Vaihdatko usein korvakoruja ja otatko korvikset yöksi pois?
Tylsyyspäissäni tässä ajattelin kysellä, että kuinka usein muut vaihtelevat korvakoruja? Itselläni on usempi lävistys korvalehdissä ja rustossa ja aiemmin pidin aina samoja koruja. En ole koskaan ottanut yöksi pois korviksia. Nyt on tullut joku korvisinnostus ja vaihtelen koruja aika usein. Oli mulla vuosia korvisreiät ilman korujakin.
Korukaupassa myyjä sanoi, että "yöksi pitää muistaa ottaa korvikset pois". En kehdannut kysyä, että miksi niin pitää tehdä. Enkä ole kyllä totellut. Ajattelin että varmaan joku korujen mahdolliseen vääntymiseen liittyvä juttu. Minkälaisia korviksia käytätte?
Kommentit (28)
Harvoin käytän, ja silloin aina samoja. Arkena kotona ja töissä en käytä.
En käytä arkena korviksia. Ehkä noin kerran kuussa tulee käytettyä jos on menoja ja jotain parempaa päällä. Ei ole mennyt umpeen vaikka joskus on varmaan parikin kuukautta mennyt etten ole käyttänyt. Reiät on olleet 15 vuotta.
Muistan kun olin töissä kultasepänliikkeessä ja yksi asiakas tuli kerran vuodessa sinne puhdistuttamaan korvanreikiensä taustat, hyi yök! Ei siis koskaan siinä välillä ottanut niitä pois puhdistaakseen. Korvikset oli ihan liimautuneet kiinni kun sieltä reiästä oli tursunnut jotain töhnää.
En ota pois yöksi enkä myöskään suihkun tai uimahallin ajaksi. Käytän aika yksinkertaisia koruja, jotka korvissa aina. Harvoin vaihtelen niitä.
Käytän yleensä arkena jotain helppoja, pieniä nappikorviksia tai renkaita, joita pidän parikin kuukautta putkeen. Sitten vaihdan toisiin, Joskus käytän isompia ja otan ne yöksi pois. En putsaa / desinfioi ikinä korviksiani tai korvareikiä. Olen ajatellut, että tuo korvareikä ei ole mikään avohaava, ei sitä kautta bakteerit pääse enää yhtään mihinkään.
Otan aina yöksi pois ja harvoin käytän kotona muutenkaan. Myös vaihtelen korviksia, en pidä samoja kuukausia tai vuosia putkeen. Ja putsaan ne korvikset jokaisen käytön jälkeen.
Olin pitkään kultasepänliikkeessä töissä, ja täytyy sanoa, että harva asia on niin ällöttävä, kuin pesemättömät korvikset 🤢 Näitä joutui käsittelemään, kun asiakas jätti niitä korjattavaksi tai möi romukultana. Vedet silmissä joutui joskus yökkimään.
Ota yöksi pois. Jos vaikka nappikoruissa lipsuu takaosa irti ja yöllä kääntyillessä osuu silmään, siksi.
Miksi korvikset muuttaa väriä, jos niitä ei ota yöksi pois? Siis niinku ikinä.