudistuksia ja tuli kieltoja ettei lapsia ja nuoria ei saa kurittaa fyysisesti eikä henisestikään .
Niin myös , aikuisen keskuudessa ei saa ketään haukkua loukkaavasti muuten et sinä ole semmiiwn minkä sinä mainitsiy aloituksessa.
Onhan täällä Suomessa paljon erilaista erilainen kulttuuri.
Maamme viralliset kielet ovat Suomi ja Ruotsi.
Myös vähemmistö kieli on saamen kieli .
Maamnehan on ollut myös Venäjän vallan alla 1700- luvulla ,sitä ennen Ruotsin vallan alla jonka Virallinen kirli on ollut Riotsin kieli , ja taas 1900- luvulla Suomi kuului Suuriruhtinas kuntaan , kun Suomi itsenäistyi 1917 valittiin Suomen kieli virallisesti päääidin kieleksi.
Niin saamen kieltä kuulkaa harvakseltaan Lapissa on Inarin saame, Pohjois - Saame , ja kolttasaame.
Sitten on vielä tahma kuuluu samaan kieliperheeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hei Pallopää-mies! Heti täällä vastailemassa? Taidat olla aamuvirkku! T. Vauvan moderaattori
Haista mode paska!
Ole onnellinen että sulla on paljon matoja ja kehollinen biodiversiteetti. Kaikilla ei ole edes matoja. Täytyy olla kiitollinen tuostakin vähästä.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen että sulla on paljon matoja ja kehollinen biodiversiteetti. Kaikilla ei ole edes matoja. Täytyy olla kiitollinen tuostakin vähästä.
Onhan tämä kuin vihvassun unelmasta...
Mene takaisin nukkumaan 😴