Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroopppaan uusi inflaatiovaroitus keskuspankeilta

Vierailija
22.05.2024 |

Väliaikainen rauhallisempi hetki jolloin inflaatio on taittunut ja hidastunut on päättymässä ja inflaatio on jälleen lähtemässä uuteen nousuun mikäli on uskominen euromaiden keskuspankkeja: https://www.hs.fi/talous/art-2000010445431.html

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tämän. Ohjauskorkoa tullaan nostamaan.

Vierailija
2/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa inflaatio Suomessa on juuri nuo kovat korot.

Vierailija
4/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ruokien hinnoissakin näkyy vielä korotuksia. Esimerkiksi makaroonin hinta nousi viime kuusta noin 10 sentillä ja pussinuudelin hinta 20 sentillä. Vessapaperi puolestaan kallistui lähestulkoon eurolla.

Vierailija
5/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurooppa on muutakin kuin Suomi. EKP päättää ohjauskoron liikkeistä.

Vierailija
6/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainojen koroissa on ainakin nostovaraa. Joku 4% on vielä todella alhainen korko.

Vierailija
7/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi paska, juuri kun alkoi näyttämään valoisammalta. No, ei auta. Pitää kiristää kukkaronnyörejä. Turhaan vielä menee rahaa, vaikka taloudelle olisi hyväksi, jos kulutettaisiin enemmän.

Vierailija
8/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi paska, juuri kun alkoi näyttämään valoisammalta. No, ei auta. Pitää kiristää kukkaronnyörejä. Turhaan vielä menee rahaa, vaikka taloudelle olisi hyväksi, jos kulutettaisiin enemmän.

Ei se miltään valoisammalta näyttänyt - paitsi näiden maksettujen analyytikoiden ja kiinteistönvälittäjien sanelemista uutisissa. 

Vierailija
9/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, jos inflaatio nostaisi korot yli 10 prosentin. Sitä odotellessa.

Vierailija
10/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tilanteessa, jossa kaikki on niin perse auki, ettei hintoja voi nostaa.

Ruoka, energia, polttoaine ja asuminenhan poistettiin jo virallisesta inflaatiosta (pohjainflaatio), koska inflaatiolukemat näytti liian hyperiltä.

Ei mitään nähtävää täällä Venäjä rommaa heti huomenna aamupäivällä.

Vierailija
11/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka, energia, polttoaine ja asuminenhan poistettiin jo virallisesta inflaatiosta (pohjainflaatio), koska inflaatiolukemat näytti liian hyperiltä.

Ei kaikki ole. Se vain tuntuu siltä jos itse on.

Moni meistä nelikymppisistä helsinkiläisistä on maksanut asuntolainansa jo. 15 vuotta oli hyvää aikaa keinotella näiden kanssa. Nyt on kaikki hyvin.

Vierailija
12/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kannattaako nostaa palkkoja, kun siitä seuraa inflaatio ja hintojen nousu ja sitten taas joutuu nostaa palkkoja. Mitä jos pidettäs vaan samana kun ei sillä korotuksella kauaa juhlita.

Vierailija
14/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni meistä nelikymppisistä helsinkiläisistä on maksanut asuntolainansa jo. 15 vuotta oli hyvää aikaa keinotella näiden kanssa. Nyt on kaikki hyvin.

Mulla kaikki hyvin, mulla kaikki hyvin, mulla kaikki hyvin...

Olemme hyperinflaation alussa ja euron lopussa. Ennenkuin paska on tuulettimessa, olet rajalla Venäläisiä vastassa, mikäli sulla ei ole toista kansalaisuutta.

Onko?

Vierailija
16/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin loppuu valehtelu siitä että inflaatio tuhosi ihmisten ostovoiman kun todellisuudessa sen teki tuotteiden ja palveluiden hintojen ja katteiden valtava nosto 2020-2023? Suuret yritykset tekivät valtavaa voittoa...

Ei 8% inflaatio ostovoimaa tuhonnut vaan kymmenien ja satojen prosenttien korotukset tuotteiden ja palveluiden  hinnoissa / katteissa... ja tätä valehtelua on nyt tehty jo pitkään tarkoituksella... ja silloinen hallinto sai siitä omat bonuksensa sitten välistä

Suuryritykset/sähköyhtiöt/keskusliikkeet varastivat siis ihmisten rahat ja tekivät valtavaa tulosta - etenkin vuonna 2022 ja hallinto ei tehnyt mitään asialle kun esim. sähköyhtiöt nostivat rikollisesti sähkösopimusten hintaa 5c/kwh tasosta 40 tai 50c / kwh tasolle...

Vierailija
17/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kaikki hyvin, mulla kaikki hyvin, mulla kaikki hyvin...

Olemme hyperinflaation alussa ja euron lopussa. Ennenkuin paska on tuulettimessa, olet rajalla Venäläisiä vastassa, mikäli sulla ei ole toista kansalaisuutta.

Onko?

Venäjän kansalaisuutta ei ikävä kyllä ole.

Vierailija
18/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutkutarallaa!

Vierailija
19/20 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Money money money money uuuuh aaaah

Vierailija
20/20 |