Miksi jotkut ajavat yhä polttomoottoriautoilla?
Eivätkö he tajua että sähköautolla on paljon edullisempaa ajaa? Sähköauton kun lataa yöllä niin akkujen lataus on lähes ilmaista kun taas polttiksella menee bensoi se 200e/kk.
Onko polttiksella ajavat ihmiset vähä älyisiä?
Kommentit (524)
Mulla on 27 vuotta vanha korkeapäästöinen turbo-diesel. Kun painaa kaasun pohjaan, tulee hieno musta pilvi.
Vierailija kirjoitti:Mitä sä sekoilet? Miten et tajunnut mitään tuosta mun kirjoituksesta? Kovasti pädet, mutta et itse ymmärrä lukemaasi. Ei kukaan ole kirjoittanut, että vauvapalstalla kirjoittelu olisi työ. Ei, kyllä tämä on ihan vapaa-aikaa mulle. Olen kuitenkin kokopäiväisesti kolmivuorotyössä ja opiskelen samalla AMK:ssa. Tänään mulla on töistä vapaata.
Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.
Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en
https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en
https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."
Vierailija kirjoitti:
Jotkut? 95% ajaa polttiksilla.
Sähkäreiden suosio on laskenut, koska niille ei makseta enää TUKEA
Jos nyt hankkisi 60 000 euron sähkärin, niin paljonko sen osamaksut olisivat kuukaudessa? Tilillä kun ei satu just nyt olemaan tuollaisia summia rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto: Hinta 45 000€, range talvella 180km, lataus kestää 30 min - 50 tuntia, elinkaari 12 vuotta +- 2v.
Dieselauto: Hinta 30 000€, range talvella 1000km, lataus kestää 2-3 min, elinkaari 25 vuotta+
🤭🤭🤭
Ville Niinistö: Suomi on ymmärtänyt vihreän siirtymän väärin
mielestä nyt on meneillään teollisten markkinoiden uusjako
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ville-niinisto-suomi-on-ymmartanyt-v…
Vihreät ovat siirtyneet täysin ison bisneksen markkinamiehiksi. Kaivosyhtiöt, akkutehtaat, autotehtaat, paneleiden valmistajat, tuulimyllyjen valmistajat jne. muut kiinalaiset
Oliko se bisnes jotenkin parempaa ja eettisempää silloin kun se tehtiin vain puhtaan kapitalistisen rahantavoittelun nimissä? Nyt sentään sitä yritetään tehdä hieman luonnon kannalta kestävämmin.
Dinosaurukset eivät tiedäkään mikä nautinto on ajaa modernilla autolla. Heille on korkeintaan tuttua turvavyöhälytys. Mutta me vakavaraiset saamme nauttia piip - ajat ylinopeutta, piip - tuijotat väärään paikkaan sekunnin liian kauan, piip - olet ajanut liian pitkän pätkän, piip, piip, piip milloin mistäkin syystä. Ja mikä ilo onkaan, kun kaikki hälytysjärjestelmät aktivoituvat joka pysähdyksen jälkeen uudelleen, että saat kytkeä niitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut? 95% ajaa polttiksilla.
Sähkäreiden suosio on laskenut, koska niille ei makseta enää TUKEA
Jos nyt hankkisi 60 000 euron sähkärin, niin paljonko sen osamaksut olisivat kuukaudessa? Tilillä kun ei satu just nyt olemaan tuollaisia summia rahaa
Olihan se aika hienoa miten verovaroilla tuettiin rikkaiden sähköautohankintoja samaan aikaa kun köyhiltä leikataan tuloja.
Koska meillä ei ole sähköauton latausmahdollisuutta taloyhtiössä eikä töissä. Enkä ala metsästelemään vapaata ja toimivaa latauspaikkaa pitkin kaupunkia. Lisäksi ajan useita kertoja vuodessa esim. Lappiin, enkä halua istua tuntikausia jossain ABC:llä odottelemassa latausta. Sähköauton valmistaminen tuhlaa myös luonnonvaroja niin, ettei se ole mikään ekoteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mitä sä sekoilet? Miten et tajunnut mitään tuosta mun kirjoituksesta? Kovasti pädet, mutta et itse ymmärrä lukemaasi. Ei kukaan ole kirjoittanut, että vauvapalstalla kirjoittelu olisi työ. Ei, kyllä tämä on ihan vapaa-aikaa mulle. Olen kuitenkin kokopäiväisesti kolmivuorotyössä ja opiskelen samalla AMK:ssa. Tänään mulla on töistä vapaata.
Sulla on siis vapaapäivä joka päivä?
Edelleen, mitä sä sekoilet? Mistä ihmeestä sä päättelit, että mä olen täällä koko ajan? Ei, mulla ei voi olla joka päivä vapaata kun teen kolmivuorotyötä hoitoalalla ja opiskelen samalla. Miten sä et oikeasti ymmärrä lukemaasi? Huomisesta eteenpäin mulla on kuusi päivää töitä, sitten yksi vapaa ja taas sen jälkeen töitä. Vakituinen kokopäiväinen työ hoitoalalla, Meneekö jo jakeluun? Tuskin.
Kovasti irvistelet muiden täällä olemisesta tähän aikaan vaikka olet itsekin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sähköautojen latausverkosto vielä riittävän kattava, esim. omassa taloyhtiössäni ei voi ladata sähköautoa.
Täällä on autot vain kadunlaidassa kun talolla ei ole paikkoja ja työpailla ei ole latausmahdollisuutta, eli missään ei saa ladattua, ellei sitten joka päivä aja johonkin kauppakeskukseen ja luota että siellä olisi vapaita paikoja ja kauanko siinäkin sitten joutuu joka päivä sitä latausta odottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.
Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
Ota lääkkeesi josko sitten tuo sun sekoilu loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 27 vuotta vanha korkeapäästöinen turbo-diesel. Kun painaa kaasun pohjaan, tulee hieno musta pilvi.
Asiaa👍
Mulla vähän uudempi 3.0 TDI, viritetty yli 350 hp neliveto ja voimasavua tulee sähkövatkainkinneristien silmille kun polkaisen kaasun pohjaan💪
Vierailija kirjoitti:
Porvari maksaa minulle aika paskaa palkkaa, mutta ehkä saan siitä vuodessa säästettyä 500e sähköautoa varten, kun syön vain riisiä ja jätän lääkkeet ostamatta. Millaisen sähköauton saan 500 eurolla?
Sähköauto kuluttaa rankasti renkaita, ja ne ovat muutenkin kallimmat, koska auton painot vuoksi kookkaammat. 500 eurolla saat yhden hyvän premium renkaan, tavallisia renkaita kaksi kiekkoa.
Siitä on hyvä aloittaa sähköautoon säästäminen: renkaista. Se opettaa sinulle asioita.
Aika moni lyhentää sitä sähköauto esimerkiksi 300e/kk, eikä minulla mene bensaan kuin 20-30e/kk kun bensa-autoja saa niin halvalla, ettei niissä tarvita mitään kuukausilyhennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Olen kuitenkin kokopäiväisesti kolmivuorotyössä ja opiskelen samalla AMK:ssa. Tänään mulla on töistä vapaata.
Uskotko itse nuo juttusi?
Oletko sä oikeasti noin sekaisin? No ei ole mun ongelma, että olet noin harhainen. Mä tiedän itse miten asiat on ja mua ei suoraan sanottuna kyllä jaksa kiinnostaa tuollaisen persnöyhdän mielipiteet, että kiitos ja hei.
Meille ilmoitettiin, että kun nuo taloyhtiön sähkölatauspaikat valmistuvat, niin jokainen halukas voi tehdä sen sopimuksen, joka tarkoittaa sitä, että siitä latauksesta pitää maksaa aika paljon?
Jossain muuallakin oli puhe, että polttoaineverojen myötä vähentyvät verotulot siirretään sähköautojen lataukseen hiljalleen, eli nyt eletään vain hetki tällaista halpaa välivaihetta, että autojen hankkiminen nopeutuisi.
Järkevä ihminen maksaa 1000 eur/kk sähköauton pääomakustannuksia että voi säästää 200 eur/kk bensoissa.
V8 on musiikkia. Rytmi ja soundi. Tunnetta. Elämää. On kesä ja matalilla kierroksia lipuen kohti maalaismaisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvari maksaa minulle aika paskaa palkkaa, mutta ehkä saan siitä vuodessa säästettyä 500e sähköautoa varten, kun syön vain riisiä ja jätän lääkkeet ostamatta. Millaisen sähköauton saan 500 eurolla?
Sähköauto kuluttaa rankasti renkaita, ja ne ovat muutenkin kallimmat, koska auton painot vuoksi kookkaammat. 500 eurolla saat yhden hyvän premium renkaan, tavallisia renkaita kaksi kiekkoa.
Siitä on hyvä aloittaa sähköautoon säästäminen: renkaista. Se opettaa sinulle asioita.
ja sitä ennen pitää vielä ostaa se tonnin latauspistorasia
"Itse en omalla rahalla uskalla. Kun sähkiksen hinnasta voi yön aikana Hintahamsteri haukata pois kymmenentuhatta euroa, joka omalla kohdalla tarkoittaa kahden vuoden lainanlyhennyksiä, niin taloudellinen riski on liian suuri."
Se hinnan pudotus tarkoittaa samalla että niitä vähän käytettyjä saa nyt paljon entistä halvemmalla. En ymmärrä miksi ihmiset valittavat että sähköautojen hinnat tippuvat kun vielä vuosi pari sitten valitettiin miten kalliita ne ovat. Nyt kun niitä saisi käytettynä jo kohtuu hintaan niin sekään ei sitten ole hyvä.
Sulla on siis vapaapäivä joka päivä?