Miten saisin pyörästä kuusioruvin auki kun tuntuu niin s**marin jäykältä?
pitäisi siis säätää pyörän satulaa mutta en saa sitä auki? No?!
Kommentit (61)
Rane ravintolasta ja aamulkla et lähde viinakauppaan ennenkuin tämäKIN homma on hoidettu.
Osta OIKEA työkalu. P.S. OIkea momentti on tosi pieni.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin on ihana kaunotar.
kaverien kesken ihan SaaMarin vaan. Ai kuka SaaMarin? ...joku onnekas
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin on ihana kaunotar.
Tykkään tälläisestä sarkasmista. :D
Vierailija kirjoitti:
Räikällä lähtee, jos ei, niin sitten hajoaa.
Mitä tekemistä räikällä on tässä?
Vierailija kirjoitti:
Mun sormissa kaikki muuttuu s**marin jäykäksi.
Käsi pois housusta
Vierailija kirjoitti:
S. Marin on kyllä saamarin jäykkä.
Ei liity aiheeseen 🤡
CRC ja töhötin sytkärillä lämmitys. Itse käytän kylläkin induktio lämmitintä.
S. Marin saa myös mun paikat jäykistymään.
Tiukassa oleviin ruuveihin ja muttereihin auttaa myös ns. "asennuslaakit". Vääntää aukipäin ja antaa pikkusen iskua vaikka vasaralla. Esim. ihan liian tiukalla olevat auton pyöränpultit aukeaa asennuslaakeilla helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Tiukassa oleviin ruuveihin ja muttereihin auttaa myös ns. "asennuslaakit". Vääntää aukipäin ja antaa pikkusen iskua vaikka vasaralla. Esim. ihan liian tiukalla olevat auton pyöränpultit aukeaa asennuslaakeilla helpommin.
Miten annat laakin kuusiokolo avaimelle? Luulisin että AP:llä ei mitään erikoisempia työkaluja.
Joku jo suositteli CRC:tä. Sitä saa huoltikselta, Tokmannilta yms. Hoitaa myös kitisevät saranat.
Pyydä sukulais/naapurin miestä auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitan mutta joihinkin hommiin vaan tarvitaan miehistä fyysista raakaa voimaa.
Totta. Kuitenkin, usein löytyy älyyn perustuva ratkaisu joka ei vaadi läheskään niin paljoa voimaa. Esimerkkinä kaupasta ostetun lasi-kurkkupurkin avaus. Sen sisällä on alipaine ja kansi on mutkalla purkkiin päin. Avautuu naisenkin voimilla jos keksii mistä on kyse.
Meinaatko että vapauttaisit alipaineen tekemällä kanteen reiän? Samalla menetät purkin ilmatiiviyden ja sisältö homehtuu. Se alipaineen tuoma lisävastus on voitettavissa raa'alla voimalla ja naisille on olemassa apuvälineitä, vääntövarsia purkin avauksiin, yleensä jo joku pyyhe tms. kangas purkin kannen ympärille tuo riittävästi lisävääntömomenttia että purkin saa särkemättä auki.
Vierailija kirjoitti:
Räikällä lähtee, jos ei, niin sitten hajoaa.
Räikkäavaimen räikkämekanismi ei ihan mahdotonta vääntöä kestä, se on tarkoitettu pikemminkin helpottamaan vain pitkien kierteiden kiertämistä.
Jos mutteri tai pultti on kunnolla jumissa, kannattaisi ennemminkin käyttää ns. breaker baria, eli järeää vääntövartta jossa ei ole mitään rikkoutuvia räikkämekanismeja tai heikkoja kohtia kuten niveliä. Sopivankokoinen kuusiokolohylsy vaan siihen ja vääntämään. Jos ei tahdo lähteä, voi aukeamista yrittää "houkutella" nakuttelemalla vasaralla pultin kierteen ympärillä oleviin osiin, jos pystyy. Yleensä kierre voi olla pahiten ruostunut osa joka estää sitä aukeamasta. Mahdollista kyllä on sekin, että pultti katkeaa ennenkuin aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan nahkahanskat käteen kun pitää vääntää niin että muuten käteen sattuisi.
Moro, Michael. Kuinka lauluharjoitukset sujuvat?
Sanna Marin ei liity tähän, taaskaan, mitenkään. Millä se pitää vääntää.
Mutta ei saa minua jäykäksi millään🤮