Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en pääse eroon vatsamakkaroista?

Vierailija
20.05.2024 |

Olen laihaläski mies, joka on alkanut kuntoilemaan, jotta saisin enemmän lihasta kroppaan. Lihasta on tullut jo jonkin verran kaikkialle, mutta miksi vatsamakkaroista on vaikea päästä eroon? Haluaisin, että vatsalihaksetkin näkyisi, mutta tässä en ole vielä onnistunut, vaikka olen treenannut tietysti myös vatsalihaksiakin. Ärsyttää, kun istuessa vatsa menee rullalle ja tulee punaisia painaumaraitoja. Miten pääsee eroon rasvasta vatsan seudulta, kun muualta se on tuntunut lähtevän ihan hyvin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsarasva on sitkeää.

Itsellä vähän sama. Olen kuntoillut helmikuusta saakka kolmesti viikossa, lihasta alkaa tulla, mutta rasvaa on vatsassa sen verran, että siellä ei juuri mitään näy. Pitäisi kiinnittää enemmän huomiota mitä syö. Helpommin sanottu kuin tehty.

Vierailija
2/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko treenannut syviä vatsalihaksia. Etu- ja sivulankkuja vaan ja tietty ruokavalio kuntoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsarasva on sitkeää.

Itsellä vähän sama. Olen kuntoillut helmikuusta saakka kolmesti viikossa, lihasta alkaa tulla, mutta rasvaa on vatsassa sen verran, että siellä ei juuri mitään näy. Pitäisi kiinnittää enemmän huomiota mitä syö. Helpommin sanottu kuin tehty.

Mä oon kiinnittänytkin mielestäni aika hyvin syömiseen. Olen jättänyt alkoholin täysin pois ja en tupakoi. Salaattia ja hyvää proteiinia olen lisännyt ruokavalioon. Mutta kuten sanoin, niin rasvaa on kyllä lähtenyt muualta, mutta ei vatsasta. Mitä taikaruokaa tai temppuja tässä pitäisi tehdä, että rasva lähtisi nimenomaan myös vatsasta?

Ap

Vierailija
4/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko treenannut syviä vatsalihaksia. Etu- ja sivulankkuja vaan ja tietty ruokavalio kuntoon. 

Olen treenannut monipuolisesti vatsalihaksia ja vatsalihakseni ovatkin vahvat, mutta ne eivät silti näy vatsapeitteen alta. Geeneistäkö tämä johtuu ja joku rasvaimuko on ainoa vaihtoehto tässä?

Ap

Vierailija
5/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva lähtee tekemällä aerobista liikuntaa. Kuntopyöräily, hölkkä,stepperi esim. ja liikunnan pitää kestää vähintään 20 min yhtäjaksoisesti, että tulee hiki.

Vierailija
6/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pitkään lenkkeily tms. Maratoonareilla ei ole yhtään rasvaa. Sali ei polta rasvaa samoin.

Vierailija
7/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoiluun lisää rasvaa polttavaa liikuntaa ja hiilarit vähemmäksi. Jätä höttähiilarit kokonaan pois ja rajoita muitakin hiilareita. Tutustu vhh ruokavalioon, siitä saa hyvää suuntaa. Tämä auttoi itselläni.

Vierailija
8/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerobisen liikunnan lisäksi se voimaharjoittelu on hyvä. Myös rasvan vähentäminen ruokavaliosta on tärkeää.

Vierailija
9/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta kevyttä hölkkää tai kävelyä tunnista kahteen tuntiin säännöllisesti kerran viikossa, se sulattaa ainakin osan vatsarasvoista vuoden kuluessa - muun kuntoilun ohella. Sapuskan pitää tietty olla pääsääntöisesti terveellistä ja riittävää. Voi niitä poikkeuksiakin joskus olla. Jenkkakahvat pysyvät pisimpään.

Vierailija
10/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aerobisen liikunnan lisäksi se voimaharjoittelu on hyvä. Myös rasvan vähentäminen ruokavaliosta on tärkeää.

Ei, vaan hiilareitten vähentäminen on se juttu.

Vierailija
11/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vanha fakta on, että vatsalihakset tehdään keittiössä. Eli yksinkertaisesti pitää saada rasvaprosentti alemmas. Valitse itse lisäätkö liikuntaa vai tarkistatko syömisiä, enemmän miinuksella pitäisi kaloreiden olla. 

Sitten kantsii tsekata miten on lonkankoukistajien laita. Jos hyvin kireät, vetää pötsin pullolleen vaikka olis päkki näkyvissä. Ja toki myös se vatsalihasten kireys. Tuosta venyttelystä voi tulla ensiapu, kun se pullotus pienenee vähän heti, nii riittää moti laihduttaa vielä vähän. 

Tsemppiä!

Vierailija
12/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen mutta samaa mieltä edellisen kanssa. Kun laihduttaa rasvan pois, se lähtee kyllä vatsastakin. Miehillä on muuten taipumus viskeraalirasvan kerääntymiseen. Se voi tehdä vatsasta pullottavan, vaikka makkaroita ei tule.

Vierailija
13/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on keski-ikäinen, et enää saa nuorukaisen lautavatsaa millään muulla kuin keskitysleirin ruokavaliolla. Niin se vain menee. 

Vierailija
14/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ruumiinrakenteelta omppu jolla rasva hanakammin tarttuu keskivartalolle niin sellaista littanaa mahaa on liki mahdoton saada millään määrällä treeniä ja dieettiä.

Se rasva nimittäin menee jo muualta ihan olemattomiin kun keskivartalolla sitä on edelleen liikaa.

Vierailija
17/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ruumiinrakenteelta omppu jolla rasva hanakammin tarttuu keskivartalolle niin sellaista littanaa mahaa on liki mahdoton saada millään määrällä treeniä ja dieettiä.

Se rasva nimittäin menee jo muualta ihan olemattomiin kun keskivartalolla sitä on edelleen liikaa.

No ei ole mahdotonta, ei mitenkään päin. Rasvat vähiin kehosta niin kyllä löytyy littana maha. 

Vierailija
18/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykyt ja muut koko vartaloa kuormittavat liikkeet, kuten burbee ja erilaiset variaatiot lankusta. Ennen treeniä joku pieni proteiinivälipala kuten kourallinen pähkinöitä ja sitten treenin jälkeen jotain tuhdimpaa sekä (hyvää) hiilaria että proteiinia. Säännölliset ruoka-ajat ja kohtuulliset annokset, ei napostelua. Hyvät yöunet ja stressin välttäminen auttaa myös.

Vierailija
19/19 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vatsarasva lähti kun rupesin tekemään 10-15 km lenkkejä kaksi kertaa päivässä. Vuoden kuluttua oli ihan näkyvät vatsalihakset. Siirryin myös vegaaniruokavalioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä