Entinen amistyttöjen unelma-ammatti muualta tulleiden miesten hallussa
Kertoo Yle. Kyse siis parturi- ja kampaajaopinnoista. Suoranainen ryntäys alalle tapahtunut.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tämän tulkita, että homot muuttaa suvaitsemattomista maista vapaamielisiin?
Mun iranilainen parturikampaaja on 2 lapsen isä ja naisen kanssa.
Miksi yksi nainen ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Osaako miehet tämänkin asian paremmin kuin naiset? Missä asiassa naiset enää nykyään on hyviä?
Onlyfans:issa
Vierailija kirjoitti:
Haluavat yrittäjiksi pesemään huumerahoja. Yksikään pehellinen parturi ei menesty 10-13 euron hiustenleikkuulla.
Isossa-Britanniassa kokonaiset kaupunginosat ovat täynnä "turkkilaisia" partureita, kännykänhuoltoliikkeitä ja vape-kauppoja, jotka saavat valtiolta tukea ja joiden kautta tosiaan kierrätetään huume- ja kalifaattirahat.
Poikani kävi tällaisella (20 €) ja tuli kyllä kivannäköinen leikkaus. Meni jonkun ajan päästä uudelleen, ja oli kyllä kuraa toisella kerralla. Aidosti kamala kynitty suhautus. Raukka vielä oli menossa valokuvaukseen seuraavana päivänä.
Ei luultavasti mene kolmatta kertaa...
Vierailija kirjoitti:
Osaako miehet tämänkin asian paremmin kuin naiset? Missä asiassa naiset enää nykyään on hyviä?
Eikö kremmille riitä, että Suomeen saadaan poliittinen kahtiajako? Nyt aivopesu on näköjään naiset vs miehet.
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi haluavat nyt sentään oikeasti kouluttautua alalle. Merkittävällä osalla ulkomaista tulleista partureista ei ole alalle minkäänlaista koulutusta vaan taito on hankittu kisällinä sukulaisten liikkeissä kotimaassa.
Haittaako se? Minä olen kymmeniä vuosia elättänyt itseni oikein mukavasti huonekalupuuseppänä, vaikka en ole alan oppilaitosta nähnyt kuin ohi ajaessa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko tämän tulkita, että homot muuttaa suvaitsemattomista maista vapaamielisiin?
Ei voi. Muslimimaissa moinen ammatti vaan on kielletty naisilta. Itse asiassa kaikki palveluammatit ovat. Koska ei nainen saa olla tekemisissä vieraan miehen kanssa. Parturina hän jopa katsoisi ja koskettaisi tätä. Kivityksen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Ostan palvelua vain suomalaiselta parturilta.
Ethän voi ulkonäön perusteella tietää tätä asiaa. Vai elätkö 90-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut useamman kerran miesparturilla, mm-taustaisella siis, ja en voi valittaa. Osaavat työnsä.
Osaa suomalaisetkin. Jos valitset mm-taustaisen, on se sun kannanottosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan palvelua vain suomalaiselta parturilta.
Ethän voi ulkonäön perusteella tietää tätä asiaa. Vai elätkö 90-luvulla?
No okei, otan palvelua vastaan vain vaaleaihoiselta ja -tukkaiselta. koska en tykkää tummasta väristä. Se on tunkkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla sanottiin, että kaikki homot ovat partureita, mutta kaikki parturit eivät ole homoja.
Tätä sanontaa pitää kai nyt päivittää?!
Minä olen 80-luvulla ja muulloinkin kuullut tästä ihan eri version. Tämä versio vaikuttaa ihan nykyajalta!
Äläpä viitsi lässyttää paskaa. Olen kuullut omin korvin tämän vuonna 1986.
Luulin että puhuttiin lentoemännistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans:issa
Tänään oli just uutisissa, että naislääkärit on parempia kuin mieslääkärit. Tämän tiedän omasta kokemuksestanikin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikkialla miehet leikkasivat toistensa hiukset ja parran. Ei mitään uutta.
Eikä ole siinäkään, että tyypillisesti toiselle sukupuolelle mielletyt asiat siirtyvätkin toiselle. Esim. hevonen on aiemmin ollut miehen paras ystävä. Nyt nuorten tyttöjen.
Parturi on edelleen miehinen ammatti kaikkialla muualla paitsi Suomessa, jopa ns. äijäammatti. Länsimaista esim. Espanja ja USA on tästä erinomaiset esimerkit.
Jostain syystä se on Suomessa leimaantunut neitimäisten miesten hommaksi.
Vierailija kirjoitti:
EI haittaa itseä jos osaavat suomea hyvin. Tympii joku hoono soomi parturoimassa joka ei ymmärrä kunnolla mitä hänelle sanon, eikä hänkään puhu kunnolla suomea jotta minä ymmärtäsin. Puhumattakaan että pitäisi asioida jollain muulla kielellä Suomessa kuin suomella.
Itse saa mennä kenelle haluaa. Miehet ei välitä niin muista kuin että tulee lyhyt
Vierailija kirjoitti:
Luulin että puhuttiin lentoemännistä.
Taitavat olla suurilta osin lukiotyttöjä. Pitää olla kielitaitoa ja esiintymisvarmuutta, ja varsin moni on sh (amk) taustaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä jo 60 % opiskelijoista mm-taustaisia.
mm-taustaisten liikkeet menestyy siellä missä on mm-taustaisia ja pystyy kilpailemaan hinta/laatusuhteella.
Esim. Helsingin Herttoniemessä on useita partureita, mutta vain yksi mm-taustainen. Alueella on kova hintakilpailu.
Vierailija kirjoitti:
Haluavat yrittäjiksi pesemään huumerahoja. Yksikään pehellinen parturi ei menesty 10-13 euron hiustenleikkuulla.
Et ole selvästi seurannut heidän työtahtia. Se on 10-15min per asiakas. Ei ne siellä mitään kampauksia loihdi, hiuksia pese tai ala permanentteja vääntämään. Monet ottaa vain miehiä/poikia ja seinällä on 10-15 eri mallia, mistä sitten enempivähempi jonkun niistä aina leikkaavat. Liukuhihnatyötä, missä jono koko ajan odottaa. Toisekseen enää ei hinta inflaation jälkeen ole 10€, vaan lähemmäs 20€ per leikkaus. Firma kyllä tekee tulosta, kun tahti on hyvä.