Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sossussa töissä.

Vierailija
22.05.2024 |

Sanoin yhdelle asiakkaalle että kuulen nyt jos aiot juoda alkoholia joka viikko loppuelämäsi ajan niin älä tule sossuun pyytämään apua enää laskujen maksuun. Ne toimeentulotuet on tarkoitettu laskuihin ja perus elämiseen eikä alkoholin jatkuvaan juontiin. Jos et sitä ymmärrä niin sanoin sille että joudut kadulla asumaan. Kehoitin hakemaan apua heti ja hakemaan myös töitä, näytin sille työpaikkoja ja niihin sen pitää hakea kahden viikon aikana. Käskin myös alkaa harrastaa jotain kuten kuntosalila. En myöntänyt sille täydentävää tukea. Sain vaan kirosanoja ja haukkumista kun en antanut rahaa sille krapulakaljoihin.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin tehnyt samoin, olen sosiaalityöntekijä. Katsonut, että joku kämppä on missä asua, mutta en olisi maksellut puhelinlaskuja tai osamaksuja. Näyttänyt netistä miten päihdekuntoutukseen pääsee, tarvittaessa auttanut soittamaan sinne aikaa. 

Ei elämänhallintaongelmainen, netinkäyttötaidoton alkkis pysty saamaan itseään nettiohjeella kuntoutukseen. Kyllä se täytyis sinne jonkun viedä. Tarvii paikan, jossa kirjaudutaan sisään vieroitukseen ja jäädään sinne. Sieltäkin lähtee 2 ekaa kertaa pois ennen aikojaan, ainakin, mutta kun tiukasti toistaa, niin alkaa toimia. Tulee niitä selvänäolojaksojakin väliin. 

Ei ole viejiä. Sossulla on oma aika täysin riiittämätön kun asiakkaita tulee ikkunoista ja ovista. Ei siitä jouda lähtemään kenenkään kanssa katkaisuaseman ovelle saattamaan. Kyllä se on itse mentävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla