Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myin läppärin netissä ja tämä vähennettiin toimeentulotuesta

Vierailija
23.05.2024 |

Myin vanhan kannettavan 200e ja siitä huomioitiin 150e toimeentulotuesta... Eli myin sen käytännössä 50e. Kiva.

Olisi ollut tarvetta kesävarusteille mutta tuleepi sitten todella kurja kesä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut käteisellä ne rahat. Tottakai kela vähentää toimeentulotuesta koska se raha siitä läppäristä tai muista jutuista jotka myyt (tai saat rahalahjan) joka sinne sun tilille pamahtaa lasketaan tuloiksi.

Vierailija
22/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot harvinaisen tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt ihan kamalaa, kun joutuu"omilla" rahoillaan elämään. Tahdon kaiken ilmaiseksi ja tekemättä mitään?

En ymmärrä pointtiasi. Toimeentulotuki on niin pieni että jos haluan jotain, minun pitää menettää jotain kuten tämän kannettavan. Ei mulla muuten olisi mitenkään varaa aurinkolaseihin, uima/ranta varusteisiin, pyöränpumppuun ja muuhun mitä tarttisi kesälle. Noilla rahoilla saan vaan aurinkolasit. Kesä on pilalla.

ap

siis mitä ihmettä? elän itsekin lähinnä kädestä suuhun toimeentulotuella mutta kyllä mulla vaan riitti siitä rahasta myös pyöränpumpuun ei sellainen maksa kuin parisen euroa. aurinkolasejakin saa super halvalla.

mutta trollipeikkohan tämä aloitus toki onkin.

Tarvitsen oikeasti t

Tarttisin oikeasti aurinkolasit, mutta ne pitäisi olla voimakkuuksilla eli hinta olisi suurin piirtein sama kuin silmälaseilla. Sen takia mulla ei ole aurinkolaseja. 

Vierailija
24/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot harvinaisen tyhmä

Miksi?

Vierailija
25/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toimeentulotuella ja myy jotain, maksu -aina- käteisellä. Jos summa menee yli 50eur, niin kela katsoo ylimenevän summan tuloina ja leikkaa seuraavasta päätöksestä.

Vierailija
26/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit ottanu käteistä. Tyhmä.

Vierailija
27/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä ei voi myydä läppäriä akuuttiin rahan tarpeeeseen, koska se on työkalu jota tarvii työssään, joten saako yrittäjä toimeentulotukea, jos tilapäisesti työtä ei ole eikä saa rahaa mistään?

Eihän kukaan pakottanut ap:ta myymään yhtään mitään.

Vierailija
28/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt ihan kamalaa, kun joutuu"omilla" rahoillaan elämään. Tahdon kaiken ilmaiseksi ja tekemättä mitään?

En ymmärrä pointtiasi. Toimeentulotuki on niin pieni että jos haluan jotain, minun pitää menettää jotain kuten tämän kannettavan. Ei mulla muuten olisi mitenkään varaa aurinkolaseihin, uima/ranta varusteisiin, pyöränpumppuun ja muuhun mitä tarttisi kesälle. Noilla rahoilla saan vaan aurinkolasit. Kesä on pilalla.

ap

siis mitä ihmettä? elän itsekin lähinnä kädestä suuhun toimeentulotuella mutta kyllä mulla vaan riitti siitä rahasta myös pyöränpumpuun ei sellainen maksa kuin parisen euroa. aurinkolasejakin saa super halvalla.

mutta trollipeikkohan tämä aloitus toki onkin.

Tarvitsen oikeasti t

Myy pyöräkin pois niin ongelma on ratkaistu. Vai oliko niin ettei sinulla ollut edes sitä pyörää?

Vierailija
29/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla otat maksun käteisenä. Kantapää on paras opettaja.

Vierailija
30/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta aapeellahan on ollut se raha jatkuvasti läppärin muodossa, miksi se vähennettiin vasta kun sen oli myynyt. Olisi heti pitänyt kysyä omistaako esim. läppäriä ja vähentää tukea.

Ap on myynyt sen, koska se on tullut hänelle tarpeettomaksi. Jos se olisi tarpeellinen, ei hän olisi myynyt sitä. Eikö ole yksinkertaista?

Vierailija
31/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pyöräpumppu joka maksoi noin 5 euroa, toimii tosi hyvin, ollut käytössä jo monen monta vuotta. Kullalla päällystetyn pumpunko ap haluaa?

Vierailija
32/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää vaan käteistä tällaisissa myynneissä tai sitten kierrättää rahat jonkun tutun kautta. 

Vierailija
33/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sä säästät kuukausia läppäriä ja muuta roinaa varten ja ne säästöt vähennetään toimeentulotuesta, sitten sä vingut asiaa täälä. Nyt kun sä viimein sain sen läppärin niin sä myyt sen ja taas kela puuttuu asiaan. Nää sun jutut on niiiiiin kuluneita. Keksi ny jotain muuta välillä, sun mielikuvitus on kuiva ku Töysän korppu.

Vierailija
34/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvo

laita s-pankkiin toinen tili tai muualle ja kaikki ylimääräiset maksut tulee sinne

tai laita bank norwegianin tili, siellä on korkokin 3,5 prosenttia

itellä on siellä 24 000 e ja sossukela ei tiedä asiasta mitään

pitäskö? vai pitäskö rahat olla kotona piirongin laatikossa? miksei työttömällä saa olla säästöjä?

Vierailija
35/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteiskauppa olisi kannattanut. Mulla ei ole aikaa pyöräillä, teen töitä koko kesän ja vapaahetket menee nukkuen. Semmosta se elämä on, kun työllä elää😂

Vierailija
36/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyi niin hölmö että maksoi 200€ vanhasta läppäristä?

Vuoden ikäinen läppäri voi olla jo vanha ainakin joillekkin, tekniikka menee vauhdilla eteenpäin.

Toimeentulotuki asiakas tarvitseekin aina uuden ja nykyaikaisen.

Vierailija
37/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä myy varastettuja kamoja muuten ku käteistä vastaan. tt väellä ei ole läppäreitä, ei ne moisia voi ikinä ostaa.. kaikki raha menee huumeisiin. Käteistä ne huumemyyjätki haluaa

Vierailija
38/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Älä inise! Veronmaksajien ei ole tarkoitus kustantaa sinulle mitään noista.

Vierailija
39/39 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä myy varastettuja kamoja muuten ku käteistä vastaan. tt väellä ei ole läppäreitä, ei ne moisia voi ikinä ostaa.. kaikki raha menee huumeisiin. Käteistä ne huumemyyjätki haluaa

Totta sikäli ettei toimeentulotuesta läppäreitä ostella, mutta minulta loppui määräaikainen työ maaliskuun alussa, ja palkalla olisin voinut ostaa läppärin ja nyt hakea toimeentulotukea. Läppärini tosin on käytetty ja ostettu 2020.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän