Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko terapiat vain keskiluokalle?

Vierailija
20.05.2024 |

Ei duunarit silleen halua keskustella. Ehkä jos jotain hyödyllistä tekisi siinä samassa, se voisi mennä. Mutta pelkkä puhuminen, oikeesti?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan myös varakkaille

Vierailija
2/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajua, mitä asioita ihmiset siellä terapiassa käyvät vatkaamassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunareille on puunhakkuu- ja suursiivousterapiaa. Ei kaikki halua saati hyödy lässytysterapiasta.

Itse olen hyödyntänyt pitäkäätunkkinne- terapiaa. Oma apu, paras apu. Fiksu ihminen osaa itsekin terapoida itseään. En ymmärrä, miten joku nuori kirjanoppinut kvasipsykologi osaisi mitenkään tarttua asioihin sillä tavoin, että kokisin saavani sessioista jotain rakentavaa. Minulla on myös korkea koulutus, lisäksi älykkyys ja laaja elämänkokemus.

Vierailija
4/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terapeutti on luokattoman huono, haluaako se keskiluokkakaan sitä. Ellei ole ihan osaava ja ymmärtävä terapia.

Vierailija
5/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä ei kannata mennä terapiaan. Ahdistaa koko ajan kun tietää kuinka paljon joutuu maksamaan istumisesta ja puhumisesta.

Vierailija
6/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunareille on puunhakkuu- ja suursiivousterapiaa. Ei kaikki halua saati hyödy lässytysterapiasta.

Itse olen hyödyntänyt pitäkäätunkkinne- terapiaa. Oma apu, paras apu. Fiksu ihminen osaa itsekin terapoida itseään. En ymmärrä, miten joku nuori kirjanoppinut kvasipsykologi osaisi mitenkään tarttua asioihin sillä tavoin, että kokisin saavani sessioista jotain rakentavaa. Minulla on myös korkea koulutus, lisäksi älykkyys ja laaja elämänkokemus.

Kävin aikanaan taideterapiassa. Siinä sai tehdä enemmän kuin puhua. Huomasin lopulta, että se taide oli jo yksinään ihan riittävä terapia ja auttoi jäsentämään ajatuksia. Olen kuitenkin kiitollinen terapeutistani, sillä hän oli oikein mukava ja viihdyin hänen seurassaan. Mutta itse terapiaa haen nykyään taiteesta tai muusta tekemisestä. 

Vierailija
7/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa toimeentulotukea Kela maksaa terapian kokonaan. Mutta silloin niiden on saatava se käsitys että henkilö on kuntoutettavissa työelämään. Terapia on siis lähinnä hyvin köyhille ja hyvätuloisille mahdollista.

Vierailija
8/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä ei kannata mennä terapiaan. Ahdistaa koko ajan kun tietää kuinka paljon joutuu maksamaan istumisesta ja puhumisesta.

Tämä on itse asiassa hyvä huomio. Tiedelehden mukaan taloudelliset huolet on suurin sairastuttavan stressin laukaisija, jolloin huoli rahan menosta voi siis vain pahentaa ahdistusta ja stressiä. 

Surullinen yhtälö. 

Vierailija
9/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Köyhillä ei ole varaa ja rikkaat (miksei köyhätkin) ymmärtävät sen olevan huijausta

Vierailija
10/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tajua, mitä asioita ihmiset siellä terapiassa käyvät vatkaamassa. 

Voit olla tyytyväinen ettet tajua. Ihmisille tapahtuu hirvittäviä asioita. Ei siellä yleensä mistään kynnen lohkeamisesta jutella.

Vierailija
11/11 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin aikanaan taideterapiassa. Siinä sai tehdä enemmän kuin puhua. Huomasin lopulta, että se taide oli jo yksinään ihan riittävä terapia ja auttoi jäsentämään ajatuksia. Olen kuitenkin kiitollinen terapeutistani, sillä hän oli oikein mukava ja viihdyin hänen seurassaan. Mutta itse terapiaa haen nykyään taiteesta tai muusta tekemisestä. 

Kiva, että kerroit tämän. Koska nimenomaan se, että suuntaa ajatukset pois itsestä johonkin tekemiseen on terapeuttista. Sian omaan viestiini lähinnä alanuolia, vaikka ajatukseni oli sama. Tuntemuksissaan ja mielialoissaan vellominen on nostettu hyväksi ja oikeaksi tavaksi käsitellä omgelmia, vaikka asia on juuri päin vastoin!

Ja tuo on totta, että Kuka Tahansa mukava, hyväksyvä ihminen (tai eläin!) tarjoaa pelkällä läsnäolollaan terapiaa. Ei tarvita paljon sanoja ("sanoittamista") vaan elämistä, läsnäoloa ja mukavaa tekemistä.