Suomeen luodaan siis kurjalisto, jolla ei ole edes toivoa paremmasta?
Kannattaako se? Pelkään vain, että toivottomat ihmiset tajuavat jossakin vaiheessa, että heillä ei ole mitään menetettävää. Ja silloin meidän muiden elämä muuttuu ikävämmäksi.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Alv nousee syksyllä. Todella paljon tulee konkursseja, kun ihmiset vähentävät paljon kulutusta.
Totta. En osta mitään kuin ruuan.
Vaatteet käytettyinä ulkomaalaisista nettikaupoista. En käytä Suomen yhdistyksien kirpputoreja joissa käytetään ilmaistyövoimaa.
Yrittäjille on tulossa tosi kamalat ajat, kun ihmiset ei osta enää muuta kuin ruokaa ja saippuaa.
Ei ihmiset ole peruuttamattomasti tuomittu kurjalistoon. Omasta elämästä voi ottaa itse vastuuta ja nousta parempaan.
Minä heräsin yksi aamu todella aikaisin ja etsein ison määrän halpoja ruoka-ohjeita.
Alan kohta tekemään ruokaa puolisolle evääksi töihin.
Ansiosidonnaista leikattiin joten työssäkäyvä puoliso ei voi enää käydä lounasravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset ole peruuttamattomasti tuomittu kurjalistoon. Omasta elämästä voi ottaa itse vastuuta ja nousta parempaan.
Niin otankin. Asuntolainaa vajaa kymppitonni sitten muutetaan halvempaan maahan. Vuokrataan tämä jollekin ääliölle. Siinäpähän maksaa 200 kk:ssa sähköä ja puut.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kamalaa olla hotellipäällikkö.
Noista ihmiset ekana säästää.
Kesällä on turisteja, mutta siihen se sitten jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin otankin. Asuntolainaa vajaa kymppitonni sitten muutetaan halvempaan maahan. Vuokrataan tämä jollekin ääliölle. Siinäpähän maksaa 200 kk:ssa sähköä ja puut.
Ei kukaan vuokraa sähkölämmitteistä asuntoa.
"Karu konkurssiennuste: hotelli- ja ravintola-ala, vähittäiskaupat, rakennusalalla ei näy valoa."
Ihan kuin kurjuus olisi pysyvä olotila, jolle ei itse pysty tekemään mukamas mitään. Heittäydytään muiden armoille ja sitten vielä valitetaan.
Nyt ollaan tekemässä niin paluuta 1950-luvulle: ruoat tehdään alusta asti itse ja leivotaan leivät ja pullat.
Hallitus teki 300-500 jättileikkaukset kuukaudessa ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin kurjuus olisi pysyvä olotila, jolle ei itse pysty tekemään mukamas mitään. Heittäydytään muiden armoille ja sitten vielä valitetaan.
Irtisanomissuojaa heikennetään ja paikallinen sopiminen tulee myös valtion ja julkisen työpaikkoihin eli joku voi tarjoutua tekemään työsi halvemmalla.
Työmarkkinatuki on 595 netto eli varmasti ihmiset tarjoutuvat julkisen työpaikkoihin halvemmalla kuin mitä siellä nyt maksetaan porukoille.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen halutaan samat ghettoalueet kuin jenkeissä paitsi että Suomessa siellä ei ole nékrut vaan suomalaiset.
Taidat itsekin haluta ghettoja, kun käytät tuota erästä sanaa. Kukaan sellainen, joka ei halua vastakkainasettelua, ei nimittele muita sellaisin termein, jotka eivät ole enää suotavia.
Vakituisia saa kohta helposti irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja alle 50 hengen työpaikoilla ei ole takaisinottovelvoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan hyvää ja osaavaa työntekijää irtisano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alle 50 hengen työpaikoilla ei ole takaisinottovelvoitetta.
Saa ottaa hetken päästä uusia työntekijöitä pienemmällä palkalla. Tulee myös paikallinen sopiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekään ei ole ongelma. Halvemmaksi tulee jättää tyhjäksi. Eläke juoksee silti. Ärsyttääkö?
Ei kukaan vuokraa sähkölämmitteistä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan hyvää ja osaavaa työntekijää irtisano.
Kyllä irtisanoo. Kuka tahansa oppii työt.
Työttömät tekevät nytkin sijaisuuksia ja kesätöitä valtion virastoissa. Ei ne rakettitiedettä ole.
Irtisanomissuojaa heikennetään. Kenelläkään ei ole enää kohta vakituista työsopimusta.