Yliluonnollista? Uusi kasvi ilmestynyt ruukkuun
Miten selitätte tämän 😄 Lapsena ihailin mummilla ollutta onnenapilaa, joka kasvoi hänellä makkarissa ruukussa. Otin siitä alkuja itselleni mutta en niitä lapsena osannut oikein kastella ja kuolivat. Tästä siis aikaa 40 vuotta eikä noita kasvin jäänteitä eikä ruukkuja enää ole.
Mummi kuoli 20 vuotta sitten. Kukkia hänellä ei enää ollut ja koti oli tyhjillään sen jälkeen.
Minä muutin mummin asuntoon kaksi vuotta sitten. Asunto siis ollut 20 vuotta tyhjillään ilman kasveja ja minä remontoin asunnon lattiasta kattoon ennen muuttoa.
Minulla on viherkasveja. Nyt yhden viherkasvin ruukussa on alkanut kasvaa onnenapilaa. Viherkasvi on ostettu 2 vuotta sitten kun muutin, silloin ei siinä tuota kasvanut ja olen kahdesti vaihtanut siihen mullat. Mullat otettu uudesta kaupan multapussista.
Miten voi olla mahdollista? Ei ole kukaan (elävä) voinut jekkuakaan tehdä.
Kommentit (26)
Mummo on hyvillään kun lapsenlapsi on muuttanut hänen kotiinsa ja pitää siitä huolta. Lähetti onnenapilan kiitokseksi siitä ja muistoksi itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti mitä tarinoita. Itsekin koin kalsean tunnelman kun katselin erään lapsen kuvaa ja hänestä tuli mieleen yksi vanhan kaverini (kummatkin siis olemme naisia) mutta Hhyi hemmetti jotenkin tuli outo fiilis. Ja ei, ei ole mahdollista että lapsi olisi mitenkäön sukua tuolle kaverille.
Joskus ihmiset muistuttavat jotain henkilöä. Itse olen tuollainen, että aina mietin esim. että joku on jonkun julkkiksen näköinen vaikka joskus.
Et ole koskaan kokenut oikeasti pelottavaa yliluonnollista tapahtumaa. Minun entisessä kodissa ei aikuiset miehetkään uskaltaneet olla yksinään siellä koska selittämättömiä ja pelottavia ilmiöitä tapahtui jatkuvasti. Edes papin tekemä kodinsiunaus ei tilannetta muuttanut paremmaksi.
Toivoisin sen olevan jonkun elävän jekku, koska muussa tapauksessa se olisi hiiren kukkaruukkuun pökälöimä siemen. Todennäköisesti apilaa kasvaa jossain lähistöllä karkulaisena :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkeologisista kaivauksista on löydetty tuhansia vuosia vanhoja siemeniä jotka on lähteneet ihan helposti kasvamaan. Muutama vuosikymmen ei ole vielä mikään ongelma kasville säilyä.
Kyllä, mutta mistä nuo siemenet nyt olisi tupsahtaneet? Asunto ollut 20 vuotta tyhjillään ja tyhjänä ja sen jälkeen remontoitu täysin. Viherkasvi ostettu ja tuotu taloon, eri huoneeseenkin, remontin jälkeen. Uuteen ruukkuun, uudessa mullassa. Ei vaan ole mistään voinut tuohon siementä täällä tipahtaa 😄 Ap
Siemen on voinut olla siinä multapussissa, sitten on itänyt ja ensin kasvattanut mukulan, siksi ei ole heti näkynyt kasvua, kun mukula kasvanut tarpeeksi suureksi on ruvennut versomaan.
No mistä luulet tuon nimen onnenapila tulleen?