Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuruston ulkomeluun vastaisku

Vierailija
24.05.2024 |

Kun itse emme aiheuta melua naapurustoon niin ehdottakaa mikä olisi sopiva vastaisku koiran haukuntaan, lasten poikkeavaan kirkumiseen ja aikuisten huutamiseen, radion/musiikin soittoon, basson jytkeeseen, mopon huudattamiseen. Poismuutto ei ole vastaiskuehdokas.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on onnellisen kansan maa, koska minä ite, minä saan tehdä sitä mitä minua huvittaa milloin tahansa välittämättä kenestäkään muusta kuin omasta navasta.

Vierailija
42/54 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta samantien kunnon sireeni ja aina, kun naapurustosta kuuluu liian lujaa ääntä, ulvotat sireeniä muutaman minuutin. Luulisi oppivan olemaan hiljempaa :)

Sellainen vanha veivattava ilmahälytyssireeni olisi hyvä. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks naapuri aloittaa autonsa painepesuripesun kl 21 jälkeen, nysvää tunnin sen kaa ja tämä 2-3 x viikossa

Autoa saa pestä satunnaisesti esim. omalla pihalla, kunhan käytettävät pesuaineet ovat biohajoavia. Pesuvedet täytyy imeyttää maahan niin ettei kemikaalit pääse suoraan pohja- tai avovesiin, tai sadevesiviemäriin.

Vierailija
44/54 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

43. En usko että autonsa pihassa pesijät välittää mistään säännöistä

Vierailija
45/54 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne jotka napsauttaa radion päälle vappuna ja sammuttaa sen syyskuussa

Vierailija
46/54 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mooottoripyörän putkesta poistettu db-killeri, surutta kierrätän pihalla ja ajelen yöllä, aikaisin aamulla jos naapurit meluaa. Pitänee lähteä ajelemaan kohta, kierrättelen sen 10-15min ainakin jotta öljyt lämpiää.

Poliisitkaan ei pysäytä kun putki vakio, vain killeri poistettu.

Vierailija
47/54 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis puhe auta? Eivät kuuntele tai usko? Se olisi mielestäni se paras keino. 

Vierailija
48/54 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne jotka napsauttaa radion päälle vappuna ja sammuttaa sen syyskuussa

Miksi ei saa terassilla kuunnella radioo kun ei se naapuriin asti kuulu. Lähimmältä naapurilta kysyin ja hän sanoi ettei heille asti se kuulu.

Lähimmältä naapurilta voi kysästä varmistaakseen että volyymi on sillä tasolla ettei sitä tarvitse muitten kuunnella.

En ole muualtakaan kuullut radion ääntä sillä ei sitä niin kovalla huudateta.

Vierailija
49/54 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siis puhe auta? Eivät kuuntele tai usko? Se olisi mielestäni se paras keino. 

Sivusta sanon, että ei auta puhe. Ei vaikka asiallisesti pyytää ottamaan muitakin huomioon.

Muuttoa suunnittelen itse, niin kurjalta kuin se tuntuukin. En osaa alkaa mölytä itse, kun en elä niin enkä halua muita naapureita häiritä. Eikä nuo häiriköt varmaan edes välittäisi vaikka olisi mikä meteli. Se on heille normaali äänimaailma.

Vierailija
50/54 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä radio kuuluu niinkin kauas että on kaksi okt tonttia välissä

Vierailija
51/54 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirkkeli pyörimään siihen naapurin aidan viereen.

Meillä huutaa kaikki, naapurin kakarat, naapurin sirkkeli, huoltoyhtiön ruohonleikkuri ja lehtipuhallin, tien toisella puolella rakennustyömaa joka on toiminnassa jopa sunnutai aamuisin klo 5, moponuoret joilla on paja autotallissa ja naapurin räksyttävät pikku piskit. Päivästä toiseen, koko kesän yhtä huutoa ja mökää aamusta iltaan.

on sulla h e l v e t t i leiriytynyt sinne!!🤡💩💩

Vierailija
52/54 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se kiva, jos itse saisi olla ainoa joka meluaa. 

Mitä jos kaikki yrittäisi vähän kiinnittää huomiota siihen, ettei kohtuuttomasti meluaisi? Ja kuitenkin yrittäisi vähän ymmärtää, että sitä ääntä nyt vain tulee elämästä? Silloin voi itsekin joskus viettää hyvällä omallatunnolla illanistujaisia, huudattaa musiikkia ja tehdä remonttia. 

Ehdottaisin, että omatoimiremonttien äänekkäät osuudet ajoitettaisiin klo 9-20 välille. Remonttifirmathan aloittaa jo klo 7 ja sille ei valitettavasti paljoa mahda, mutta se on onneksi satunnaista eikä jatkuvaa. Kaikenlaiset äänekkäät työkalut on niin rasittavia, että niitä ei pitäisi huudattaa koko päivää, varsinkaan kuumalla ilmalla, kun niitä ei pääse pakoon.

Lapset saavat meluta päivällä, mutta kohtuutonta karjumista ja teinien kiroilua ja mellakointia voi myös rajoittaa. Sama koskee koiria. Vähän voi haukkua, esim. jonkun tullessa pihaan tai leikkiessä, mutta jatkuva räksytys menee jo yli. 

Musiikkia voi kuunnella, mutta joku rasittava basson jytke ilman sitä musiikkia on aika kohtuutonta, varsinkin särkevä sellainen. Yöllä ei pitäisi huudattaa. Jatkuva kännisten örinä on liikaa, mutta satunnaiset bileet ihan ok. 

Kun ostatte uuden ruohonleikkurin, ostakaa sähköinen. Jatkuvasti joka puolelta kuuluva ruohonleikkurin ääni on rasittavaa af. Jos teillä on robottileikkuri, laittakaa se leikkaamaan päivällä eikä yöllä. Tosi rasittavaa kun yöllä naapurin robotti juuttuu örisemään jonkin kiven tai omenan yli, ja siilit on myös yöaikaan vaarassa. 

Mopot ym. on ok, jos niillä ei rällätä samaa kadunpätkää edestakaisin tai huudateta pihalla. Korjatessa voi vähän huudattaa, mutta ei huvikseen. Eikä sitten kaahailla ja törräillä siinä tiellä. 

Puhelin on sitä varten, ettei tarvitse huutaa perille asti. Tämä tiedoksi niille, jotka eivät vielä tienneet. Jos ääni ei kuulu huutamatta, niin hanki parempi puhelin tai liittymä. Jos olet joskus vihainen, niin voit huutaa, mutta noin muuten sen pitäisi kuulua ilmankin.

Vierailija
53/54 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie linnunruokaa auronsa katolle, jotta meluun tulee oikea syy.

Vierailija
54/54 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olishan se kiva, jos itse saisi olla ainoa joka meluaa. 

Mitä jos kaikki yrittäisi vähän kiinnittää huomiota siihen, ettei kohtuuttomasti meluaisi? Ja kuitenkin yrittäisi vähän ymmärtää, että sitä ääntä nyt vain tulee elämästä? Silloin voi itsekin joskus viettää hyvällä omallatunnolla illanistujaisia, huudattaa musiikkia ja tehdä remonttia. 

Ehdottaisin, että omatoimiremonttien äänekkäät osuudet ajoitettaisiin klo 9-20 välille. Remonttifirmathan aloittaa jo klo 7 ja sille ei valitettavasti paljoa mahda, mutta se on onneksi satunnaista eikä jatkuvaa. Kaikenlaiset äänekkäät työkalut on niin rasittavia, että niitä ei pitäisi huudattaa koko päivää, varsinkaan kuumalla ilmalla, kun niitä ei pääse pakoon.

Lapset saavat meluta päivällä, mutta kohtuutonta karjumista ja teinien kiroilua ja mellakointia voi myös rajoittaa. Sama koskee koiria. Vähän voi haukkua, esim. jonkun tullessa pihaan tai leikkiessä

Kyllä sähkökäyttöisestäkin  ruohonleikkurista ääni lähtee, ja akkutrimmeristä. Mulla sähkömoottorisaha, 107 desibeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme