Omakotitalon rauha on täysi illuusio taajamassa.
Tänäänkin koko päivän huutaneet lapset,moottorisaha,ruohonleikkurit jne.
Ei toivoakaan,että pystyisi levätä pihalla tai kuunnella linnunlaulua.
Alan etsiä kerrostaloasuntoa isolla partsilla.Taatusti hiljaisempaa!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Totta, siksi asunkin täällä metsän ja pellon keskellä, jossa lähimpään äänen lähteeseen on jokunen kilometri.
nyt onkin se aika, kun joka pelto on täynnä traktoreita. seuraavaksi alkaa myrkytyskausi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, siksi asunkin täällä metsän ja pellon keskellä, jossa lähimpään äänen lähteeseen on jokunen kilometri.
nyt onkin se aika, kun joka pelto on täynnä traktoreita. seuraavaksi alkaa myrkytyskausi
Onneksi asun itse kukkulan takana joten peltotyöt eivät meikäläistä haittaa. Toisinaan jokunen traktori ajaa ohi mutta sekin on harvinaista. Naapurissa asuu kyllä pari lasta mutta eivät metelöi. Saan ihan rauhassa nauttia vain lintujen laulusta. Nyt vasta olen tajunnut kuinka hyvässä paikassa oikeasti asun.
asun neljän pienen kerrostalon alueella ja täällä on niin hiljaista. oikein mietin että missä ne naapurit on. metsää ympärillä muuten.
Vierailija kirjoitti:
minun kerrostaloasuntoni parvekkeelle kuuluu kaikki pihalla käydyt keskustelut, normaaliäänelläkin. äänet kun kimpoaa muiden talojen seinistä ja kun ääni pääsee minun parvekkeelleni, niin ihan kuulostaa siltä, että vieressä puhutaisiin....
omakotitalon pihallamme on viheraita äänieristyksenä. ei juuri kuulu pihalle koko ajan muiden ääniä. ruohonleikkuri kyllä ja lasten huudot ja kiljunnat, mutta ne eivät onneksi kestä koko päivää.
Meillä pienkerrostalon lasitetun ison parveken läpi ei kuuluu mitään pihaäänijä. On tosi viihtyisä asunto.
Vierailija kirjoitti:
Etsi omakotitalo harvaan asutusta alueelta. Täällä on hiljaista ja rauhallista.
Aiheena oli taajamassa!
Mä rakastan lasten naurua ja huuteluita, vanhempien iloista rupattelua eikä mua pienet puuhastelun äänetkään haittaa, esim ruohonleikkuri. Nuuskin vain tuoreen ruohon tuoksua!
Ainoa vähän närää herättää on naapuri joka aloittaa pihahommat, mopon ja auton korjaukset yms vasta kun on pimeää, aikaisintaan klo 22! Mä olen silloin menossa nukkumaan.
Miehen kanssa todetaan että siellä se "Pena" taas tekee pimeitä hommia.
Meillä on n 40 talon kortteli ja valtava leikkipuisto talojen keskellä mihin meidänkin tontti rajoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on valinnut ok-talon liian tiheään rakennetulla alueella.
Typerää nimittää omakotitaloksi 400m2 tontilla olevaa rakennusta. Vähintään 2000 m2 pitäisi olla
Meidän piha on hippasen vajaa 2000 neliötä.siis iso taajamatontiksi.
T.ap
Kaveri asuu reilu 10 km kaupungin keskustasta alueella, jonka kuvittelisi olevan oikea rauhan tyyssija. Vaan katin kontit. Naapurissa maitotila, jossa isäntä puuhaa koko ajan jotain. Työkoneet pauhaa ja klapia tuntuu tekevän harva se päivä. Moottoripyöriä ja mopopoikia rällää kesällä koko ajan. Talvella alueella kulkee turistibussit kuljettamassa iloisia revontuliretkeilijöitä järven jäälle vuorokaudenajasta riippumatta. Moottorikelkoilla vedetään jäällä ja sekin kuuluu yllättävän kauas. Alueella tehdään myös joka vuosi jotain sähkölinjaa, kaadetaan puuta yms. Isot sorakasetit ja tukkirekat kolistelee niin että kyllä kuuluu.
Mun veljen naapuritalo ostettiin viitisen vuotta sitten. Siitä asti lähes joka viikonloppu siinä on rakennettu terassia, varastoa, tasattu pihaa ja kolme koiraa haukkuu koko ajan. Ah tätä ihanaa kaupungin keskustan sivukadun pienkerrostalon rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Erillistalo taajamassa, ei okt. Ympäristö ei ole omassa hallinnassa.
Tämän takia järkevät asuvat joko palveluiden lähellä kerrostalossa, tai maaseudun rauhassa omakotitalossa. Välimuodot on jokseenkin huonoja ja kalliita kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erillistalo taajamassa, ei okt. Ympäristö ei ole omassa hallinnassa.
Ei meillä ole erillistalo,vaan ihan oma okt.t ap
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla on parhaat mahdollisuudet luonnonrauhasta nauttimiseen. Tosin on täälläkin omat melunlähteensä: esimerkiksi traktori kyntää peltoa tai iso kone kaataa metsää. Mutta talojen väliä on yleensä niin paljon, että lasten huuto tai naapurin ruohonleikkaaminen ei haittaa.
Mitä nyt maajussi välillä levittää lietettä ylätuulen puolella niin että silmiä kirvelee :D
Vierailija kirjoitti:
Liikkuuko mitään hörhöjä tai murtovarkaita siellä? Itseä ainakin kuumottais asua jossain korvessa jos pihalle ilmestyis jotain porukkaa.
Naapuri käyn ominluvin lainaamassa tavaroita pihasta.
Meillä on kyllä hyvin rauhallinen omakotitaloalue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa kun sulkee ulko-oven niin ne melut sentään jää sinne talon ulkopuolelle. Kerrostalossa ei voi välttyä naapurien ääniltä edes sisällä.
Jäisikin. Naapurin kakarat huutaa trampalla niin ettei sitä pääse karkuun mitenkään.
Osta sellainen kanuuna-vesipyssy ja ruiskuta pissaa sinne trampalle. Loppuu se hyppiminen.
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä maailman suurin vitsi, että pitää muuttaa maalle jos ei kestä meteliä! Me asumme taajaman ulkopuolella ja ääntä riittää silti! Moottorisahaa, traktoria, haukkuvaa koiraa, pärisevää mopoa tai ihan vaan äänekkäitä lehmiä riittää!
Pitäis vaan olla riittävän kaukana naapureista, autoteistä ym. En tiedä löytyykö eteläisemmästä Suomesta mitään ihan hiljaista kolkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä maailman suurin vitsi, että pitää muuttaa maalle jos ei kestä meteliä! Me asumme taajaman ulkopuolella ja ääntä riittää silti! Moottorisahaa, traktoria, haukkuvaa koiraa, pärisevää mopoa tai ihan vaan äänekkäitä lehmiä riittää!
Äänekkäät lehmät on kyllä valtava riesa etenkin kun karjatiloja Suomessa on noin 10 000 kpl.
Jäisikin. Naapurin kakarat huutaa trampalla niin ettei sitä pääse karkuun mitenkään.