Miltä susta tuntuisi kun
melkein täysin vieras tietäisi asioitasi kun tuttavasi on niitä hänelle kertonut?
Kommentit (7)
Miettisi olisiko se vahinko. Vai kuormitinko liikaa asialla, ettei hän jaksanut pitää sitä itsellä, onko kovin nuori ihminen. Vai eikö tullut sovittua mitä ei kerrota tai voi sanoa. Ellei ole pätevä syy miksi kertoi jotain, yleensä niitä ei kauheasti ole. Jos ihmiseen ei voisi luottaa, sitten ei kerro hänelle mitään tai eroaa tms.
Ei tarvitse sitten enää mitään kertoa juorukellolle
Oli yksi tuollainen kaveri kun kertoi kaiken miehelleen.Miehestä on sittemmin tullut ero ja täysin vieras ihminen nyt tietää yksityisasiani. Tosin tuskin niitä on mieleensä painanut, mutta jonkun puoliso saattaa kuunnella enemmän. Lopetin asioideni kertomisen hänelle sen tiedon jälkeen, että keskustelumme ei pysy meidän välisinä.
Kiitos biologisen isän sukulaisten niin asioistani tietää vaikka ja kuka heidän kauttaan. Tuntuu oudolta miksi kukaan haluaa levittää toisten asioita. Ei vissiin ole omia.
Olen katkaissut useita ystävyyssuhteita tuollaisen takia. En voi sietää juoruilua. Siis en nyt tarkoita jotain tyyliin "Jenni joutui viemään koiransa eläinlääkäriin" -tasoa, vaan isot elämänmuutokset tai tosi henkilökohtaiset asiat, mukaan lukien toisen ihmisen tekemät nolot mokat juhlissa tai missä vaan. Siitä tulee niin likainen olo, enkä voi kunnioittaa enää ihmistä, joka tuollaista harrastaa. Minä valitsen kenelle kerron asioitani, ja jos en ole jollekin jotain kertonut, niin siihen on joku syy. Tähän on tietysti aina poikkeuksia ja lieventäviä asianhaaroja, mutta periaatteessa aikuisilla ihmisillä pitäisi jo olla jonkulainen käsitys rajoista ja empatiakykyä. Jos ei, niin mitäpä iloa minulle on sellaisesta ihmisestä.
Eli vastauksena, tuntuisi pahalta. Olisi loukattu, petetty, nöyryytetty, hämmentynyt, nolostunut, surullinen ja kettuuntunut olo, ja luottamus menisi.
Vain idiootti tekis noin