Ärsyttääkö teitä se että ihmiset tuo jatkuvasti esille omia vaikeita kokemuksiaan?
Lisäksi vertailevat omia kokemaan vaikeuksia muiden elämään ja muiden kokemiin vaikeuksiin, yleensä siten että vähättelevät muiden kokemuksia.
Kommentit (46)
Kyllästyttää, joka äitienpäivä yritän tietoisesti vältellä erään ystävän seuraa koska hänellä on niin kovat äitienpäiväangstit.
Ex-alkoholistien julkkisten muisteluissa on jotain epämiellyttävää piiloromantisointia. Niin se olisi kuitenkin sitten cool juttu.
Riippuu tilanteesta. Todella raskasta, jos jokaisella tapaamiskerralla joutuu kuuntelemaan pelkästään vastoinkäymisistä. Joskus on kiva puhua vain mukavista asioista ja nauraa paljon. Välillä voidaan puhua totisia juttuja, ei aina.
Vierailija kirjoitti:
Se vähättely ei ole hyvä juttu, mutta itsekin hyvin raskaan elämän eläneenä vertaistuki helpottaa oloa
Mikä sitten on raskas elämä
Kyllä. Ihmiset marisee ja avautuu nykyään ihan liikaa. Ei mitään kohteliaisuutta eikä häveliäisyyttä.
En minä halua kuulla vieraiden ongelmia. Enkä lukeaniistä lehdissäkään jatkuvasti. Hirveän itsekkäiksi jotkut ovat tulleet.
Olisi kiva seurustella mukavasti kevyitä aiheita jutellen. Sellaisesta jää hyvä fiilis itsellekin.
Ärsyttää. Eniten ehkä siksi että luulevat että niillä on jotenkin helpompaa jotka eivät halua kertoa kaikkea muill.
Vierailija kirjoitti:
Ex-alkoholistien julkkisten muisteluissa on jotain epämiellyttävää piiloromantisointia. Niin se olisi kuitenkin sitten cool juttu.
Joo ja kun näitä upeita selviytymistarinoita on ilmestynyt kuin sieniä sateella jo pitkään, ketä jaksaa enää kiinnostaa? Youtubekin täynnä noiden raitistuneiden ex-juoppojen ja nistien avautumisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ihmiset marisee ja avautuu nykyään ihan liikaa. Ei mitään kohteliaisuutta eikä häveliäisyyttä.
En minä halua kuulla vieraiden ongelmia. Enkä lukeaniistä lehdissäkään jatkuvasti. Hirveän itsekkäiksi jotkut ovat tulleet.
Olisi kiva seurustella mukavasti kevyitä aiheita jutellen. Sellaisesta jää hyvä fiilis itsellekin.
Minä taas vihaan tyhjänpäiväistä äänen tuottamista ja small talkia. Siitä ei jää käteen yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vähättely ei ole hyvä juttu, mutta itsekin hyvin raskaan elämän eläneenä vertaistuki helpottaa oloa
Mikä sitten on raskas elämä
Raskas elämä on suhteellista ja yksilöllistä.
Joillekkin raskas elämä on sitä, että saa itsensä töihin aamulla ajoissa ja vitsi, kun autokin on rikki ja piti tulla pyörällä... Toisille raskas elämä on selviytymistä väkivaltaisista vanhemmista...
Henkilökohtaisesti en tahdo muodostaa yhteyttä raskaiden ja vaikeiden kokemusten kautta vaan positiivisen ja elämään iloa tuovien. Kyllä raskaammillekin teemoille ja keskusteluille löytyy hetkiä enkä kokemani lisäksi tahdo vatvoa samoja asioita muiden kautta. Jos työssä kohtaan tiettyjä aiheita niin kohtaan ja silloin tartun aiheeseen. On tiettyjä asioita joiden kautta en tahdo määrittää minuttani vaikka olen ne kokenutkin sikis ei innosta myöskään joutua ryhmäytetyksi tai ystävystyä samankaltaisten kokemusten perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas vihaan tyhjänpäiväistä äänen tuottamista ja small talkia. Siitä ei jää käteen yhtään mitään.
Ja jonkun ongelmista ja murheistako sitten jää?
Ei mulle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän vastoinkäymisiä, sitä vahvempi ihminen. Kestävät myös toisten vastoinkäymisiä helposti. Liian helppo elämä ja pienikin vastoinkäyminen jonkun toisen elämässä herättää vastenmielisiä tunteita.
Ei ole aina pakko keskittyä siihen. Ellei ole sopiva kohta tai kestääkö sen. Tai onko kannustavaa uutta sanottavaa. Ei mitään väärää kuitenkaan. Riippuu onko terapioiva ihmistyyppi vai haluaako miettiä muita asioita. Ei ole pakko ottaa muiden asioita itselleen kuitenkaan.
On se vaikeaa kun pitää teidän positive vibes only vauvakorvien takia olla kieli keskellä suuta, ettei vaan tule sanoneeksi mitään mistä voi tulla paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän vastoinkäymisiä, sitä vahvempi ihminen. Kestävät myös toisten vastoinkäymisiä helposti. Liian helppo elämä ja pienikin vastoinkäyminen jonkun toisen elämässä herättää vastenmielisiä tunteita.
Ei tullut mieleen, että sellaisia marisijoita on tylsä kuunnella kun itse haluaisi ottaa rennosti ja jutella mukavia. Menkööt terapeutille mokomat ruinaajat kuormittamasta kanssaihmisiä.
Mitä vaikeampi elämä itsellä on ollut, sitä vähemmän kiinnostaa kuunnella muiden rutinoita. Ne vähät hetket kun on kivaa, niin ne viettää mieluiten hauskasti eikä muiden valituksia kuunnellen.
Ärsyttää todella, jos kerron vaikka olleeni juuri sairaalassa ja keskustelukumppani aloittaa yksityiskohtaisen kertomuksen jonkun tuttavansa sairaalareissusta. Tämä on jotain niin törkeää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI se nyt ihan niinkään mene. Ennemminkin ei enää kiinnosta kuunnella pikkujutuista marinoita, kun on tarpeeksi riepoteltu. Siinä kohtaa, kun tärkeintä on rakkaus ja terveys eikä raha ei ole enää itseisarvo vaan vapauden symboli, joka mahdollistaa valinnan vapauden. eri
Tyypit, jotka meikkaa itseään samalla, kun puhuvat traumoistaan ainakin tuovat esiin, että haluavat vain huomiota.