Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vihaa ruokiani. Olenko huono kokki ja vaimo?

Vierailija
24.05.2024 |

Olemme olleet naimisissa jo useita vuosia ja ruuanlaitto on aina ollut intohimoni. Rakastan kokeilla uusia reseptejä ja valmistaa aterioita meille molemmille. Alusta asti olen pyrkinyt panostamaan ruuanlaittoon, jotta mieheni voisi nauttia lautasellisesta herkkua päivittäin. Mutta viime aikoina miehen asenne on saanut minut epäilemään taitojani keittiössä.

Heti kun tuon miehen eteen ruokaa, mieheni kasvot muuttuvat synkiksi. Hän alkaa murjottaa, napista ja valittaa jokaisesta ruokalajista. Ei väliä kuinka paljon vaivaa olen nähnyt tai kuinka hyvältä ruoka maistuu, hän löytää aina jotain moitittavaa. Hän onnistuu löytämään vikaa ihan kaikesta.

Kuvitelkaa... kun laitoin pöytään porsaanfileen meheväksi paistettuna ja täydellisten mausteiden kera. Hän lusikoi suuhunsa pari palaa ja sen jälkeen häneltä pääsi huokaus, joka oli täynnä halveksuntaa. "Liian kuivaa", hän sanoi, ikään kuin olisin unohtanut perustaidon paistamisessa?

Tämä jatkuu päivästä toiseen. Yritän kehittää taitojani, kokeilla uusia reseptejä ja pyytää palautetta, mutta mikään ei tunnu riittävän. En voi olla tuntematta, että mieheni on oikeassa. Ehkä ruokani onkin todella niin huonoa, kuin hän antaa ymmärtää. Ehkä olen täysin epäpätevä kokki. Ehkä minun pitäisi vain luovuttaa ja antaa hänen hoitaa ruuanlaittoa jatkossa.

Tiedän, että minun pitäisi olla itsevarma ja luottaa omaan arvostelukykyyni, mutta kun joku, jota rakastan, jatkuvasti hylkii ruokiani. On vaikea pitää pää pystyssä. Onko tämä vain ruuanlaittoa vai onko tässä jotain suurempaa? Epävarmuus hiipii mieleeni. En voi kuitenkaan olla vihainen miehelleni. Jotain täytyy olla vialla hänen sisällään, että hän kohtelee minua näin? Ehkä hänellä on vaikeuksia ilmaista tunteitaan tai hänellä on jonkinlaisia ongelmia, jotka hän pitää sisällään?

Vaikka epäilykset ruuanlaittotaidoistani vaivaavat mieltäni, tiedän sydämessäni, että olen omistautunut. Olen valmis oppimaan ja kehittymään. Ehkä tämä on haaste, jonka voimme yhdessä voittaa, kunhan molemmat olemme valmiita tekemään töitä suhteemme hyväksi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli taas satu. 

Vierailija
2/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta paskaa. Ja AP:n ruuat on maistamatta paskaa.

Vierailija
4/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huono ihminen 

Vierailija
5/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet liian fiinejä ruokia. Laita joskus tarjolle vanhanaikaisia perusruokia ja välillä kaupan maksalaatikkoa ja purkkihernekeittoa. Ainakin meillä tämä toimii.

Vierailija
6/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus tai sitten sekä ap että miehensä ovat outoja. Hyvin harva mies koskaan ruuasta valittaa, itse en ole kuullut kenenkään miehen valittavan ruuasta, silloinkaan kun ruoka on oikeasti ollut huonoa.

Ja jos mies jatkuvasti ruuasta valittaisi, niin eihän sitä räjähtämättä kukaan jaksaisi kuunnella. Antaisin miehen tehdä ruuat jos on sitä mieltä, että tekee paremmin. Jos kumpikin tykkää enemmän itse tekemästään ruuasta niin sitten sovittaisiin vuoroviikot ruuantekoon ja että valittaminen on kiellettyä.

Vierailija
7/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on satua, mutta ainakin itse teen sellaista ruokaa, joka on mahdollisimman terveellistä, eettistä ja ainakin omasta ja lapsen mielestä hyvää. Jos miehelle ei kelpaa, voi aivan vapaasti kokata jotain muuta. Toistaiseksi on kelvannut. Ja kiittää ja kehuu ruokaa aina. Vaikka siis jätin oikeastaan kysymättä lihan pois kotiruoasta varmaan 10 v. sitten. Töissä syö sekaruokaa, kotona on tyytyväinen kasviksiin ja kalaan.

Vierailija
8/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn, lässyn.

Vierailija
9/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#4bmovement ja #decentermen. Tästä pitää jankata tasan niin kauan kunnes varsinkin varatut naiset lakkaa huijaamasta nuoria ottamaan rinnalleen ankeuttajan. Samoilta naisilta kuulee kanskin kehoituksen tyytyä.

Vierailija
10/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin porsaanfileen, mies lusikoi!!!!

Et vain osaa edes pihviä paistaa kun täytyy lusikalla syödä.

Vierailija
11/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukematta paskaa. Ja AP:n ruuat on maistamatta paskaa.

Törkeä kommentti.

Vierailija
12/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet liian fiinejä ruokia. Laita joskus tarjolle vanhanaikaisia perusruokia ja välillä kaupan maksalaatikkoa ja purkkihernekeittoa. Ainakin meillä tämä toimii.

Yök.

Vierailija
13/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök.

Äläpä yököttele. Nuo kaksi sattuu olemaan siipan lempiruokia, joten miksi en niitä joskus tarjoilisi. Saa kuvitella olevansa retkellä, vaikka onkin kotona.

Vierailija
14/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokatkoon  ite

Vierailija
15/24 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen surkean miehen vaimo. Jätä se ja ala jonkun kiltin ja kunnollisen miehen vaimoksi joka kyllä arvostaa tekemääsi ruokaa.

Vierailija
16/24 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten parempaa tarinaa keksinyt tällä kertaa.

No kysytään sitten, että miksi mies ei laita itse mieleistään ruokaa vaan sinä tuputat hänelle sellaista, jota hän ei arvosta?

Vierailija
17/24 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille miehelle lihapullia ja perunamuusia, tavallista kotiruokaa, meillä ei ole valitettu.

Vierailija
18/24 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ruoanlaitto on sinulle tärkeää, mies voi kiusata sinua juuri sen tähden, jonkinlaista "valtataistelua". Aivan turhaan keskityt näin paljon ruoanlaittoon, jospa mies toivoisi jotain muuta.

Kaupat ovat pullollaan kaikenlaista herkullista valmisruokaa, pyydä miestä tästä eteenpäin tuomaan mieleisensä ja jos se ei ole samaa, mitä sinä toivot tuokoon sinulle oman erillisen ruoan. Ja jälkiruoat lisäksi.

Aivan turha kuunnella kitinää. Jos mies ei tee itse ruokaa lainkaan, miksi sinun pitäisi käyttää aikasi näin turhaan, kun sitä ei kerran arvosteta.

Vierailija
19/24 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla itsellä ole makuaistia? Ja eikö ole pääasia, että itse pitää omista kokkauksista. 

Vierailija
20/24 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PARISKUNNAN VALTATAISTELUN ILMENEMISMUOTO kun kommunikaatio ei toimi tai haluaa kiusotella eli olisko sitten jotain flirttiä, en tiedä...

Hyvä ruoka = huono ruoka

Kampaus hyvä = ruma kampaus

Siisti koti = sotkunen koti

Vessa pesemättä = kuuraat pönttöä aivan liikaa, ei se ole kasvojenpesuallas tai koiran vesikippo

Täällä on kaikki tavarat järjstyksessä = eikö ikinä täällä ole mitään tavaraa niille kuuluvilla paikoilla kun kaappejakin on

Kyllä = Ei

FLIRTTI = RIITA =???????????????????????????????????????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän