Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat perunalaadut?

Vierailija
19.05.2024 |

Jauhoinen

Kiinteä

Yleinen

Kysyn siksi että mietin mitä kannattaa torilta tai Rekosta ostaa. Anopilta saatiin aina ennen Lapin puikulaa ja se oli kyllä hyvä mutta täällä päin ei oikein kaupoista löydy. Anoppi on nyt jo itse mullan alla. Kaupan potut ei ole oikein hyviä yleensä. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä on paras. Jauhoinen on muusiin. Yleinen käy kai moneen, en tiedä mihin.

Vierailija
2/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne on samanlaisia vaikka se viljelijä mitä koettaa väittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen peruna ja valkosipuliperuna

Vierailija
4/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningas Yrjö (King George) on paras perunalajike, vaikka onkin hiukan rupinen ja kipiä.

Vierailija
5/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIKLI

Vierailija
6/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Matildasta ja Annabellasta sekä puikulasta (ei ole Lappia nähnytkään). 

Vierailija
7/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siikli on paras, syön ympäri vain Siikli. 

Vierailija
8/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoinen aina ja kaikkeen! Esim. Afra, Norjan punainen, van Gogh ovat hyviä. Keittoihin kannattaa kypsentää hieman puolikypsäksi ja loppukypsyminen hoituu levyn sammutettua. Itse inhoan esim. Siikliä, jäiks, niljakas possunperuna.

Vierailija
9/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siikli on mun suosikki 

Vierailija
10/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin että mitkä on parhaat mihinkin tarkoitukseen, esim. puikula sopi vähän kaikkeen. Merkkejä olen vailla, niinkuin numero 5 vastasi. Ostin Rekosta jotain mikä oli hyvää mutta ko. tuottaja ei ole enää vähään aikaan ollut eli lienee jo uuden sesongin työt painamassa päälle. Enkä muista merkkiä enää. 

Vierailija
11/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen keltaista kiinteää. Yleensä valkoinen tuntuu kuin riisiltä, verensokerin kannalta.

Vierailija
12/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain Siikliä

Vierailija
13/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 6, Matildahan se oli se mitä ostin viimeksi. Säilyi tosin hyvin. 

Vierailija
14/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkö anoppi kuoli, vai miten olet pärjännyt perunaostoksilla tähän asti? Et ole löytänyt yhtään mieleistä perunaa? 

Vierailija
15/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt täältä? Etkö lue ilta sanomia? Elätkö vain tämä sivusto 24h/ 7 päivää?Aihe oli Ilta-Sanomat. Sinä löytyy aihe selaamalla yhä ja vastaus,

Vierailija
16/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Timosta enemmän kuin Siiklistä

Vierailija
17/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sinä tässä tahdot oikein kysyä? Että mitä perunalajikkeita kannattaa ostaa, mikä maistuu parhaalle, vai että kannattaako ostaa jauhoista, kiinteää vai yleisperunaa?

Noh, jälkimmäinen riippuu tietenkin siitä, mitä aiot perunoista valmistaa. Jauhoisesta muussia, kiinteästä keittoa. Yleisperunat käy kuorineen keitettäväksi ja myös keittoihin, kunhan ei liian kaun keitä, lihaperunalaatikkoon, ranskalaisiin, lohkoperunoihin jne.

Perunalajikkeiden maut onkin sitten makuasia. Itse tykkään Annabellesta ja Violet Queenista. 

Vierailija
18/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellossa sekä Timoa, että siikliä. Timo on varhaisempi lajike ja Siikliä sitten sen jatkeeksi. En syö perunaa kuin kesällä mökillä. Ja muusia en syö koskaan. 

Vierailija
19/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annabella (kiinteä lajike) on mun mielestä paras maultaan, väriltään ja koostumukseltaan. Ihan hemmetin hyvä peruna.

Vierailija
20/22 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Lapin puikulaa kaupasta saa. Meilläkin pikkukylän kaupassa semmoisia on. Annabelle on hyvä yleiskäyttöön ja Rosamunda muusiin ja uuniperunaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän