Miksei räväkät sosiaaliset naiset yleensä hyväksy hiljaista ja ujoa naista kaveripiiriinsä?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa räväköitä energiansyöjiä, vievät hapen muilta. En ala huutamaan kilpaa. Kaipaan vuorovaikutteisia suhteita, en päällepäsmäröimtiä.
Onhan noilla äänekkäillä aina siipiveikot, myötäilijät, sopeutujat ja ihailijat. Ei sovi niille, kellä omiakin mielipiteitä.
Aika suppea käsitys sosiaalisesti lahjakkaista ihmisistä 😂 Sosiaalisesti lahjakkaat kun osaavat säädellä vuorovaikutustaitojaan tilanteen mukaan, se ei suinkaan tarkoita päällepäsmäröintiä.
Itse koen, että sosiaalisesti lahjattomat syövät energian.
Vierailija kirjoitti:
Ujot ei yleensä edes hakeudu äänekkäämpien seuraan
Itse en ole ujo vaan introvertti ja mistään hinnasta en tekisi mm töitä superekstroverttien kanssa. Sitä älämölöä itsestään ei jaksa varttia kauemmin kuunnella eikä katsella.
Vierailija kirjoitti:
Räväkät naiset yleensä kiusaa meitä. Ovat kai kateellisia :-)
T. Hiljainen kaunis nainen
He eivät vaan ymmärrä hiljaisia, heitä ei kiinnosta ottaa selvää erilaisuudesta. Ärsyyntyvät ja saattavat alkaa kiusaamaan, oma vikansa kun ovat niin rajoittuneita.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä edes haluaisi olla minkään yltiösosiaalisen ja räväkän naisen kaveri. Ei pahalla, mutta en näe, että sellainen kaveruus toimisi.
introvertti
Sama. Vielä nämä kun omasta kokemuksesta ovat juurikin niitä pahimpia puhumaan pas..aa selän takana, niin ei kiitos.
En jaksaisi muutenkaan introna ylisosiaalista ihmistä, vaikka kyllä viihdyn sellaisessa sosiaalisessa seurassa, joka myös hyväksyy minut vikoineni.
Enemmän puhelias tosin olen itsekin puheliaassa seurassa ja se on tällaiselle "hiirelle" välistä oikein virkistävääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujot ja hiljaiset ovat usein tylsää seuraa. Miksi ujo ja hiljainen ei etsi seuraa ihmisistä samalla temperamentilla? Ei kaikkien kanssa tarvitse olla kaveri.
Tämä! Eikä sillä väliä, onko mies vai nainen, tylsiä ja pitkäveteisiä silti. Meillä kaveripiirissä juttu hyvin lennokasta, mainitsemasi kaltaiset ihmiset eivät anna tilanteisiin mitään, päinvastoin.
Voi kun tietäisit kuinka monta kertaa olen tylsistynyt "räväköiden" seurassa kuunnellessani sitä taukoamatonta kälätystä. Eihän siinä jos olisi edes fiksut ja mielenkiintoiset aiheet, mutta kun ei tahdo oikein olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujot ja hiljaiset ovat usein tylsää seuraa. Miksi ujo ja hiljainen ei etsi seuraa ihmisistä samalla temperamentilla? Ei kaikkien kanssa tarvitse olla kaveri.
Se vasta onki tylsää kun kailottaa koko elämänkertansa jo ekan päivän tai tuntien aikana. Lisäksi räväkät ei muusta puhukaan kuin bilettämisestä, tinderistä, ja miehistä sekä baarireissuista. Räväköissä ei ole mitään mysteerisyyttä.
Olen itsekin ollut räväkkä nuorena. Tai oikeastaan voisi sanoa, sanavalmis ja normipuhelias. Tosin ei viinanhuuruista käkättävää ääntä, eikä shokkivärjäystä eli ehkä jotain väliltä ujo, hiljainen tai kovin räväkkä.
Jos räväkkyydellä tarkoitetaan sitä, että jutut on lähes vulgaareja tai kovin henkilökohtaisia ja intiimejä henkilökohtaisia asioita retostellaan tuntemattomienkin kanssa, en ole räväkkä enkä olisi koskaan halunnut olla.
Räväkkä on sosiaalisesti taidoton. Älä sekoita niitä keskenään.
Toisaalta ihmetyttää miksi nämä räväkät ja äänekkäät naiset hakeutuu sitten hiljaisten ja jurojen miesten seuraan.
Suurin osa ihmisistä on räväkän ja hiljaisen väliltä. Onneksi. He tulevat yleensä toimeen molempien kanssa vaikka eivät ehkä ystäviksi asti. Puheen ja ajatusten sisältö ratkaisee kuka on hyvää seuraa, tyhmyys ja typeryys on rasittavaa.
Ei heille tule vaivaantunut olo, vaan ärsyyntynyt. Sosiaalinen taidottomuus on ärsyttävää ja epäkohteliasta.