Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä tarkkailen kun muut muodostavat kaverisuhteita

Vierailija
23.05.2024 |

Olen ulkopuolinen ja keskityn vain töihin. Syön lounaan nopeasti.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, että voi sosiaaliset tilanteet olla toisille vaikeita, on se kummallista.

Vierailija
22/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkkailet vai keskityt vain töihin?

No siinä samalla huomaan sivusilmällä, kuinka muut juttelee.

Tiedän tunteen, itse introverttinä vaikea jutella sujuvasti. Kamalin tilanne jäädä kaksin jonkun työkaverin kanssa. Ja minua pidetään varmaan töykeänä vaikka olen vain sulkeutunut.

Sama jatkaa...

Tutumpien kanssa juttu luistaa jo paremmin mutta vähemmän tuntemieni ei. Ja se on kiusallista. Enkä hirveästi osaa/halua jakaa elämääni puolitutuille.

Ei varsinkaan, jos on vain keikkatyöläinen/tuuraaja. 🖤

Sitä puhuu lähimpien työtyyppien kanssa/joiden kanssa joutuu olemaan eniten tekemisissä, mitä mieleen tulee kulittaakseen aikaa.

Keikkatyössä olevat kuulu mihinkään työyhteisöön.

He ovat sivullisia, käypäläisiä, jatkuvasti vaihtuvia työnytekijöitä.  Heltä opastetaan, informoidaan tarvittaessa, niin että esim. sairaaloiden osastoilla, potilaiden hoito sujuisi mahdillisimman kitkattomasti. Ja ammattitaitoisesti.

Mutta nämä ulkopuoliset, vuokratyönä hankitut sairaanhoitajat, ovat aina tilapäisiä.  Ei muodustu mitään työtoveruus suhdetta heihin.

Ainoa ja tärkein asia, mitä muut sairaalan osastolla odottavat vuokrahoitajalta: On sairaanhoitajan ammattitaito.

Osaamaattomista, haparoivista, työtä pelkäävistä, sekä potilaille tehtävistä toimeenpiteistä kieltäytyviä sairaanhoitajia, ei ainakaan meidän osastolle huolita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin introvertti tyyppi, enkä ole ensimmäisenä "ryhmäytymässä" vaan ulkopuolisena itsekseni olen ja pyrin keskittymään uuden työn oppimiseen. Keskittynyt ilmeeni saattaa olla jopa vihaisen näköinen, mutta sillepä en osaa mitään. Pikkuhiljaa sitten työn tms. ohessa työkaverit tulevat tutuksi ja tullaan toimeen täysin asiallisesti.

Vierailija
24/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin ystävystyä työkavereiden kanssa, mutta en vain osaa. En ole koskaan osannut. Minulla ei kavereita olekaan, onneksi perhettä sentään. Minäkin jo nelikymppinen.

Vierailija
25/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, itse introverttinä vaikea jutella sujuvasti. Kamalin tilanne jäädä kaksin jonkun työkaverin kanssa. Ja minua pidetään varmaan töykeänä vaikka olen vain sulkeutunut.

Sama jatkaa...

Tutumpien kanssa juttu luistaa jo paremmin mutta vähemmän tuntemieni ei. Ja se on kiusallista. Enkä hirveästi osaa/halua jakaa elämääni puolitutuille.

Sitä puhuu lähimpien työtyyppien kanssa/joiden kanssa joutuu olemaan eniten tekemi

Onpa tympeä asenne.

Vierailija
26/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa masentava keskustelu taas. Sosiaaliset tilanteet ovat tosi vaikeita joillekin ihmisille ja toisille super helppoa. Ihmiset ovat erilaisia. 

Vierailija
27/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama jatkaa...

Sitä puhuu lähimpien työtyyppien kanssa/joiden kanssa joutuu olemaan eniten tekemi

Ikävä ja syrjivä asenne. Se keikkatyöläinen voi tulevaisuudessa olla vakituinen ja työskennellä kymmeniä vuosia talossa. Kaikki (tai ainakin suurin osa) aloittavat joskus nollasta.

Vierailija
28/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introverttius ei ole mikään puolustus, olla sopeutumatta työyhteisöön.

Koko elämä nykyisin vaatii sopeutumista, mitä erilaisempiin tilsnteisiin.  Vaikkapa esimerkkinä, mennä yksivuotiasn lapsen kanssa julkiseen päivystykseen.

Siellå kokenut hoitaja arvio tilanteen.  Pelkkä lapsen yskä ilmsn kuumetta, rohisevaa yskää ja muuta huonovointisuutta, ei ole syy tulla päivystykseen.

"--pitääkö introvertti ihminen edelleen sen turpansa kiinni--" Oletpa sinä pahansuopa. Ihmisellä ei ole turpaa, jota pitää kiinni. On ymmärrettävää, että kaikki eivät halua puhua tuollaisten ilkeilijöiden kansss.

Vierailija
29/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa.

Saadaan olla erilaisia ja omanlaisia.

Joku viihtyy sisäkehällä, joku ulkokehällä ja joku keskellä. Voi olla, että työnkuvakin ajaa tiettyyn rooliin. Välillä se rooli voi muuttua.

Saa olla.

Mä olen enimmäkseen siellä ulkokehällä. Olen oikeastaan siellä ihan tyytyväinen. Teen omaa hommaani. Välillä sukkuloin siellä muilla kehillä tai keskustassa. En haluaisi olla koko ajan siellä keskustassa.

Olen jotenkin alkanut löytää paikkaani ja sitä, että se saa vaihdella ja elää. Muutkin alkaa tajuamaan sen. 

Tää on oppia kaikki.

Vierailija
30/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa masentava keskustelu taas. Sosiaaliset tilanteet ovat tosi vaikeita joillekin ihmisille ja toisille super helppoa. Ihmiset ovat erilaisia. 

Kumman pitää harjoitella tosissaan niitä sosiaalisia tilanteita, senkö joka jo osaa, vai sen kenelle ne on vaikeita? Niinpä.

Vierailija
31/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman pitää harjoitella tosissaan niitä sosiaalisia tilanteita, senkö joka jo osaa, vai sen kenelle ne on vaikeita? Niinpä.

No tietysti sen, joka jo osaa, pitää kysellä ja huomioida sitä, jolle ne ovat vaikeita. Jos se toinen kerran osaa ja toinen kerran ei osaa.

Vierailija
32/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymyily usein riittää. Työkaverini on alkanut välillä juttelemaan minulle kahden kesken, kun huomasin hänen herttaisesta hymystään, että kyllä hän olisi ihan kiinnostunut, mutta introverttinä syrjässä. Hänellä on ihan mielenkiintoisia näkemyksiä ja siksi olen antanut hänelle tilaa esim. palavereissa, jos tiedän hänellä olevan siihen ajatuksen. Jos sitä ei voi käyttää sellaisenaan, sitä voidaan yleensä aina yhdessä jatkokehittää. Hyv

Ihan kun minä! Hymyilen kyllä ja olen ystävällinen 

Vierailija
33/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjoittelu ilman ohjausta on ainakin omalla kohdallani ollut hyödytöntä. Kun niitä kunnollisia pohjataitoja ei ole, ei niitä voi yhtäkkiä vain ilmestyä päättämällä että nyt harjoittelen.

Vierailija
34/43 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene mukaan?

Vierailija
35/43 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin ystävystyä työkavereiden kanssa, mutta en vain osaa. En ole koskaan osannut. Minulla ei kavereita olekaan, onneksi perhettä sentään. Minäkin jo nelikymppinen.

Sama, paitsi en halua työkavereista ystäviä.  Työ ja vapaa-aika hyvä pitää erillään. T.45v

Vierailija
36/43 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä pitää joku raja. 

Vierailija
37/43 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä työjuttuja, vapaalla vapaata ja älyvapaata.

Vierailija
38/43 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen työtään varmasti on tarkkailla.

Vierailija
39/43 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi sekö tarkkailla toisten sosiaalisia suhteita ja keskittyä pelkästään työhösi. Jos keskittyisit vain työhön, et touhuaisi moista hömppää kyttäämistä.

Vierailija
40/43 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi sekö tarkkailla toisten sosiaalisia suhteita ja keskittyä pelkästään työhösi. Jos keskittyisit vain työhön, et touhuaisi moista hömppää kyttäämistä.

Ei tarvitse erikseen kytätä, kun työpisteelleni kuuluu muiden jutut. voin painaa nappia samalla.