Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hot take: onko yli 15 neliön asunto liian suuri yksin asuvalle?

Vierailija
24.05.2024 |

Jos saisit päättää että minkä kokoisessa asunnossa yksin asuva henkilö saisi asua jos tämä asuu vuokralla niin mikä olisi mieletösi yksin asuvalle sopiva maksimi asunnon koko? 10 neliötä? 15 neliötä? 20 neliötä? Vai 25 neliötä joka on siinä rajoilla koska 30-35 neliötä on jo tyypillisen kolmion kokoinen ja vuokrat alkaa olemaan jo jossain 500-700 euron tietämillä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen yksin omakotitalossa asuvana ahdistaa ajatuskin tuollaisesta vankisellistä. Kun on tottunut siihen, että pelkästään jo eteinen on tuon kokoinen.

Vierailija
2/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"saisi asua"?

Jokainen saa ostaa niin ison asunnon kuin vain haluaa. Ei me eletä missään kommunismissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse maksaa vuokran asukoon minkä kokoisessa haluaa. Jos saa yhteiskunnalta tukia niin hinta ratkaisee eikö neliöt. 

Vierailija
4/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25m2 tuilla, 0-10000000 m2 jos maksaa itse.

Vierailija
5/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy töissä ja maksaa itse asuntonsa vuokran omista rahoista niin voi ja saa asua niin suuressa kuin haluaa. Mutta jos saa valtiolta Kelan asumistukea niin yksin asuvalle soluasunto.

Vierailija
6/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asuntoni oli 20 neliötä. Sinne mahtui parvisänky, sen alle levitettävä nojatuoli, pieni tv-taso, lipasto ja pieni keittiönpöytä. Ekana kämppänä oli ihan menettelevä, nykyään en mitenkään saisi tavaroitani mahtumaan tuollaiseen koppiin. En muuttaisi alle 30 neliön yksiöön. 

Vierailija
7/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu minulle, ja asuntojen kokoa on käsittääkseni säännelty.

Vierailija
8/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois miettiä ihan omaa elämäänsä eikä keskittyä siihen mitä muut tekee.

T. 58 neliössä yksin asuva

Vierailija
9/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on 30 neliön kolmioita?

Vierailija
10/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi samaan aikaan spämmiä median täyteen artikkeleita siitä miten nää 15 neliön miniasunnot joita jossain on, on täysin ihmisasumiseen kelvottomia, että spämmiä loputtomiin avauksia siitä että jokainen köyhä pitäisi pakottaa tuollaiseen?

Vierailija
11/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vuokralla asuminen liittyy siihen mitä ap "sallii"? Älyllisiä haasteita ap:lla.

Vierailija
12/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan oh, keittiön (keittokomerokin käy), makuuhuoneen ja työhuoneen, johon voin sijoittaa käsityöpisteeni. Ei niillä neliöillä niin tarkkaa lukua ole, mutta ehkä tuollainen 70 neliötä vähintään. Ja säilytystilaa pitää olla runsaasti. Pesutilat tulee olla tilavat. 

Vierailija
13/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse maksaa vuokran asukoon minkä kokoisessa haluaa. Jos saa yhteiskunnalta tukia niin hinta ratkaisee eikö neliöt. 

Nimenomaan. Jos neliökatto haluttaisiin, pitäisi alkaa rakentaa juuri sen kokoisia. Miksi joku rakentaisi tai ostaisi vaikka 23-neliöisiä asuntoja jos raja tuetulle olisi 25 neliötä. Paitsi tietysti jos ostaessa olisi varaa vain max. 23-neliöisiin ja niihin löytyisi vuokralaisia.

Mistä tietyn kokoisia asuntoja löytyisi tarpeeksi suuri määrä jotta raja olisi mielekäs?

Uutisoitu vuokrakatto tukiin kuulosti askeleelta oikeaan suuntaan. En ole kuullut tapahtuiko sen jälkeen mitään. Siirtyivätkö tuilla asujat tarvittaessa halvempiin asuntoihin? Onko joku kuullut tai lukenut jostain?

Vierailija
14/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa asua niin isossa asunnossa kuin haluaa ja niin kalliissa kuin haluaa KUNHAN maksaa itse. Neliöt ei kerro asumisen hintaa, tuttu asuu halvemmassa ja yli 40 neliöitä isommassa kuin me, mutta se onkin sitten kauempana kauppaankin matkaa, mutta ei se mitään niin kuin me niin hänkin maksaa itse asumisen 

Vierailija
15/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vuokralla asuminen liittyy siihen mitä ap "sallii"? Älyllisiä haasteita ap:lla.

Missä kohtaa ap sanoi että minkä kokoisen asunnon tämä sallii sen sijaan että kyselee vain kysymys kysymyksen perään että minkä kokoisia asuntoja muut sallisivat?

Vierailija
16/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa asunnon ITSE omilla rahoilla niin voi vaikka ostaa itselleen valtavan palatsin. Mutta jos saa saa asumistukea niin muuttakoot vaikka kuusen alle asumaan jos ovat niin uusavuttomia että he eivät osaa löytää tuloihinsa sopivan kokoista ja hintaista edullista vuokra-asutoa.

Vierailija
17/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille voisi kirjata 10 neliötä per henkilö, asuipa yksin tai kaksi tai miten vain, koska korvausten nostaminenkin on vapaaehtoista.

Vierailija
18/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on 30 neliön kolmioita?

Vankiloissa

Vierailija
19/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neliökin on liikaa, jollei siitä suostu mitään maksamaan,

Vierailija
20/42 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ne 30-35 neliön kolmiot kiinnostaa. Linkkejä kiitos :)