Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini tupakointi raskausaikana

Vierailija
22.05.2024 |

Olen lukenut juttuja, joissa puhutaan äidin tupakoimisesta raskaus aikana. Se saattaa aiheuttaa oppimisvaikeuksia, astmaa ja ADHD lapsille. Oma äitini on tupakoinut koko raskausajan ja itselläni on ADHD (myös osalla sisaruksistaki). En tule äidin kanssa toimeen ollenkaan, eikä hän ymmärrä minua. Vähättelee ongelmiani ja väittää että olen keksinyt koko jutun(vaikka lääkärissä ihan todettu ja syön lääkitystä siihen). Olen miettinyt voiko äitini vain tuntea olonsa syylliseksi ja kieltää asian. Muiden sisarusten ADHD ymmärtää mutta ei minun, johtuu myös ehkä siitä että olen tyttö enkä ylivilkas poika kuten muut sisareni. Kotona kovin kireä tunnelma, vaikka asunkin omillani poikaystävän kanssa. Mitä tekisitte tilanteessani, olen kuitenkin kysynyt äidiltäni mikä häntä harmitaa diagnoosissani ja onko minussa jotain vikaa, johon vastaa aina yhtä ympäripyöreästi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus ja vaadi mittavat haittakorvaukset 

Vierailija
2/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa äitisi pois elämästäsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin raskausajan ja lapsi on 25 vuotias kurssinsa priimus lääkiksessä. En silti suosittele.

Vierailija
5/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tyytyväinen polttamisestasi? Kaikille ei käy ihan yhtä hyvä tsägä..

Vierailija
6/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat ovat yleensäkin sellaisia. Puolustavat henkeen ja vereen, jopa raivon vallassa, tupakointiaan. Kieltävät, että siitä tulisi mitään haittaa kenellekään, vaikka tupakoisivat samassa autossa. Parvekkeelta ei tietenkään voi tulla mitään sisälle, vaikka siellä olisi useampikin ketjupolttaja pitkin päivää, vaan kyllä ne savit niistä lasien raoista menee ulos, eikä raollaan olevasta ovesta sisään. Ja kaikki passiivisen tupakoinnin terveyshaitat on ihan paskapuhetta.

Vierailija
7/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän teki valinnan sen hetkisen tietämyksensä perusteella tupakoida. Se on asia jolle ei enää voi mitään. Sinun ei auta syytellä

äitiäisi se on epäkypsää koska asialle ei enää voi mitään 

Vierailija
8/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijat ovat yleensäkin sellaisia. Puolustavat henkeen ja vereen, jopa raivon vallassa, tupakointiaan. Kieltävät, että siitä tulisi mitään haittaa kenellekään, vaikka tupakoisivat samassa autossa. Parvekkeelta ei tietenkään voi tulla mitään sisälle, vaikka siellä olisi useampikin ketjupolttaja pitkin päivää, vaan kyllä ne savit niistä lasien raoista menee ulos, eikä raollaan olevasta ovesta sisään. Ja kaikki passiivisen tupakoinnin terveyshaitat on ihan paskapuhetta.

Totta puhut.

Mutta sokerin syönnin puolustajat ovat vielä pahempia. Altistavat lapsensakin sokeriin pienestä alkaen.

Vierailija
9/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltin raskausajan ja lapsi on 25 vuotias kurssinsa priimus lääkiksessä. En silti suosittele.

Jep eiköhän ole tupakkaa poltettu vaikka kuinka kauan ihmisten elämässä. 

Vierailija
10/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos ei muuta niin viinihän pitää vetreänä ihan psyykettä myöten. Sitähän juodaan kirkossakin leivän kaverina.

Vierailija
11/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani rein pari kokeilua polttaa tupakkaa, ei ollut mun juttu.

En ole polttanut raskaana ollessa enkä muutenkaan näitten kokeilujen jälkeen.

Pojiltani löytyy kuitenkin eri kirjaindiagnooseja.

ADHD, ADD, autistisia piirteitä, OCD, dyslexia, bipoa, sosiaalisten tilanteitten kammoa. Eri riippuvuuksia, eritoten hänellä jolla ADHD.tä. 

Meiltä löytyy ihan näitä samoja piirteitä 60-70 luvulla syntyneillä, 40 luvulla syntyneillä ja ainakin yhdellä sukupolvi ennen näitä 40 lukulaisia. Harvalla näitten ikäsistä on diagnooseja paperilla. 

Ap sanoisin että joko äidilläsi tai isälläsi on näitä extra kirjaimia.

Noi löytyy teidän suvun DNAsta.

Riippuvuuksia kirjainihmisillä on esm tupakka, viina, huumeet, sokeri, lääkkeet, ruoka, työ, pelaaminen, seksi.

Vierailija
12/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se mäkkäriruoka ja karkit ja limutkin vielä? Niitähän pitää saada raskausaikana koska on syötävä kahden edestä, on myös ahmimista, menkkoja, sydänsuruja, ketutusta, stressiä, surua, iloa, pahoinvointia, hyvinvointia, liiallista työntekoa, laiskuutta, mättöpäiviä, krapulaa, itsensä palkitsemista, eroja ja kaveririitoja jne.

Vierailija
13/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut.

Mutta sokerin syönnin puolustajat ovat vielä pahempia. Altistavat lapsensakin sokeriin pienestä alkaen.

Ja sitten on nämä vanhemmat, jotka syöttävät sokeria syöpää sairastavalle lapselle. Tosin lääkäreiden suosituksella, mutta siinä näkee, että lapsen etu jää toissijaiseksi.

Vierailija
14/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruudessani rein pari kokeilua polttaa tupakkaa, ei ollut mun juttu.

En ole polttanut raskaana ollessa enkä muutenkaan näitten kokeilujen jälkeen.

Pojiltani löytyy kuitenkin eri kirjaindiagnooseja.

ADHD, ADD, autistisia piirteitä, OCD, dyslexia, bipoa, sosiaalisten tilanteitten kammoa. Eri riippuvuuksia, eritoten hänellä jolla ADHD.tä. 

Meiltä löytyy ihan näitä samoja piirteitä 60-70 luvulla syntyneillä, 40 luvulla syntyneillä ja ainakin yhdellä sukupolvi ennen näitä 40 lukulaisia. Harvalla näitten ikäsistä on diagnooseja paperilla. 

Ap sanoisin että joko äidilläsi tai isälläsi on näitä extra kirjaimia.

Noi löytyy teidän suvun DNAsta.

Riippuvuuksia kirjainihmisillä on esm tupakka, viina, huumeet, sokeri, lääkkeet, ruoka, työ, pelaaminen, seksi.

Ja vaikkapa jos nyt äidilläsi just ei ole niin tasantarkkaa tietää jos tulee hänen puoleltaan.

Esm oma äitini kun perehty ADHD poikani diagnoosiin niin sano suoraan että hänelläkin on se sama. Oli ihan ahaa elämys hänelle.

Meillä tulee siis vahvasti extrakirjaimia sekä minun että mieheni puolelta. Että ei mikään ihme että lapset sitten saaneet eri diagnooseja.

Dyslexia periytynyt niin jännästi että isälläni oli, siskollani on, pojillani on, siskonpojilla ei ole, eikä minulla.

Anoppi vuorostaan sano että miehestään, poikiemme vaarista, että hällä oli selvä ADHD nuorena. Nyt taas vanhemmiten alkanut enemmän vaivaamaan.

Ap sanoisin että perinnöllistä.

Vierailija
15/15 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää nyt että äitini ei ymmärrä. Veljeni joilla ADHD ajautuneet tielle josta ei ole paluuta. Toinen veljistä käyttää esimerkiksi huumeita enkä ole nähnyt vuosiin. Äitini ehkä pelkää samaa minulle kun syön lääkkeitä, mutta se ei oikeuta sellaiseen käytökseen minua kohtaan. Kun otin ADHD asian tapetille 15-vuotiaana kun ongelmia alkoi olla niin paljon etten enää pärjännyt kiristi äitini minua asioilla jotka ovat olleet minulle tärkeimpiä. Hän halusi etten hakisi apua. Noh, hain vuoden myöhemmin apua, mutta ennen sitä opettajat ottivat asian ammattikoulussa pöydälle ja juttelivat äitini kanssa, jolloin hän ei voinut muutakuin tyytyä ratkaisuun ja kiukutella minulle sekä tehdä elämästäni mahdollisimman ikävää. Tulen hyvä tulisesta perheestä, joten äitini otti rahani pois, tärkeät ja arvokkaat tavarat pois, merkki vaatteet pois ka vaihtoi tokmanni vaatteisii yms. Ihan vaan koska halusi oloni epämukavaksi. Toisteli vain että itseppähän valitsin pilata elämäni. Ilmeisesti oli liian iso kolhu, että tytär hakee omiin ongelmiin apua ja vielä syö lääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme