Petolliset kausi 2
Kurkkaa seuraavat Petolliset-lähetysajat Iltapulusta
Kommentit (2297)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa joku kässäri oo etukäteen, nythän parasta olis saada petollisiin Fatim tai Miisa mut petolliset kai ite päättää? Sit se kai on Dan. Mut eihän tuolle Christalille voi kuin nauraa ( ja tähän kuvitelkaa se DNA:n mainos missä Jarkko Tamminen imitoi maikkarin sääennustajaa, Pekka poutaa) . Seuraavassa jaksossa sillä voi olla vaikka joku metsurinkypärä päässä ja moottorisaha kainalossa ja kaikki vaan ottaa osaa et kyllä on poika kovia kokenut kun noin herkäksi ja itseään toteuttavaksi on kasvanut.
Ihmettelen ettei kukaan oo mun kans samaa mieltä, pelkkiä nega peukkuja. Mun mielestä ehkä yx on sanonu cristalin nimen, en nyt muista oliko se meedio.
Fatim epäili sekä Jonea että Cristalia nimeltä petollisiksi. Ihmettelen, jos petolliset eivät pudottaisi Fatimia. Häntä ei valita petolliseksi, ellei ole sitten täysin itsetuhoisesta taktiikasta kysymys.
Miisaa kävi sääliksi. Kyllä voisi ihmiset ystävällisesti toisille puhua, olivat ilkeitä Miisaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa joku kässäri oo etukäteen, nythän parasta olis saada petollisiin Fatim tai Miisa mut petolliset kai ite päättää? Sit se kai on Dan. Mut eihän tuolle Christalille voi kuin nauraa ( ja tähän kuvitelkaa se DNA:n mainos missä Jarkko Tamminen imitoi maikkarin sääennustajaa, Pekka poutaa) . Seuraavassa jaksossa sillä voi olla vaikka joku metsurinkypärä päässä ja moottorisaha kainalossa ja kaikki vaan ottaa osaa et kyllä on poika kovia kokenut kun noin herkäksi ja itseään toteuttavaksi on kasvanut.
Ihmettelen ettei kukaan oo mun kans samaa mieltä, pelkkiä nega peukkuja. Mun mielestä ehkä yx on sanonu cristalin nimen, en nyt muista oliko se meedio.
Älä välitä. Monesti täällä parhaat ja totuudenmukasimmat kommentit saa eniten alapeukkuja. Joskus voit tyyliin sanoa ihan kiistattoman totuuden, mihin ei oo vastaväitteitä ja saat siitä alapeukkuja. Se on vaan merkki siitä, että joko sä osut siihen totuuteen, tai sitten jollain muulla tavalla loukkaat jotain. Oikeestaan koskaan ei oo kyse siitä, että kommenttisi ois jollain tapaa huono tai vaikkapa epätosi. Totuus on tällä palstalla oikeestaan se kaikista pahin asia, näin oon huomannu. Jos kerrot vaikkapa naisten mielestä ikäviä totuuksia, niin saat alapeukkuja. Ja huomaa myös, että jos nainen toimii jollain tavalla (ihan millä tavalla vain) niin hän saa täällä yläpeukkuja ja kunniaa. Sitten jos mies kertoo toimineensa ihan samalla tavalla, niin hän saa alapeukkuja ja hän onkin siinä sitten se väärin tekijä. Testattu on xD Testaa joskus itsekin....kirjotat ekaks niinku naisena jonkun aiheen alotuksen vaikka että: "Mies jätti minut koska oon lihava", niin saat yläpeukkuja hyvästä alotuksesta ja siitä, että onpa typerä mies kun jätti. Sitten tee sama alotus miehenä, että: "Nainen jätti minut koska oon lihava" niin saat alapeukkuja ja syytöksiä, että mitäs oot lihava. Sama pätee kaikkiin muihin asioihin ja joskus vaikket tee yksinkertasesti mitään väärää, niin sua vaan syytetään ja alapeukutetaan siitä että oot mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoiler
Murhataanko vai värvätäänkö? No ihan varmasti värvätään ja värvätty on Dan. Vai?
Eiköhän pudoteta ja kohde on Fatim. Mitä petolliset uudella jäsenellä tekisivät?
Mä tekisin näin.
Vierailija kirjoitti:
Miisaa kävi sääliksi. Kyllä voisi ihmiset ystävällisesti toisille puhua, olivat ilkeitä Miisaa kohtaan.
Näinpä juuri <3 Kyllä pisti vihaks. Ärsytti kun Fatimi vaan siinä muiden tullessa aamiaispöytään: "Ei yllättäny tämä!" "Ei tämäkään yllättäny plääplää" Vois tervehtiä kohteliaasti, kun ihminen saapuu aamiaspöytään. Ihmisoikeuksien sun muiden puolella kun käsittääkseni on. Jotenkin kaipaisin Elina Gustaffsonia tonne. Hänestä voi olla mitä mieltä lystää ja ite en oo mikään suurin fani, mutta hän kyllä puuttu tollasiin henkilökohtasuuksiin ja piti ihmisten puolia, jos mentiin rajan yli. Kuten siinä kynänheitto-episodissa. Vois kuvitella kuinka hän ois sanonu, että: "Hei, älkää koko ajan tollei kiusatko Miisaa".
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en mikään Miisa- fani olekaan niin kyllä naurattaa nämä poliittiselta katsantokannaltaan cancel ja woke- muijat: Rosa ja Fatim- minne onkaan joutunut turvallisen tilan säännöt ja sensitiivisyys säännöstö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä logiikka ei auennut mulle alunperinkään, kun Fatima Darra selitti sitä into piukeana. Eihän tuo vihje kerro kuin sen, ettei kukaan petollinen ole äänestänyt toista petollista. Miksi se olisi yhtään sen todennäköisempää, että petollinen on äänestänyt Miisaa, kuin jotain muuta? Toisin päin tuo voisi toimia siinä tapauksessa, että Miisa olisi petollinen, jolloin äänestämällä hänet pois saataisiin varmuus siitä ettei kukaan Miisaa äänestänyt voisi olla petollinen. Tästä syystä Miisa on ennemminkin tähtäimessä, jolloin hänet voidaan uhrat
Musta taas hyvin loogista. Kun kerran petolliset eivät ole äänestäneet toisiaan ja Miisaa on äänestäneet lähestulkoon kaikki. Silloin voi pitää erittäin todennäköisenä, että Miisa ei ole petollinen.
Nyt
Ei kannata mutsilla ja loukkaantua jos jollakin on faktoja
Toivoisin, että Janne paljastuu, koska tuntuu viime kauden toisinnolta tämä nykyinen. Viime kaudella Sita sai kylvettyä epäilyn siemenen Jannea kohtaan ja lopulta rummutti hyvin kovaan ääneen, että tietää Jannen olevan petollinen. Nyt sama kuvio toistuu Jannen pelissä, kun halusi Jonen ulos. Eivätkö nykyiset uskolliset ole katsoneet viime kautta ja tajua, että petollinen saattaa itse yrittää suolata toisen petollisen.
Eihän savon köy ryselkä tr ansu-karo tuomisto ole pilaamassa tätä kautta?
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että Janne paljastuu, koska tuntuu viime kauden toisinnolta tämä nykyinen. Viime kaudella Sita sai kylvettyä epäilyn siemenen Jannea kohtaan ja lopulta rummutti hyvin kovaan ääneen, että tietää Jannen olevan petollinen. Nyt sama kuvio toistuu Jannen pelissä, kun halusi Jonen ulos. Eivätkö nykyiset uskolliset ole katsoneet viime kautta ja tajua, että petollinen saattaa itse yrittää suolata toisen petollisen.
Turha huoli, että viime kausi toistuu. Jannea on jo äänestetty pyöreässä pöydässä: saiko kolme ääntä? Häntä ei pidetä siis täysin uskollisena. Moni muu ei ole saanut ääntäkään vielä. Pyöreässä pöydässä äänettömäksi on jäänyt: Samuel, Sabina, Fatim, Dan ja Cristal.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Ja jos tosiaan viime kausi toistuu (mitä pelkään), niin Janne saa nyt olla täysin turvassa koko loppuajan, kuten Sita sillon. Musta ois joskus kiva nähdä oikeesti alusta loppuun, että petolliset pelais samalla puolella. Kaks petollista on nyt lähteny näissä kausissa (Jone ja Janne) ja molemmat toisten petollisten juonittelujen takia ja muutenkin samalla tyylillä. Ihan niinku tää ois uusintaesitys edellisestä kaudesta, mutta uusilla näyttelijöillä. Uskolliset ei oo saanu ketään petollista selville ihan omin avuin. En tiiä miks, mutta haluisin vaan oikeesti joskus nähdä uskollisten onnistuvan sillai rehellisesti ja omin avuin. Eikä aina tota, että petollinen siinä paljastaa toisen petollisen ja sitten nauretaan, että olipas hyvä temppu ja nyt sitä ollaan sitten uskollisina tässä loppuun asti, koska eihän petollinen sentään paljasta toista petollista, eihän sellanen sentään oo mitenkään mahdollista, kuten ei viime kaudellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha huoli, että viime kausi toistuu. Jannea on jo äänestetty pyöreässä pöydässä: saiko kolme ääntä? Häntä ei pidetä siis täysin uskollisena. Moni muu ei ole saanut ääntäkään vielä. Pyöreässä pöydässä äänettömäksi on jäänyt: Samuel, Sabina, Fatim, Dan ja Cristal.
Ei pidetty sillon, mutta nyt todellakin pidetään sillä hän paljasti Jonen. Jannehan on nyt sankari tuolla, kuten Sita viimeks. Ja jos nyt joku sattuis joskus vähänkin epäilemään Jannee tän jälkeen niin kukaan ei lähe mukaan siihen, koska Jannehan pudotti Jonen. Ja Janne voi sitten itekin sanoa, että jos hän mukamas olis petollinen, niin eihän hän todellakaan ois pudottanu toista petollista ja miks hän sellaista ois tehny. Toivon todellakin ettei näin käy. Ja sama juttu tässä mikä viimeks, että noihan juhli jo tuolla niinku kaikki petolliset ois kiinni jääny ja kukaan ei enää välitä mistään. Enkä oikein tajua mitä toi uskollisia muutenkaan edes hyödyttää että yks petollinen saadaan pois, jos kerran petolliset saa värvätä heti uuden tilalle? Miten toi menee, jos heti ekana saavat petollisen pois? Sitten värvätään uus. Sitten taas uus. Taas uus. Vähän omituinen systeemi. Musta ois joskus kivempi nähdä vaikka ihan yksinäisenkin petollisen toimintaa. Ja vois olla muitakin eri "rooleja" ihmisillä. Joku vois vaikka tietää kaikki petolliset, mutta ei sais paljastaa sitä muille jne. Ja petollisten pitäs osata arvata, kuka tää tyyppi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Ja jos tosiaan viime kausi toistuu (mitä pelkään), niin Janne saa nyt olla täysin turvassa koko loppuajan, kuten Sita sillon. Musta ois joskus kiva nähdä oikeesti alusta loppuun, että petolliset pelais samalla puolella. Kaks petollista on nyt lähteny näissä kausissa (Jone ja Janne) ja molemmat toisten petollisten juonittelujen takia ja muutenkin samalla tyylillä. Ihan niinku tää ois uusintaesitys edellisestä kaudesta, mutta uusilla näyttelij
Keskeinen tapa, jolla uskolliset pudottavat petollisia on se, että joku/jotkut petolliset siitä antavat vinkkiä. Se on tämän pelin perusidea. Ja sillä tavalla petolliset voivat myös voittaa, koska pudottavat ongelman [lue: traitors dilemma] pois. Jos tätä taktista asiaa on vaikea ymmärtää, voi olla paras katsella vaikka pitsin nypläämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidetty sillon, mutta nyt todellakin pidetään sillä hän paljasti Jonen. Jannehan o
Ei kaikki uskolliset ole noin tyhmiä kuin kuvailet. Jannekin itse pohti jo, mitenkä selittää muille, kuinka osasi epäillä Jonea petolliseksi. Pelissä ymmärretään, että petollinen voi vinkata toisesta petollisesta.
Petollisten ei ole pakko värvätä uutta petollista pudonneen tilalle, eikä se heille ole kannattavaakaan taktisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidetty sillon, mutta nyt todellakin pidetään sillä hän paljasti Jonen. Jannehan o
Ei kaikki uskolliset ole noin tyhmiä kuin kuvailet. Jannekin itse pohti jo, mitenkä selittää muille, kuinka osasi epäillä Jonea petolliseksi. Pelissä ymmärretään, että petollinen voi vinkata toisesta petollisesta.
Petollisten ei ole pakko värvätä uutta petollista pudonneen tilalle, eikä se heille ole kannattavaakaan taktisesti.
Toivottavasti ei. Fatimakin siinä lopussa: "Tämä oli Jannen idea, minä komppasin ja ramses tuli mukaan"..jne. Niinku että kaikki uskolliset on siinä nyt niitä, jotka saivat Jonen ulos. Jos ne ei ois noin tyhmiä, niin ei ne ois noin hirveesti juhlinut ja noin korkealle nostanut Jannea, että oikein pusunkin sai poskelle. Ja Janne tietysti ite pohtii sitä, mutta uskolliset aattelee enemmänkin sitä, että Janne on uskollinen kun sai petollisen pois. Vertaa viime kauden sankari Sita. Epäilikö kukaan Sitaa sen jälkeen, kun sai Jannen pois, vaikka ei ollu mitään isompaa syytä mistä hän keksi Jannen olevan syyllinen. Ei uskollisia kiinnosta syyt, pääasia että petolliset saadaan pois ja muutkin vaan mutuilee ja menee perstuntumalta niinsanotusti.
Tippuiko Jone, Jone oli parasta tällä kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Olin näkeväni, että Fatim pussasi Jannea poskelle pyöreässä pöydässä onnitellakseen petollisen löytämisestä. Melkoisen kornia!
me too
Vierailija kirjoitti:
Keskeinen tapa, jolla uskolliset pudottavat petollisia on se, että joku/jotkut petolliset siitä antavat vinkkiä. Se on tämän pelin perusidea. Ja sillä tavalla petolliset voivat myös voittaa, koska pudottavat ongelman [lue: traitors dilemma] pois. Jos tätä taktista asiaa on vaikea ymmärtää, voi olla paras katsella vaikka pitsin nypläämistä
Mene sinä nypläilemään niitten keskeisten tapojes ja perusideoides kanssa niitä pitsejäs jos huvittaa, lukemaan Traitors dilemmojas samalla. Mut ei kaikki tuolla pelaa samalla tavalla. Jonekin oli täysillä vetämässä ihan vaan petollisten porukalla loppuun saakka, kuten Janne viime kaudella. Eikä kellekään tainnu viime kaudella tulla ees mieleen, että petollinen vois tiputtaa toista petollista ja en tiiä tuleeko tälläkään kaudella. Katotaan porskuttaako Janne tuolla tästä lähtien eteenpäin "varmistettuna uskollisena" vai ei, mun veikkaus on, että porskuttaa.
Uskollisissa on anakin Sabina, joka on katsonut ulkomaiden petollisia ja ymmärtää, missä mennään. Hän voi päästä uskollisena vaikka voittoon asti, jos petolliset saadaan haaviin.