Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ehkäisymenetelmäksi tässä tilanteessa?

Vierailija
20.05.2024 |

Hormonaalinen ehkäisy vie halut niin, ettei koko ehkäisyä enää tarvita, siis sinänsä ihan toimiva, mutta ei tee hyvää parisuhteelle. Lisäksi molemmilla puolilla suvussani on ollut paljon rintasyöpää, äidilläni tosi aggressiivinen. 

Mulla on normaalisti tosi kivuliaat menkat, joten vierastan siksi ajatusta kuparikierukasta. Olisin viimeisen raskauden jälkeen halunnut tämän, mutta silloin ehkäisyneuvolasta sanottiin että ei missään tapauksessa jos on jo valmiiksi kivulias.

Lapsiluku on 99 % varmuudella täynnä, mutta olen vielä sen verran nuori, että päätös sterilisaatiosta tuntuu pelottavalta ja itseasiassa se olisi mahdollinen ikäni puolesta vasta ensi vuonna. Nykyisessä tilanteessa raskaus olisi erittäin epätoivottu, eli varmoihin päiviin luottaminen tuntuu typerältä ja ainakin nuorempana kun minulla oli "normaali" kierto (ei siis mitään hormoniehkäisyä käytössä) se oli todella epäsäännöllinen, joten ovulaation arvioiminen tuntuu entistä hankalammalta.

Jääkö tässä mitään muita vaihtoehtoja kuin kondomi? Onko kenelläkään kokemusta, että vaikka jokin hormonaalinen ehkäisykeino olisi vienyt halut, niin jokin toinen olisi sopinut?  Ja onko tuo rintasyöpäriski kaikissa hormonaalisista menetelmissä? En muista että siitä olisi puhuttu muuta kuin kierukan laiton yhteydessä. 

Ja aion kyllä keskustella aiheesta ammattilaisenkin kanssa, mutta oman kokemuksen mukaan heiltä harvemmin saa kokemuksia tai edes kunnon keskusteluja. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla