En enää ikinä matkusta Ranskaan.
Kun kävin Pariisissa viime viikolla huomasin, että se on muuttunut slummiksi. Jatkuvasti tietyn kulttuurin edustajat tulivat iholleni kiinni, mukamas juttelemaan tai tutustumaan. Vaikka selvästi kerroin, että haluan olla yksin, niin eivät he millään meinanneet uskoa. Ei siellä yksin matkustavalla naisella ole enää mitään mahdollisuuksia liikkua rauhassa, kun koko ajan joku on tunkemassa seuraan ilman lupaa.
Kommentit (171)
Vai niin, voisinkin lähteä Pariisiin.
Nimim Seuran puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä vihervassarit ovat tästä? Onko suomeen kanssa saatava samanlaiset slummit?
Olen vassari enkä vihervassari. Tietenkään tuollaista ei kukaan halua Suomeen.
Sma täällä. Ihmettelen kovasti, miten tämä liittyy vassareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ollaan huolissaan Venäjän uhasta! Samalla Euroopassa tapahtuu kovaa vauhtia väestönvaihto. Tämä uusi väestö tukee Venäjän toimia!
Pakolaisongelmatkin on usein venäläisten aiheuttamia, tahallaan, juuri tätä varten.
Eiköhän suurin osa Suomeenkin tulleista keharimaalaisista ole tullut Ruotsin kautta, tai petturipäättäjämme ovat suoraan jopa rahdanneet keharimaistaan vaikka lentokoneilla. Sama muualla länsimaissa. Vähän nyt rajaa tuohon Venäjän syyttämiseen kaikesta. :D
Et ole seurannut uutisia.
Todellisuudessa aloittaja ei ole käynyt Janakkalan bensa-asemaa kauempana.
Erään puolueen kannatus putoaa gallupeissa ja samaa tahtia näitä juttuja ilmestyy palstalle. Melkoinen sattuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä vihervassarit ovat tästä? Onko suomeen kanssa saatava samanlaiset slummit?
Olen vassari enkä vihervassari. Tietenkään tuollaista ei kukaan halua Suomeen.
Puolueesi taitaa olla tästä ihan eri mieltä, jos et usko kysy itse Li Anderssonilta.
Vierailija kirjoitti:
🤫 ap! Sinä näin vaan unta. Median mukaan tuo on rasismia, josta sinä nyt kerrot.
Moikka Pallopää-mies! Mä kirjoittelin kait joskus vapun tienoilla että koko Hesa ja Espoo on kohta yhtä suurta slummia. Tietysti isot talot slummiutuu kymmenien vuosien kuluttua - että niitä rempattaisiin kuulostaisi täysin mahdottomalta ajatukselta. Nyt jokseenkin uusia mutta niitä katsoessa tämän kyllä ymmärtää... sitäpaits syntyy niitä jotain megalopoleja jossa kaupungit kasvaa yhteen esim Kirkkonummi-Espoo-Helsinki-Vantaa...
Vierailija kirjoitti:
Pariisi on paskalle ja kuselle haiseva paikka, kehottaisin matkustamaan Ranskan maaseudulle siellä silmä lepää, T: kokemusta on.
Chartres, Nantes, Troyes, Reims, Metz, Limoges, Clermont-Ferrand ja Toulouse ovat kaikki hienoja paikkoja. Ensi kerralla lähden luultavasti tutustumaan Jura-vuoristoon, Pyreneihin tai Bretagneen.
Vierailija kirjoitti:
Itse matkustan mielelläni Ranskaan, mutta jätän Pariisin väliin. Viimeksi kävin Nizzassa ja tein päiväretken (junamatka) Monacoon. Suosittelen Ranskan maaseutua ja muita kaupunkeja. Seuraavalla kerralla tekisi mieli vuokrata auto ja tehdä siellä maakuntakierros. Ranskassa on aivan ihania maalaiskyliä ja kesäaikaan kaikenlaisia kylämarkkinoita, viini - ja juustomessuja, antiikkimessuja, jne, jne. Kielitaito on eduksi. Suosittelen lämpimästi.
Me mennään ens kuussa Bordeauxiin miehen kanssa. Hän oli siellä kokkina ja kertoi paikasta. Siellä on viinitilat jne ja maalaiskyliä ja Marie-Antoinette ja Pierre, Jean-Luc nimisiä ihmisiä. Mies sanoi, että se on vielä aitoa Ranskaa varsinkin maaseutu.
Pariisiin hän ei astu enää jalallakaan eikä Marseilleen.
Aika jännä! Itse käyn Pariisissa kahdesti vuodessa, olen käynyt vuodesta 2004. En ole huomannut muutosta ja minusta siellä on aina ollut siistiä, viihtyisää ja turvallista. Ainahan se on kansainvälinen paikka tietysti ollut, mutta mitään häiriökäyttäytymisten en ole havainnut. Jossain 2010-luvun puolivälissä oli aika, jolloin mamukaupustelijoita oli todella paljon, ja jossain vaiheessa romanialaiskerjäläisiä (silloin heitä oli myös Hgissä). Kummastakaan ei ollut minulle haittaa. Mutta nyt viime vuosina ei ole heitäkään näkynyt.
Italiassa sama homma. Valitettavasti
Miksi matkustatte niihin slummeihin, menkää muualle, jossa on merta ja näköaloja, kävelyreittejä. Slummi kertoo että ihmisiltä on leikattu rahat pois ja eikä ole edes mini-ok taloja, ellei ole muu asia. Se on ihan luotua. Ja ihmisten oikeuksia pitäisi vaatia, joka maassa, ei äänestämisellä ole tullut muutosta.
Ainoo oikee teko on olla matkustamat noihi maihi enää.
Olisit mennyt16 arrondissement alueelle, se on täynnä paikallisia boboja. Et saa edes kunnon palvelua jos et ole asianmukaisesti pukeutunut etkä osaa käyttäytyä kuten alueelle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ollaan huolissaan Venäjän uhasta! Samalla Euroopassa tapahtuu kovaa vauhtia väestönvaihto. Tämä uusi väestö tukee Venäjän toimia!
🥱 vietät liikaa aikaa twitterissä
Vierailija kirjoitti:
Onpas se ranskalainen kulttuuri ikävä.
Niin, "ranskalainen".
Vierailija kirjoitti:
Koko länsi-eurooppa on samassa tilanteessa kuin ranska.
Mikä tähän on syynä? Kuulemma Brysselkin kaamea paikka keskustaa lukuunottamatta.
Kuulostaa kammottavalta. Siellä ovat kultamunat todellakin alkaneet kuoriutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei Ranska ole enää Ranska, eikä Britit enää Britannia. Saksakin kovaa vauhtia kehitysmaalaistumassa. Paska valuu Euroopan yli.
Valuu pohjoiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei-toivottava kehitys länsimaissa on huolestuttavaa ja vielä huolestuttavampaa on se, että päättäjämme eivät siitä välitä.
Euroopan idea on hukassa.
Paikallinen opasti aikoinaan ettei mitään katsekontakteja sitten noihin ja kaupustelijat sitten kaukaa.Paikallisilla kyllä tylyjä kommentteja juuri mustalaisista koulutuksesta huolimatta.