Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unimaski kokemuksia

Vierailija
23.05.2024 |

Kärsin huonosti nukutuista öistä. Työkaveri suositteli kokeilemaan unimaskia. Mielelläni kuulisin kokemuksia. Ja millainen maski olisi paras?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii. Ei uniapneaa, ei kuorsausta. En tiedä mitään testiä joissa niitä olisi vertailtu.

Vierailija
2/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ohut ja pestävä, jos löytyy. Talvella joku muukin käy. Ikävä kyllä ohuita ei nyt meinaa löytyä mistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittävä. Eli ei päästä valoa juuri. Paitsi osa ehkä hyväksyy raon nenänpieleen alas. Tumman sininen olisi kiva, usein on mustaa ja joku muu outo väri.

Vierailija
4/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Puuvillainen vai silkkinen, mikä materiaali ois paras?

Vierailija
5/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien suoja vai hengitysapu? 

Vierailija
6/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saatte nuo pysymään silmillä? Mulla pyörii se lappuosa yöllä milloin minnekin korvan päälle.

Vierailija
7/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa silmät kiinni nukkumaan mennessä, niin et tarvitse mitään joutavaa ja naurettavaa unimaskia!

Vierailija
8/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks päällekäin: peittää tosi hyvin kaiken häiritsevän valon. On auttanut nukkumiseen kovasti, jopa niin paljon, että nykyisin tuntuu, etten osaisi edes alkaa nukkua ilman.

Suosisin tummaa väriä. Itse kokeilin jossain vaiheessa aniliinin väristä pelkästään ja jotenkin sellainen pinkki kajo siitä jäi. No, laitoin sitten vanhan, jo kuluneen, musta-sinisen siihen päälle ja avot - toimii. Molemmat ovat ihan halvinta Cittari-Prisma-kamaa. Hyvin pysyvät paikallaan. Toisessa on vain yksi remmi, toisessa kaksi: sanoisin, että kannattaa mieluummin valita kaksiremminen: on tiiviimpi ja säätövaraa on enemmän.

Vierailija
9/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitän yöllä unissani minkä tahansa unimaskin pois. Ne myös siirtyilevät niin, että reunan alta näkyy valo, tai kuminauha puristaa tai mitä milloinkin. Olen siis käyttänyt kevyttä pientä suorakaiteen muotoista liinaa, jonka olen neulonut silkkivillasta, asetan sen silmille nukkumaan mennessä ja se toimii hyvin, laskeutuu ihoa myöten muttei paina eikä kiristä. Hätätilassa olen käyttänyt paidanhihaa tai vaikka (puhdasta) villasukkaakin.

En saa valoisassa nukuttua, joten kesäaikaan jokin silmillä on tärkeä apu nukkumiseen.

Vierailija
10/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oppinut nukkumaan maski silmillä. Kakkoskodissa ei ole pimennysverhoja joten on tosi valoisaa.

Pitänee vaan sinnikkäästi yrittää. Heräilen usein yöllä jolloin haluan katsoa kelloa, sekin tuntuu hankalalta maskin takia.

Vierailija
11/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa silmät kiinni nukkumaan mennessä, niin et tarvitse mitään joutavaa ja naurettavaa unimaskia!

Ikävä kyllä osa herää silmät auki ja näkee jotain haamuja kun on vielä puoliksi unessa tai tiloissa. Ehkä se unimaski on sitten ihan hyvä.

Vierailija
12/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unimski on hyvä, mutta siitä tulee riippuvaiseksi. Kun tottuu nukkumaan sen knssa, on vaikea saada unta enää ilman sitä.

Vierailija
13/13 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien suojana minulla ovat käytöstä reikien vuoksi poistetut pitkät miesten alushousut. Niiden puntit naaman yli niin toimii hyvin, jos ei pyöri vuoteessa.

Joskus kokeilin naamioita mutta aina valahtivat väärään suuntaan tai kuminauha ärsytti,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi