Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono liitto ja kesäloma?

Vierailija
19.05.2024 |

En varmasti ole ainoa, joka sinnittelee huonossa (ei-toimivassa) avioliitossa. Välillä miettii eroa, mutta lasten takia vielä toivoo, että parisuhde olisi korjattavissa. Arkena tilanne menettelee, koska töissä ja arjen kiireissä menee aika, mutta tuleva kesäloma ahdistaa. Koska suhde ei toimi hyvin, ei mitään mukavaa onnistuta kesäksi sopimaan. En haluaisi kotonakaan kököttää koko kesää, mutta en ota selvää puolisosta mitä se haluaisi tehdä, mihinkään ei ainakaan lupaudu. Toisaalta keskenämme vain kotona koko loma on kauhistus, toisaalta lomamatka ankeissa tunnelmissa on kauhistus myös. Lapset on niin pieniä että en halua lähteä yksin minnekään, toisaalta jos vain otan lapset ja lähden yllättäen Italiaan, niin ei se ehkä liittoamme ainakaan paranna. Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte kesän suhteen?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää paremman avioliiton perheleirille. Lapset tietysti mukaan. 

Vierailija
22/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vielä se, että teen aika (henkisesti) raskasta työtä, joten oikeasti tarvitsen loman palautumiseen. Eli en haluaisi lomalla selvitellä parisuhdeongelmia ollenkaan, en riidellä enkä vatvoa yhtään puolison kanssa sitä mikä on pielessä. Jos vietämme loman saman katon alla niin tiedän kokemuksesta puolison kuitenkin lähes päivittäin vatvovan minulle sitä mikä on pielessä. Paras olisi kai jos hän olisi loman muualla ja minä lasten kanssa kotona, mutta ei tuo halua edes yhdeksi viikonlopuksi mennä, ei edes kaverin mökille. Ap

Onko miehen mielestä kaikki pielessä olevat asiat sinun vikaasi? 

On kyllä. Tai en tiedä onko hän ihan oikeasti sitä mieltä, mutta puheissaan syyttelee kyllä minua aivan kaikesta. Vaikka en siis ole esim pettänyt, juopotellut, törsännyt rahoja tms kamalaa. Silti jotenkin hänen mukaansa kaikki mikä on vialla on minun syytä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeahan se on vinkkejä antaa kun aloituksessa jo kaikki vaihtoehdot linjaat pois. Sanoisin kuitenkin että mene yksin jonnekin lomalle niin saat omaa aikaa tai mene miehen kanssa kaksin ja selvittäkää välinne. Ei se liitto parane jos ainoa panostus on että välttelee asioita jotka potentiaalisesti liittoa heikentävät. Ongelma ei loma vaan sinä ja miehesi.

Ongelma ei ole loma vaan tämä parisuhde, niinhän se on. Meillä kuitenkaan ei ole mitään tukiverkostoja, jotka ottaisi lapset luokseen, jotta pääsisimme kaksin jonnekin. Tunti tai kaksi joskus harvoin onnistuu, edes yksi kokonainen päivä saati yö ei. Ja kun on pienet lapset niin on vaikea selvittää liittoa, kun lapset on siinä läsnä koko ajan. On ihan hyvä neuvo että selvittäkää välinne, en vain tiedä miten kun ei sitä voi lasten edessä tehdä, ei siksikään että pienet lapset vaatii ihan vahtimista ja muuta huolenpitoa

Entä jos jättäisitte "selvittelyn" vähemmälle ja rakentaisitte yhteyttä toisiinne - sitä voi tehdä lasten läsnäollessa.

Muutaman viikon jos kehittäisittä henkistä yhteyttä niin jospa siitä pääsisi muuhunkin?

Vierailija
24/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa siltä että hyvää kesää voi olla vaikea saada teit mitä vain.

Vierailija
25/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vielä se, että teen aika (henkisesti) raskasta työtä, joten oikeasti tarvitsen loman palautumiseen. Eli en haluaisi lomalla selvitellä parisuhdeongelmia ollenkaan, en riidellä enkä vatvoa yhtään puolison kanssa sitä mikä on pielessä. Jos vietämme loman saman katon alla niin tiedän kokemuksesta puolison kuitenkin lähes päivittäin vatvovan minulle sitä mikä on pielessä. Paras olisi kai jos hän olisi loman muualla ja minä lasten kanssa kotona, mutta ei tuo halua edes yhdeksi viikonlopuksi mennä, ei edes kaverin mökille. Ap

On kyllä. Tai en tiedä onko hän ihan oikeasti sitä mieltä, mutta puheissaan syyttelee kyllä minua aivan kaikesta. Vaikka en siis ole esim pettänyt, juopotellut, törsännyt rahoja tms kamalaa. Silti jot

Eli parisuhteen perustaidot on poissa. Esmes väestöliiton materiaaleja opiskelemalla voitte ehkä päästä alkuun.

Perusasia että kuinka riidellä rakentavasti sopii lukea itsekin.

Miehenä melkein arvaan ettei teidän kiireissänne ole fyysistä läheisyyttä miehelle eikä henkistä läheisyyttä naiselle...

Vierailija
26/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut miehestäsi kuin jostain elukasta. "Ei TUO halua...mitä SE haluaisi".

Halveksunta paistaa ja kauas. Ei ihme, että avioliittosi on kuralla.

Vierailija
27/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa. Henkisesti helpompi olla eronneena kuin huonossa suhteessa. Kokemuksen kautta sanon tämän. 

TAAS tuo erotkaa! Ei nää mammat muuta osaa kuin hokea tuota samaa. Ovat itse eronneita ja onnettomia. Toivovat toisille samaa pa*kaa! 

Vierailija
28/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kesäloman eri aikoihin.  Tai ainakin puolet lomasta erikseen.

Jotkut eivät edes saa aina yhtäaikaa lomaansa puolison kanssa, koska joissakin työpaikoissa koko heinäkuu saattaa olla paikka kiinni.

Pitäs olla sitä omaa elämääkin, jokin harrastus mitä puhailee loman aikana. Ja oikein etsiä itsenäistä tekemistä sekä yksin, että lasten kanssa.

Pitääkö roikkua kotona koko ajan, sen ärtyisän, kyllästyneen, pahantuulisen ja v#ttuilvan puolison kanssa.

Sukulaisissakin voi vierailla vain lasten kanssa, ja antaa puolison olla omissa oloissaan ja vietää lomaansa rauhassa, irti perheestään.

Mitä muutakaan sitä vois tehdä?

Vierailija
29/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin erikseen molemmat lasten kanssa, eli toiselle jää silloin oma viikko yksin. On hyvä ottaa välimatkaa.

Vierailija
30/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päinvastoin. Liitto ei ole parhaimmillaan, emme kuitenkaan riitele tai mieti eroa, mutta minkälaista se elämä nyt on 10 vuoden yhdessäolon jälkeen ja pienten lasten kanssa. Arki on nimenomaan se, mikä välejä usein kiristää ja kesälomalle on suunniteltu vaikka mitä kivaa. Joskus jos olen eroa miettinytkin, niin ensimmäisenä mietin, etten halua tehdä reissuja ja kesäseikkailuita lasten kanssa ilman puolisoa.

Vierailija
31/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ohimenevä vaihe elämässä. Älä nyt hyvä ihminen tuollaisen takia eroa mieti.

Vierailija
32/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa kunnolliselta, kun ei halua edes kaverien mökille. Rakastaa vaimoa ja lapsia.

Vierailija
33/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ihan normaalia puhekieltä. Puhekielessä sanotaan se, kirjakielessä hän. Ei siihen mitään sen kummempaa liity. Ap

Vierailija
34/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä. Tai en tiedä onko hän ihan oikeasti sitä mieltä, mutta puheissaan syyttelee kyllä minua aivan kaikesta. Vaikka en siis ole esim pettänyt, juopotellut, törsännyt rahoja tms kamalaa. Silti jot

Molemmat ovat vain väsyneitä. Se on ohimenevää.

Vierailija
35/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä puoli ehkä ettei mies ole vielä luovuttanut toivoaan parisuhteenne suhteen vaikka osaaminen onkin ilmeisen heikkoa. Sullakin saattaa olla miettimistä, ensinnäkin oman tahtotilasi suhteen ja että miten pääsisitte kommunikaatioväleihin.

Mikä saattaa olla raskaan työn ja lastenhoidon vaativuuden huomioon ottaen helpommin sanottu kuin tehty.

Vierailija
36/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa kunnolliselta, kun ei halua edes kaverien mökille. Rakastaa vaimoa ja lapsia.

En usko hänen enää rakastavan. Ap

Vierailija
37/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ajattelemaan ja puhumaan miehestäsi myönteisesti sekä hänen kuullensa että takanapäin. Voit yllättyä millainen vaikutus sillä on.

Vierailija
38/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaiseen suhteeseen useampi lapsi tehty pienin välein...

Vierailija
39/73 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän ihan normaalia puhekieltä. Puhekielessä sanotaan se, kirjakielessä hän. Ei siihen mitään sen kummempaa liity. Ap

Voi olla hyvä opetella pois tuosta puhekielen piirteestä. Se ei ole rakentava parisuhteessa.

Vierailija
40/73 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku antoi hyvän neuvon että unohdatte nyt nuo ongelmat ja alatte rakentaa parisuhdetta. Tai sitten voi erota suoraan. Kyllä pientenkin lasten kanssa voi lasten nukkuessa keskittyä parisuhteeseen. Otatte kerran viikossa treffi-illan, alatte harrastamaan seksiä ja siitä se läheisyys lisääntyy joka päivälle. Kun läheisyys on palautettu, sen jälkeen voi tulla puheet, jos tarvitsee.. viettele miehesi joku ilta..