Herääkö jotkut ihmiset aidosti pirteänä?
Mä herään aina ihan super väsyneenä ja menee joku vartti ennen kuin olen kunnolla hereillä. En käytä kofeiinia ja unet mitä näen ovat myös todella toden tuntuisia ja syviä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä joo, säännöllinen unirytmi 8h yössä, josta syvää unta yli 20 % ja syke tippuu 50 tienoille.
Minä nukun 6-9 tuntia joka yö, syke käy noin 40, silti olen aina väsynyt kun herään. Menee tunti pari heräillessä vaikka käyn koiran kanssa lenkilläkin. Iltapäivällä alan heräämään kunnolla päivään ja illasta olen jo pirteä
Minäkään en herää ikinä pirteänä. En herännyt edes lapsena, vaikka menin aina ajoissa nukkumaan.
Minulla ollut kummallisia aikakausia jolloin olen herännyt noin klo 03-04 ja pää täynnä asiaa joka pitää heti kirjoittaa ennen kuin unohtuu. Niiden sisältö on ollut mielestäni aivan tärkeää ja ihan ok, mutta mitään varsinaisia unia ne eivät ole olleet. Tuli vaan mieleen tosta että Ap näkee todentuntuisia unia! Ap kirjoita ne unet paperille - se minkä muistat vaikka ei olisi todellista. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan. Mitään oikeita unia en kuitenkaan näe kuin hyvin harvoin ja muutaman olen muistanut koko elämäni ajan ja en ole nuori enää.
En. Herään tokkuraisena ja olo alkaa piristyä vasta parin tunnin päästä. Mutta en olekaan aamuihminen, vaan iltavirkku. Näin on ollut ihan lapsesta saakka
Herään pirteänä, mutta olenkin aina ollut aamuvirkku. Jos jään heräämisen jälkeen sänkyyn lojumaan tai torkuttamaan, sitten en ole enää niin pirteä. Huonona puolena aamuvirkkuudessa on se, etten jaksa valvoa iltaisin, jos haluaisin katsoa esimerkiksi urheilua tai jonkin elokuvan.