Saako ukkosella pestä käsiä, käydä suihkussa, vetää vessan?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ajaako ratikat ukkosen aikana? Siis salama voi osua ratikan johdinlankoihin ja siinä käristyy kerralla kaikki matkustajat. Kuskilla ymmärtääkseni on jonkinlainen eristyslevy takamuksensa alla.
No entäs sähköjunat? Lankoja pitkin kulkee niihinkin sähkö. Ja kiskot, nepä vasta vaarallisia ovat. Rauta johtaa sähköä vaikka toisella puolella mannerta kiskoihin iskevästä salamasta. Tästä syystä matkustan junassa aina kumisaappaat jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö foliohattu riisua ukkosella?
Ehdottomasti, mutta pitää noudattaa varovaisuutta, ettei saa säteilyä päähän, tai jotain hupsuja tahi vallattomia ajatuksia. Itse en lähtisi foliohattuani riisumaan ihan helposti. Vastaus on siten, että ei välttämättä kannata. Turvallisempaa siirtyä sisätiloihin.
Foliohattu kannattaa pitää päässä ukkosella. Jos siihen iskee salama, se on kuin lottohoitto. Saa koko vuoden energiat ilmaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Miksei vessaa saisi vetää? Eihän siinä olla kosketuksissa veteen.
Kakka sähköistyy ja hyökkää!
Ukkosella ei myöskään saa pestä pyykkiä eikä tiskata käsin eikä koneella. Eikä silittää vaatteita. Minulla on onneksi asunnossa vaatehuone joka on kaukana ikkunoista, vesikalusteista ja sähkölaitteista, istun siellä aina ukonilmalla ovi suljettuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksei vessaa saisi vetää? Eihän siinä olla kosketuksissa veteen.
Ehkä ei montaa kertaa jos on sähkökatkos muuten ei haittaa.
Tiesitkö, että voit rakentaa itsellesi Faradayn häkin tyhjistä tölkeistä? Laita tyhjät tölkit sukkahousuihin, joista rakennat sopivan kokoisen kuution muotoisen kehikon. Ukonilmalla asetut tölkkihäkin keskelle ja olet turvassa salamilta.
Raota verhoa, tutki salamia. Minkä värisen välähdyksen ne saavat aikaan. Käyn itse kerrostalossa waterclosetissa ja pesen käsiä. Jopa kone voi olla päällä. Joskus ukkonen iski summeriin kerrostalon alakerrassa siis olevan ulko-oven ulkopuolelle, pelimies silloin väitti niin ja olihan se rikkinäisen näköinen. Sähkökatko voi jättää hissiin?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen jossa suihkussa ollut ihminen on saanut salamaniskun ja vesi johti sähkön kroppaan. Käytännöstä kropasta tuli elävä boileri, eli veri keittyi.
Kerrostalo vai omakotitalo?
Ukkosella käy naisen kakkosella, se friskaa.
Vierailija kirjoitti:
No voi tietenkin. Uimaan ei kannata mennä eikä puun tai lipputangon juurelle seisomaan. Muuten normaalimeno.
Riippuu varmaan itsekunkin normaalista menosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö foliohattu riisua ukkosella?
Ehdottomasti, mutta pitää noudattaa varovaisuutta, ettei saa säteilyä päähän, tai jotain hupsuja tahi vallattomia ajatuksia. Itse en lähtisi foliohattuani riisumaan ihan helposti. Vastaus on siten, että ei välttämättä kannata. Turvallisempaa siirtyä sisätiloihin.
Foliohattu kannattaa pitää päässä ukkosella. Jos siihen iskee salama, se on kuin lottohoitto. Saa koko vuoden energiat ilmaiseksi!
Aivan nerokas näkökulma, kiitos. Tuosta oivalsin, että tosiaan, jos salama iskee päähän, jossa on foliohattu, siinä säästää poliklinikkamaksuja, kun saa kerralla useamman sähköhoitoannoksen, kuin käyphoitosuositus ohjeistaa, eikä tarvitse esim kerta viikossa rampata hoidossa.
Olet varmaan elämäsi aikana jo monta ukkosta kestänyt. Mistä juuri nyt tuli mieleesi kysyä noin hassua?
Ehkä olet kuullut, että suihkussa ei kannata käydä ukkosella, mutta millä tavalla posliinisen tai muovisen vessan käyttö liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen jossa suihkussa ollut ihminen on saanut salamaniskun ja vesi johti sähkön kroppaan. Käytännöstä kropasta tuli elävä boileri, eli veri keittyi.
Kerrostalo vai omakotitalo?
Omakotitalo keskellä metsää, mutta todellisuudessa se sähköisku oli niin kevyt näpäytys, että tavallisesta eläinten sähköpaimenestakin saa pahemman.
Kukas sen kieltää, tuo herra Ukkonen vai?
Minä istun aina siivouskomerossa kumisaappaat jalassa.
Miksi ukkonen rajoittaisi kenenkään elämistä? Huvittaa uimarannallakin, kun ensimmäinen jyrähdys kuuluu, niin ihmiset ryntäävät kauhuissaan pois vedestä.
Lapsellisia nämä ohjeet mitä joku asiantuntijakin jakelee iltapäivälehtiin: Jos olet pellolla, niin mene kyyryyn ja jalat yhdessä..