Miten hyvin Petteri Orpo on mielestäsi onnistunut pääministerinä tähän mennessä?
Kommentit (526)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri vilkkaimpia sairaaloita ollaan lopettamassa, ja alueilta joissa ei muita sairaaloita ole. Hallitus haluaa selvästi tappaa sairaita ympäri Suomen.
Kaikki hyvinvointialueet rakentuvat edelleen sairaalan ympärille.
Pahoinvointialueet.
Vierailija kirjoitti:
Missäs ne Satosen lupailemat 100 000 työpaikkaa ovat?
Tämän oppitunnin aiheena on 100 000 työpaikkaa Orpon hallituksen hallitusohjelman mukaan ja kuinka se tehdään:
https://www.satonen.fi/kansantalouden-oppitunnit/kansantaloustieteen-op…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petterin ja Riikan hallituksen aikana osakekurssit on vajonneet pohjalukemiin. EK vetoisen hallitusohjelman toteuttaminen ei ole onnistunut talouden mittareilla. Itse olen kärsinyt tappioita noin -22 000 euroa kotimaisista osakkeista. Minun antamassa kevättodistuksessa molemmat jäisivät luokalle.
OMX Helsinki näyttää olleen vuoden 2023 kesäkuun alussa 9955, nyt vuoden 2024 toukokuun alussa 10 324. Ehkä et osaa sijoittaa?
Ehkä myin ajoissa kun näin ettei Orpo vakuuttanut sijoittajia. Jos olisin pitänyt olisi tappiota tullut viime vuodelta tuplaten.
Orpo on tehnyt ison työn Suomen nostamisesta suosta. Hyvä että saimme pätevän hallituksen. Emme voi elää velaksi koko ajan. Orpolle ja hallitukselle täysi tuki. Riikka yksi pätevimmistä valtiovarainministereistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petterin ja Riikan hallituksen aikana osakekurssit on vajonneet pohjalukemiin. EK vetoisen hallitusohjelman toteuttaminen ei ole onnistunut talouden mittareilla. Itse olen kärsinyt tappioita noin -22 000 euroa kotimaisista osakkeista. Minun antamassa kevättodistuksessa molemmat jäisivät luokalle.
OMX Helsinki näyttää olleen vuoden 2023 kesäkuun alussa 9955, nyt vuoden 2024 toukokuun alussa 10 324. Ehkä et osaa sijoittaa?
Ehkä myin ajoissa kun näin ettei Orpo vakuuttanut sijoittajia. Jos olisin pitänyt olisi tappiota tullut viime vuodelta tuplaten.
? Sinä oli tappiolla. Rahansa Helsingin pörssissä pitänyt on voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Pörssitysvetoisen politiikan tulokset alkavat näkyä viiveellä. Näin toivottavasti. Ainakin osa sijoittajista on laittanut jo ostohousut jalkaan. Tuottoja odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pihalla voi ihminen olla. No ei yllätä jos on kokoomusaivot, niin vilkkaimissa sairaaloissa on tietenkin vain "pyöritelty peukaloita", kun on hoidettu ihmisiä kuntoon.
Vain mehiläinen on oikea sairaala kokoomuslaiselle, kun se on bisnes joka tahkoaa rahaa, vaikka pyörisi vain peukalot eikä potilaista niin väliä.
Miksi sairaalaverkon pitäisi olla ikuinen? Maakuntien väki vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Orpo on tehnyt ison työn Suomen nostamisesta suosta. Hyvä että saimme pätevän hallituksen. Emme voi elää velaksi koko ajan. Orpolle ja hallitukselle täysi tuki. Riikka yksi pätevimmistä valtiovarainministereistä.
Aha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri vilkkaimpia sairaaloita ollaan lopettamassa, ja alueilta joissa ei muita sairaaloita ole. Hallitus haluaa selvästi tappaa sairaita ympäri Suomen.
Kaikki hyvinvointialueet rakentuvat edelleen sairaalan ympärille.
Tarkoitit varmaan pahoinvointialueet.
Ihan tiedoksi, sairaala ei ole enää sairaala, jos, sieltä lopetetaan sairaalalle kuuluvat tehtävät ja osastot, leikkaukset ja synnytykset. Se on silloin vain rakennus.
Tämä hallitus on viemässä meiltä yli puolet sairaaloista. Hallitus tekee elämisestä mahdotonta, paitsi niille jotka voi ostaa rahalla sairaalapaikan jostain bisnes-sairaalasta, kuten mehiläinen. Kato raha se on tärkeempi kuin suomalaisten hyvinvointi ja elämä. Ei vaan millään logiikalla voi ymmärtää, mitä voittoa se edes tuo ja kelle, kun suomalaisia näin tapatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Sinä oli tappiolla. Rahansa Helsingin pörssissä pitänyt on voitolla.
Yleensä ammattisijoittajat myyvät kun kurssit alkavat laskea. Se että piensijoittajia ohjeistetaan pitämään ja hajauttamaan on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan pahoinvointialueet.
Ihan tiedoksi, sairaala ei ole enää sairaala, jos, sieltä lopetetaan sairaalalle kuuluvat tehtävät ja osastot, leikkaukset ja synnytykset. Se on silloin vain rakennus.
Tämä hallitus on viemässä meiltä yli puolet sairaaloista. Hallitus tekee elämisestä mahdotonta, paitsi niille jotka voi ostaa rahalla sairaalapaikan jostain bisnes-sairaalasta, kuten mehiläinen. Kato raha se on tärkeempi kuin suomalaisten hyvinvointi ja elämä. Ei vaan millään logiikalla voi ymmärtää, mitä voittoa se edes tuo ja kelle, kun suom
Jos pitää huipputasoista sairaalaa tärkeänä, on oikeus muuttaa vaikka kadun toiselle puolelle yliopistosairaalasta. Useimmat ihmiset käyttävät kuitenkin sairaalaa harvoin, joten viimeisen päälle olevaa sairaalaa ei tarvita jokaisella kirkonkylällä.
Sote on pelkkä poliitikoiden yhteisesti sopima bisnesmalli kierrättää valtion rahaa sote palveluyrityksille joiden omistus, hallitukset ja johto on ex-poliitikkojen käsissä.
Me maksetaan veroja, että meillä olisi sairaalat, koulut, terveydenhuolto jne. Kaikki mitä toimiva valtio tarvitsee.
Kyllä hälytyskellojen pitäisi ihan jokaisen päässä soida siinä vaiheessa, kun näistä elintärkeistä asioista ollaan "leikkaamassa", ja ne veroeurot meneekin yhteiskunnan sijasta petterin kaverin taskuun tai ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pihalla voi ihminen olla. No ei yllätä jos on kokoomusaivot, niin vilkkaimissa sairaaloissa on tietenkin vain "pyöritelty peukaloita", kun on hoidettu ihmisiä kuntoon.
Vain mehiläinen on oikea sairaala kokoomuslaiselle, kun se on bisnes joka tahkoaa rahaa, vaikka pyörisi vain peukalot eikä potilaista niin väliä.
Miksi sairaalaverkon pitäisi olla ikuinen? Maakuntien väki vähenee.
Varmaan siksi, että ihmiset tarvitsee sairaaloita elääkseen. Totta kai väki vähenee, jos ei ole sairaaloita, kuolevat ennen aikojaan. Sekö se on tarkoituskin, näivettää Suomi.
Meidänkin maakunnassa väkeä riittää ja sairaalalle käyttöä, mutta ilmeisesti meidän pitäisi vain kuolla pois kun ei asuta uusimaalla tai ruottinkielisellä alueella?
Hyvin. Vaikeassa tilanteessa uskaltanut tehdä todella vaikeita, mutta pakollisia päätöksiä, tietäen hyvin minkälainen raivo siitä nousee. Ei ole populismia ei.
Kaipaan niin kovasti kasarilukua, jopa sen huonoja puolia!