Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko jäisi te-toimiston ja kelan työntekijöitä työttömäksi jos työnvälitys yksityistetään?

Vierailija
24.05.2024 |

Ja vain pitkäaikaistyöttömät jäisivät  viranomaisten taholle? Jotta yksityinen sektori voisi keskittää palvelunsa työllistämiseen.

Te-toimisto paisuu ja paisuu.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimisto ei ole mitään "työnvälitystä" tehnyt, jos koskaan niin ei ainakaan pitkään aikaan.

Se, että pitää yllä listaa joistain avoimista paikoista ja lähettää "työtarjouksia", jotka ovat pelkkiä työpaikkailmoituksia ilman tarjousta - ei ole välitystä.

Te-toimiston tehtävä on työvoimapoliittisten lakien valvonta. Eli tarkistavat työtodistukset ja kirjoittavat maksajalle lausunnon: ei estettä tai ei oikeutta. Maksaja tarkistaa työssäoloehdon.

Ja joo jäishän niitä työttömäksi, jos työkkärit lopetettaisiin, mutta rahaa säästyisi paljon. Etenkin kun ottaa huomioon, ettei työkkärillä ole yhtään itsenäistä tehtävää, joka toisi mitään lisäarvoa prosessiin.

Olin joskus työkkärissä töissä ja tajusin, miten turhaa rahan haaskausta se on. Siitä lähtien olen kannattanut työkkäreiden alas-ajoa. Olisi paljon järkevämpi säästökohde kuin tukien leikkaaminen yms. mitä nyt on hallitus tehnyt.

Ja veikkaan, että samantapaisia kohteita löytyy julkiselta sektorilta paljon.

Vierailija
2/3 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te uudistus 24 - kukaan kuullut? Te-toimistot loppuu .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sieltä joku jäädäkin mutta suurin osa siirtyy töiden mukana. Lisäksi joku joutunee etsimään muita töitä lyhyen ajan päästä kun aletaan karsia päällekkäisyyksiä. 

Mulle omavirkailija sanoi ettei tdennäköisesti tule paljoa häiritsemään syksyllä kyseisen muutoksen takia. Menee aika niiden sotkujen selvittelyyn ja siirron valmisteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi