Huono omatunto poissaoloista
Olen työharkassa kaupassa, ollut nyt kuukauden. Mulla on migreenin takia tutkimukset tulossa ensi kuussa, ja siinä syy miksi olen nyt kuukauden aikana ollut 4 kertaa pois. Eli 4 kertaa yhden päivän migreenin takia, meillä on käytössä omalla ilmoituksella poissaolo ja asiallehan ei tietysti mitään voi, mut hävettää ja ahistaa todella paljon kun joutunut olemaan näin paljon poissa vaikka ikinä ollut yhtä päivää pidempään kerralla pois.
Kommentit (4)
Turha hävetä ja ahdistua, kun sille on oikea syy. Olin tosin itsekin ennen tuollainen, mutta burn outin ja työpsykologin avulla ymmärsin, että se huono omatunto on ihan turhaa. Jos itse tietää, että ei ole turhaan pois, niin huonolla omalla tunnolla sitä vaan heikentää omaa hyvinvointiaan.
Toisilla on enemmän syitä olla pois kuin toisilla.
Jos työharjoittelu kestää esimerkiksi 2 kuukautta, niin pyrkisin nyt loppuajan olemaan mahd. vähän poissa, vaikka migreeniä ei voi oikein estää ellei ole estolääkitystä. 4 poissaoloa ei ole paljoa, mutta jos tulee tuplat niin sitten alkaa olemaan, koska käytännössä olet sitten ollut kokonaisen viikon pois 2 kuukauden harkasta.
Tämäpä ja yritän ajatella sen niin, että olen vaan ollut 4 päivää poissa 30 päivän aikana, ja aina kun olen töissä, yritän tehdä töitä siihen malliin kun olisin "poissaolon" velkaa, eli tuplateholla.
Onhan toi tavallaan paljon, mutta jos esim. kerran viikossa yksi poissaolo, olet kuitenkin ollut enemmän töissä kun sairaana. Putkeen tuo 4 päivää olisi mielestäni pahempi?