Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ajavat yhä polttomoottoriautoilla?

Vierailija
21.05.2024 |

Eivätkö he tajua että sähköautolla on paljon edullisempaa ajaa? Sähköauton kun lataa yöllä niin akkujen lataus on lähes ilmaista kun taas polttiksella menee bensoi se 200e/kk.

Onko polttiksella ajavat ihmiset vähä älyisiä?

Kommentit (524)

Vierailija
41/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ostanut Esim teslan lippulaivamallin niin 2-3 vuoden jälkeen otat 50,000€-60,000€ takkiin kun lähet vaihtamaan sitä uuteen mutta eihän se tietenkään ole ongelma varakkaille ihmisille.

42/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole varaa sähköautoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska sähkö ei ole vaihtoehto.

Vierailija
44/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto: Hinta 45 000€, range talvella 180km, lataus kestää 30 min - 50 tuntia, elinkaari 12 vuotta +- 2v.

Dieselauto: Hinta 30 000€, range talvella 1000km, lataus kestää 2-3 min, elinkaari 25 vuotta+

🤭🤭🤭

Ville Niinistö: Suomi on ymmärtänyt vihreän siirtymän väärin

mielestä nyt on meneillään teollisten markkinoiden uusjako

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ville-niinisto-suomi-on-ymmartanyt-v…

Vierailija
45/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut? 95% ajaa polttiksilla. 

Ei se enää noin korkea osuus ole.

Täyssähköautoja myydää jo enemmän kuin pelkällä bensalla kulkevia. Suurimmassa osassa uusista autoista on vähintään hybridinä käyttövoimana sähkö.

Vierailija
46/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki ei ole rikkaita ja osa ajaa yli 200km matkoja (näihin ei sähköauto pysty)

Vierailija
47/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto: Hinta 45 000€, range talvella 180km, lataus kestää 30 min - 50 tuntia, elinkaari 12 vuotta +- 2v.

Dieselauto: Hinta 30 000€, range talvella 1000km, lataus kestää 2-3 min, elinkaari 25 vuotta+

🤭🤭🤭

Ville Niinistö: Suomi on ymmärtänyt vihreän siirtymän väärin

mielestä nyt on meneillään teollisten markkinoiden uusjako

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ville-niinisto-suomi-on-ymmartanyt-v…

Vihreät ovat siirtyneet täysin ison bisneksen markkinamiehiksi. Kaivosyhtiöt, akkutehtaat, autotehtaat, paneleiden valmistajat, tuulimyllyjen valmistajat jne. muut kiinalaiset

Vierailija
48/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ydinvoima pitää kieltää, kuten Saksassa vihervassarit teki😂

Vierailija
49/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kirjoitusasusta voi päätellä 3 asiaa. Sen, että hänellä ei ole sähköautoa, kirjoitusasu todella huono ja kolmanneksi, miksi kirjoittaa tänne klo 8.42? Ei siis ole töissä lainkaan, ei varaa ostaa sähköautoa ja kirjoitusasusta voi päätellä alemmalla koulutustasolla olevan miehen. Ei osaa kirjoittaa oikein ja käyttää ihmisistä sanaa vähä älyiset? (se kirjoitetaan yhteen). Jos olisi akateeminen tutkinto, niin hän ei edes aloittaisi tämän kaltaista aloitusta. 

Vierailija
50/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata vain omasta puolestani: Kun aamulla lähdin töihin, niin se vanha polttisauto oli YHÄ siinä tallissa. Hyvä Haltija ei ollutkaan muuttanut sitä sähkäriksi, vaikka tästä nimenomaan oli puhetta.

Itse en omalla rahalla uskalla. Kun sähkiksen hinnasta voi yön aikana Hintahamsteri haukata pois kymmenentuhatta euroa, joka omalla kohdalla tarkoittaa kahden vuoden lainanlyhennyksiä, niin taloudellinen riski on liian suuri.

Vierailija
51/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kirjoitusasusta voi päätellä 3 asiaa. Sen, että hänellä ei ole sähköautoa, kirjoitusasu todella huono ja kolmanneksi, miksi kirjoittaa tänne klo 8.42? Ei siis ole töissä lainkaan, ei varaa ostaa sähköautoa ja kirjoitusasusta voi päätellä alemmalla koulutustasolla olevan miehen. Ei osaa kirjoittaa oikein ja käyttää ihmisistä sanaa vähä älyiset? (se kirjoitetaan yhteen). Jos olisi akateeminen tutkinto, niin hän ei edes aloittaisi tämän kaltaista aloitusta. 

Miten nykypäivänä voi olla edelleen ihmisiä jotka ei tajua, että töitä voi tehdä muulloinkin kuin arkiaamuisin. Sitä paitsi olethan säkin täällä. Mulla on vapaapäivä, mikä on sun selitys? 

Alempi koulutus ei kerro automaattisesti tuloista mitään tai siitä onko varaa ostaa sähköautoa.

Vierailija
52/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sähköautot ovat aika rimpuloita jos pitää oikeasti ajaa paljon Suomessa!

Vierailija
53/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari maksaa minulle aika paskaa palkkaa, mutta ehkä saan siitä vuodessa säästettyä 500e sähköautoa varten, kun syön vain riisiä ja jätän lääkkeet ostamatta. Millaisen sähköauton saan 500 eurolla?

Vierailija
54/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeän kalliita, eikä niitä pysty itse huoltamaan ja hyytyvät talvipakkasilla kun niitä juuri eniten tarvittaisiin talvella.

Lataaminen kestää myös törkeän kauan ja kaikille ei ole pistokkeita muutenkaan.

Vierailija
55/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan niin vähän, että pelkästään sen vuoksi ei kannata vaihtaa muuten ihan hyvää ja toimivaa autoa sähkautoon, sillä on ajettukin vain n. 60 tkm. Toki kun seuraavan auton hankin, niin se todennäköisesti on sähköauto, vaikka ajaminen edelleenkin olisi yhtä vähäistä kuin nykyään. (Auto on kuitenkin tarpeen, työmatka julkisilla vaatisi kaksi vaihtoa ja odottamisajasta riippuen kestäisi ainakin 1,5 tuntia ellei enemmän, autolla sen ajaa 40 minuutissa. Kerran viikossa kuitenkin käyn vain toimistolla nykyään ja aika vähän muuta ajoa on, joten kilsoja ei siksi kerry)

Vierailija
56/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nykypäivänä voi olla edelleen ihmisiä jotka ei tajua, että töitä voi tehdä muulloinkin kuin arkiaamuisin. Sitä paitsi olethan säkin täällä. Mulla on vapaapäivä, mikä on sun selitys? 

Alempi koulutus ei kerro automaattisesti tuloista mitään tai siitä onko varaa ostaa sähköautoa.

vauvapalstalla roikkuminen ei ole mikään työ vaikka sitä tekisi aamusta iltaan ja vuodesta toiseen joka päivä.

Vierailija
57/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita ja aivan mopoja näihin olosuhteisiin.

Vierailija
58/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta autoa, jota ei voi korjata itse omassa autotallissa läpikotaisin. En osta autoa, joka vikaantuessaan on riippuvainen kalliin merkkihuollon t1ss1stä. Käytän säästyneet rahat osakesalkkuuni. Elän muutenkin pihistellen kuin opiskelija, paitsi että maksan asuntolainaa talosta 400€/kk vuokran sijaan. Tarkoitus on päästä varhaiseläkkeelle pääomatulojen turvin reilusti ennen eläkeikää.

T. IT-asiantuntija töissä

Vierailija
59/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä niin paljon asuntolainaa, että sähköautoa voidaan harkita vasta noin kahdeksan vuoden päästä. Ei siis rahat riitä sellaiseen tällä hetkellä, eikä muutenkaan kauheasti tule kilometrejä. Eli sähköauto tulisi paljon kalliimmaksi.

Vierailija
60/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vauvapalstalla roikkuminen

Mitä sä sekoilet? Miten et tajunnut mitään tuosta mun kirjoituksesta? Kovasti pädet, mutta et itse ymmärrä lukemaasi. Ei kukaan ole kirjoittanut, että vauvapalstalla kirjoittelu olisi työ. Ei, kyllä tämä on ihan vapaa-aikaa mulle. Olen kuitenkin kokopäiväisesti kolmivuorotyössä ja opiskelen samalla AMK:ssa. Tänään mulla on töistä vapaata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi