Vieraaksi menossa mökille, tällaiset tuliaiset vien isäntäväelle
Kukkakimppu tai kesäkukka-amppeli (en ole vielä päättänyt että kumpi), joku ihana kakku lähikonditoriasta, kuohari+punkku+valkkari
Tuollaiset viedään. Nyt voitte haukkua kuinka paskat tuliaiset on🙈
Kommentit (84)
Minä ainakin olisin noista mielissäni.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukkia. Vain syömistä. Osaksi Sellaista mikä säilyy. Pysykää, sanotte että haluatte tuoda, mikä olisi parasta?
Opetellaan puhumaan.
Kyllä. Ei kukkia.
Täytyy tuntea isäntäväki jotta voisi miettiä mitä viedä. Riippuu täysin isäntäväen persoonista. Mitä harrastavat, mistä tykkäävät.
Ei kukkia! Viinit ja kakku ok, tosin ainakin kakusta kannattaa mainita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukkia. Vain syömistä. Osaksi Sellaista mikä säilyy. Pysykää, sanotte että haluatte tuoda, mikä olisi parasta?
Opetellaan puhumaan.
Ei olla koskaan kyselty puolin eikä toisin. Ap
Miksei mitään emännälle, vai onko siellä joku homopari?
Kuohari = kuohuviini
Punkku = punaviini
Valkkari = valkoviini
Av:lla ainoa oikea, hyväksyttävä mökkituliainen on paskapaperipaali.
Jos hänellä on kuisti, johon amppelin laittaa, niin ei ole huono vieminen. Parvekkeella kastelu on hankalaa.
Miksei kukkia? Itse ilahtuisin, enemmän ehkä kukkakimpusta, koska amppelille voi olla hankala löytää paikkaa.
Kakusta kannattaa mainita etukäteen, koska se ei ole säilyvää ja isäntäväki on varmaan miettinyt itse tarjoilut?
Jos ei ole sovittu etukäteen että jotain voisi tai tarvitsisi tuoda niin mieluiten ei mitään. Vastavuoroisuus vierailujen suhteen on ok.
Vierailija kirjoitti:
Kysykää
Kyllä. Parasta olisi, jos kysyisiti suoraan, että mitä tuliaisia isäntäväki haluaisi, että veisit. Tämä oli fiksu kommentti.
Tosi hyvät viemiset! Itse olisin ihastuksissani. Kesäkukat tai amppeli on ihan super. Meillä on ainakin aina niin paljon mökkiostoksia yms, että ne vähiten tärkeät eli kesäkukat ja amppelit jää auttamatta syrjään. Sitten ollaan aina jossain pitkällä elokuussa, ennen kun ehditään johonkin puutarhapuotiin. Olisi tosi hienoa, jos joku toisi jonkun ihanan amppelin!
Kukat ovat ihania, mutta myös riippakivi emännälle. Sillä rahalla vaikka pehmopapereita, niitä tarvitaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä on kuisti, johon amppelin laittaa, niin ei ole huono vieminen. Parvekkeella kastelu on hankalaa.
Mitä hankalaa on kastella parvekkeella?
Kastelu toki mökillä saattaa ylipäätään olla hankalaa. Riippuu toki siitä kenen mökille olette menossa.
Kukat on hankalia, jos isäntäpari käy mökillä vain viikonloppuisin. Ehtivät kuihtua viikon aikana.
Itse vien ison säkin, jopa pari, huusin kuiviketta tuliaiseksi. Ja se on emännän toive, kun kysyy mitä voisi tuoda. Ja kun lähden pois, otan heidän roskatkin mukaan.
Opetellaan puhumaan.